alternator

Moderátor: Moderátoři

Re: alternator

Příspěvekod Luděk Musil » čtv zář 18, 2014 05:59

Ten zcela sjetý uhlík znám i zvláštní zkušenosti a obávám se, že nejsem sám. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: alternator

Příspěvekod tomass » čtv zář 18, 2014 10:39

Byla by kompatibilita s díly alternátoru z Magnetonu, nebo je to úplně jiný alternátor ? http://www.magneton.cz/nahradni-dily?vy ... mit=Hledej Nemají fotky.....
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Jaykee » čtv zář 18, 2014 10:59

Luděk Musil píše:Ten zcela sjetý uhlík znám i zvláštní zkušenosti a obávám se, že nejsem sám. L.


Ten nebyl sjetý, ale úplně nový. O problému jsem psal výše... :wink:
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Uživatelský avatar
Jaykee
 
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: alternator

Příspěvekod Petr HC » čtv zář 18, 2014 11:30

Jaykee píše:... U toho vyměněného předpokládám, že odešla dioda. Mohu to nějak změřit, abych neschovával altík s přerušeným vinutím?
Dík!

Prohlédni si:
viewtopic.php?f=85&t=11171&hilit=oscilosk%2A
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: alternator

Příspěvekod tomass » pát zář 19, 2014 10:01

Dají se uhlíky zkontrolovat na autě, nebo se musí vyjmout alternátor ? Mám tam původní.......

Jaykee, ještě jeden dotaz: Jsou uhlíky rozebiratelné - vyjmutelné z plastového držáku ? Pokud ano, je vyhráno. Stačí mít rozměr uhlíku a pružinku jako vzorek. Uhlíky by se pak daly použít třeba určené pro jiný stroj. Například zde Ti dohledají uhlíky do jakékoliv vrtačky, nebo motoru...... Tvrdost uhlíku se zkouší špiněním na papíře a dá se porovnat. Jestli to třeba pomůže......
http://www.lucraco.cz/ nebude to jediná firma zabývající se uhlíky.
Pak ještě třeba zde http://www.elancar.cz/ V Elanu jsou ovšem výrazně méně ochotní... a objednávat se jim nechce vůbec nic co nemají skladem. Dohledávat, no je potřeba je k tomu případně nekompromisně donutit. A ceny.....škoda mluvit.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Jaykee » pát zář 19, 2014 10:20



Dobrá, diody měřit nebudu... :lol:
Nejsem elektrikář, pro někoho tedy hloupá otázka, diodový blok musím dát se stejným počtem diod? Klidně malinko vysvětlete, ať si rozšířím obzory. :wink:

tomass píše:Dají se uhlíky zkontrolovat na autě, nebo se musí vyjmout alternátor ? Mám tam původní.......

Jaykee, ještě jeden dotaz: Jsou uhlíky rozebiratelné - vyjmutelné z plastového držáku ?


Podle mě musí uhlíky ven, nebo jestli se dají proměřit? Jak jsem psal, nejsem elektrikář, ale to co jsem napsal mi připadá jako blbost... :D
Venku a zpátky jsou za 5 minut.
Rozebíratelné jsou, musí se přepájet. Když jsem měl BMW E28, měnil jsem jen samotné uhlíky, takže tato varianta mě hned napadla.
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Uživatelský avatar
Jaykee
 
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: alternator

Příspěvekod tomass » pát zář 19, 2014 10:50

Nemyslel jsem proměřit uhlíky měřidlem ! Možná to vyznělo dvojsmyslně. Změřit rozměr a vzorek pružinky na výměnu samotných uhlíků. Pájení nevím, asi jak kde. Mohou se za provozu ohřát a pájení mohlo povolit. Pájení se používá jen někde a jen vyjímečně. Většinou jsou elektricky spojované v různých držáčcích, propojení drátkem bývá bez pájení, případně na konci toho drátku, kde se to už neohřeje za provozu. Ale nejde to všude. Zrovna na alternátoru teče dost velký proud, tak zachovat podle původního provedení. (Většina pájek na elektroniku taje cca při 230 st. Celsia. Blížit se 200 st. Celsia už je riziko, že se to odpájí samo. Některé specielní pájky tají třeba při 90 st. Celsia, třeba na jednorázových teplotních pojistkách, nebo taky 160 st. Celsia. V autě je zcela jistě nanajdeš).
Co není v interieru auta, ale třeba v motorovém prostoru nepájej vůbec. Pájený spoj je časem nespolehlivý. Lepší je používat konektory a zamačkávací kleště.

Diodový blok se musí dát hlavně naprosto stejný, aby vůbec vešel dovnitř alternátoru. :)

Jo a vyndání uhlíků na autě jde bez demontáže alternátoru, to jsem chtěl slyšet. :D Měl bych je aspoň prohlídnout v jakém jsou stavu.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Vašátor » pát zář 19, 2014 11:29

Dokud alternátor dobíjí, netřeba uhlíky prohlížet. Ojeté uhlíky se projeví střídavým dobíjením a nedobíjením, dá se na ně pak ještě několik kilometrů v pohodě dojet.

