alternator

Moderátor: Moderátoři

Re: alternator

Příspěvekod Majo » sob kvě 10, 2014 17:34

vsak u hranatej rady je to hotova katastrofa, hlavne u modelov budenych cez kontrolku. Tam je jeden spoj na altiku, dalsi na poistkovke zvonku, prechadza to cez dva spoje na poistke, vychadza do interieru cez dalsi konektor a nasledne je strcene do pristrojoveho stitu dalsim konektorom. Potom staci, ze je auto vo vlhkom prostredi, zoxiduje to a problem je na svete. Ked sa na kazdom tom spoji strati 0.1V......
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: alternator

Příspěvekod tomass » stř kvě 14, 2014 17:46

Podobné jako píše JMJ bylo hned u nového auta a měněno tuším ještě na záruku, nebo krátce po ní. Zjevně vadný regulátor, akorát ho nebudily k činnosti různé přístroje, ale čistě otáčky altíku. Ten starý regulátor snad ještě někde mám. Jsou v něm 2 tranzistory. Spoj vypadal nějak zoxidovaně a asi jeden z tranzistorů odešel. Možná ho ještě někde vyhrabu. Byla to taková pěkná skoro "amatérsky" vyrobená plechová polootevřená kostička nasunutá přímo na altíku. Kdysi jsem chtěl oba polovodiče vyměnit za nové, spolehlivější, ale nedošlo na to. Na dojetí se mi to podařilo uregulovat světlama, mlhovkama a vytápěním okna, aby voltmetr při běžných otáčkách nešel do červeného pole, ale byl těsně před ním. Regulátor odešel několik km po vyjetí a čekalo mě ještě dalších 70 km cesty . :( S elektrikou se nestalo nic, po výměně regulátoru to bylo ok. Ani nevím co tam dali za regulátor, od té doby to funguje. Už se dobrý 2 roky přemlouvám, abych prohlídnul altík a zkontroloval aspoň uhlíky.......
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Majo » stř kvě 14, 2014 17:55

mne raz prebijalo tak, ze odisli vsetky 4 vlakna v prednych svetlach. Vsetko ostatne to vydrzalo, holt H4 su asi nejake citlive. Posadka potom nebola zrovna nadsena tym, ze sme po tme, snezeni a v zavejoch asi 30km na vystraznych smerovkach. Bolo to stylom vidim-nevidim-vidim-nevidim a dufali sme ze neodidu aj smerovky....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: alternator

Příspěvekod tomass » stř kvě 14, 2014 18:42

Původně jsem to nechtěl vytahovat, ale nedá mi to a přidám ještě jednu zkušennost s maluchem. F126p mi nejlépe jezdil na první regulátor co jsem s ním auto koupil. Ve vyšších otáčkách svítily H4 skoro jako xenony. Neměřil jsem napětí, ale muselo tam být o 2V víc, než je maximum, odhaduju kolem 15,5-16,5 V, ale jen ve vyšších a vysokých otáčkách (nebyl tam voltmetr a nikdy jsem H4 tak jasně svítit neviděl). Spodek reguloval dobře. H4 odcházely po 1/2 roce a to se ještě nesvítilo ve dne. Nikdy mi to auto už tak dobře nejezdilo, když se odporoučel první regulátor asi po 4 letech definitivně. Auto jezdilo naprosto fantasticky a tak jsem častější výměnu H4 neřešil. Jiné žárovky neodcházely. H4 mám pořád české, stejné výroby a možná i stejné výrobní serie, staré něco přes 30 let - zásoba. Dnes i při denním svícení vydrží nejméně 4 roky provozu u auta, kde nejsou denní světla (téměř 1000 hodin, některé i víc přesto, že uváděná životnost byla jen kolem 400 hodin). Používají se už ve 4. autě i když maluch mi hodně ubral ze zásob. Svítí líp, než dnešní standardní H4, měly částečně přežhavený vlákna pro umělé zkrácení životnosti oproti kapitalistickým výrobkům té doby (prostě byly lepší, než od jiných světových výrobců a tak bylo nařízeno jim životnost zkrátit) a i tak svítí nezvykle dlouho. Nedá se to rovnat se specielníma H4 dnešní doby, ty jsou pochopitelně některé z nich jasnější. Prostě mám k těmto konkrétním žárovkám určitou náklonost. S novým regulátorem už H4 ve vyšších otáčkách tak jasně nikdy nesvítily, spíš úplně normálně. Auto už tak pěkně nejezdilo a zvedla se mi spotřeba o 0,3-0,5 litru (vše je o F126p). Těch výkonů motoru a akcelerace jsem už nedosáhnul ani s elektronickým zapalováním i když motor byl klidnější a zvláště ve vysokých otáčkách. :D Regulátor vydržel další nějaký rok. Pak jsem vyměnil ještě jeden nebo 2 regulátory. Byly hodně namáhaný vibracena, teplotou a vzlínajícím olejem přesto, že od první výměny byly všechny v "hermetickém provedení", tedy okolo kablíků určitě hermetický nebyly. Dnešní H4 jsou vesměs sračky (a H7 ještě větší žumpa), kromě pár značkových výrobků. Takže podle životnosti dnešní žárovky se dnes nedá usuzovat skoro nic. Koupit jinou sračkovou žárovku původem z číny, nebo značkovou třeba taky z číny, ale o dost lepší.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Dusan » ned kvě 18, 2014 12:59

Majo píše:Regulator je budeny palubnym napatim. Cim je palubne napatie nizsie, tym viac sa snazi zvysit dobijaci prud. Takze taky pokus o zrazenie napatia moze mat aj opacny efekt a takisto to moze byt dovod preco sa dobijanie 'preberie' po zapnuti vyhrevu ci smeroviek.
Proste by som ten regler zahodil hodne daleko


Pozor to zavisi od konstrukcie altika a reglera. Pokial je altik s kontrolnou ziarovkou BEZ relatka. A su zle pomocne diody v altiku bude to prebijat aj ked je regler dobry. Ak su pomocne dobre a hlavne zle nebude to dobijat a regler je ok.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: alternator

Příspěvekod Jan Vaníček » pon kvě 19, 2014 07:34

Tak jsem vyřešil záhadu. Rozebírám 05 a tam jsem právě viděl altík s réglem. Porovnal jsem to s svým, pročetl oba Tůmy co mám a zjistil jsem, že ta "krabička" co tam je, je nakonec nějaký kondenzátor. Proto to tedy funguje.
Pokud by někdo chtěl, mám tu teda starší funkční altík z 05, nepotřebuju ho, už mám doma nový + nové el. relé na 06. H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » pát kvě 23, 2014 12:13

Tak jsem prepucoval a napruzil kontakty na pojistce 9 a chovani voltmetru je koudnejsi. Na baterce ve volnobehu bez svetel 13.99, pres 14 to neleze ani pri vyssich tockach, ale to bude zrejme dano regulatorem. Kazdopadne je napeti evidentne klidnejsi. Uvidime, jak to vydrzi cestu na sraz :-). Preventivne sem probehl vsechny pojistky.

mimochodem sem menil objimku na zarovku zpatecky. ty nove dily opet nezklamaly. nova objimka ok, ale ty plisky jsou tak mekke, ze proste nepruzi. uplne k nicemu. tak sem vzal novou objimku, stare plisky a je to ok. co sem komu udelal...
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod tomass » pon kvě 26, 2014 10:17

Napětí na aku pro kontrolu dobíjení bych měřil po jízdě. Mě ukazuje palubní voltmetr po startu tak sílu ručičky ke konci zelenýho pole (tzn. nepřebíjí, ale je tomu relativně blízko). Zhruba po 2 minutách jízdy se ustálí voltmetr ještě cca o 2 mm níže, než je to "zelený téměř maximum". Je jedno jestli je mráz, nebo vedro. Tento údaj po jízdě je směrodatnější.
JMJ i tak to vypadá, že máš dobíjení vpořádku.

Zadní objímky jsem už měnil taky, pár se mi těch starých rozsypalo. Uvažoval jsem, že bych do plošáku zasadil koncernový objímky s takovým plastovým krkem na bajonet. Zasadí se podobně jako žárovka do té objímky. Musel by se převrtat plošák