Uhlíky lze vyjmout bez demontáže alternátoru, jejich nasunutí se však musí provézt přes spárovou měrku, jinak uhlík ulomíš.

Diodový blok musí být originální, jak již psal Tomáš, z jiné značky vozu by nešel do alternátoru namontovat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod tomass » pát zář 19, 2014 11:50

Vašátore, možná bych prohlídkou zjistil, jestli není velký obrus uhlíku (bordel) v alternátoru a nepotřebuje vyčistit celkově (19 let, 184 tkm). Protože když to nechám být, tak časem ložiska, otázka jak bude vypadat blok diod (oxidace). Ve výsledku dám do renovace půlku až 3/4 ceny altíku. To bych pak už šel asi do novýho se zárukou..... (U Fiata 126p mi dělal kompletní repas altíku servis. Kromě diod a statoru měnili vše. Stálo to plnou cenu altíku + práci. Podruhé jsem sám měnil ložiska a uhlíky. Potřetí jsem měnil blok diod a rozpadlý držák - odlitek. Sám jsem ho rozebíral 2x celkově a 2x na autě. Vědět to, tak bych tenkrát koupil nový hned na poprvé a pak řešil 1x jen ty ložiska a uhlíky.....)
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Jaykee » pát zář 19, 2014 19:33

tomass píše:Nemyslel jsem proměřit uhlíky měřidlem ! Možná to vyznělo dvojsmyslně. Změřit rozměr a vzorek pružinky na výměnu samotných uhlíků. Pájení nevím, asi jak kde.


Měřidlo napadlo mě, ale jak jsem psal, je to blbost. Asi se to nějak elektricky změřit nechá, to by ale byla otázka spíš pro Sašu. Sašo, alespoň co jsem četl v příspěvcích, připadáš mi jako ele znalec!
Jinak uhlíky jsou pájené od výroby, alespoň ty co jsem měl v ruce byly...

Vašátor píše:Dokud alternátor dobíjí, netřeba uhlíky prohlížet. Ojeté uhlíky se projeví střídavým dobíjením a nedobíjením, dá se na ně pak ještě několik kilometrů v pohodě dojet.

Diodový blok musí být originální, jak již psal Tomáš, z jiné značky vozu by nešel do alternátoru namontovat.


Souhlasím, ale rozhodně bych je raději vozil s sebou. U Žraloka mi odešly v neděli večer, 150km od Prahy. Světla a krmit šestiválec by baterka nedala. Právě tehdy mě zachránilo kladivo, zlehka jsem do altíku klepnul a dalších 10km to drželo. S několika nucenými pauzami jsem nakonec dojel.
Diodový blok bych dal samozřejmě originální, ani mě nenapadlo ho tam bastlit z jiného vozu. Ale našel jsem tří a šesti diodový a pro 80A. Proto mě napadlo, jestli je jiný i stator s rotorem, počet vynutí atd., nebo pokud bych záměnou diodového bloku třebas nezvýšil výkon... :wink:
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Uživatelský avatar
Jaykee
 
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob zář 20, 2014 06:26

Diody ti výkon nezvýší.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod Luděk Musil » ned zář 21, 2014 16:37

Jaykee píše:... . U Žraloka mi odešly v neděli večer, 150km od Prahy... .
A opět se dostáváme obloukem k otázce, zda vozit jako zátěž silnější baterku. Takovou, která mě, v případě odchodu alternátoru, doveze domu z daleké ciziny. L.
PS: já si ji vozím :idea:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: alternator

Příspěvekod Jaykee » ned zář 21, 2014 19:55

Luděk Musil píše:Takovou, která mě, v případě odchodu alternátoru, doveze domu z daleké ciziny. L.
PS: já si ji vozím :idea:


Luďku, nevím co by to muselo být za baterku, aby tě z ciziny dovezla. Možná se pletu, ale s Karosou jsem jednou vyjel z Brna směr Praha, plně nabito po akutní výměně 6. válce, který se mi cestou do Brna "namazal"... Těsně za Brnem, nebo možná ještě v Brně, už nevím, přestala dobíjet a na 70 km relé vyplo světla, zůstaly jen parkovačky. Jelo se nádherně, podělanější jsem v životě nebyl... :lol: (pro všechny ohledně bezpečnosti, za 1,2,5 km už si nepamatuji byla pumpička). Jel jsem bez rádia, bez větráku, jen světla. Navíc oproti osobáku čtyři pozičky, ale není zapalování. Dvě macatý baterky byly za 130km pryč... :shock:
Ovšem uznávám, že jako záchrana by fungovala, ale náhradní altík je menší a lehčí. Nebo jen uhlíky a diodový blok... :D
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Uživatelský avatar
Jaykee
 
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: alternator

Příspěvekod Roman » ned zář 21, 2014 21:43

Jaykee píše: Nebo jen uhlíky a diodový blok... :D


A k tomu diodovemu bloku by si si mal pribalit poriadnu letovacku :lol:
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: alternator

Příspěvekod Jaykee » pon zář 22, 2014 06:14

Roman píše:A k tomu diodovemu bloku by si si mal pribalit poriadnu letovacku :lol:


Já myslel že se mění kus za kus! :shock:
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Uživatelský avatar
Jaykee
 
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků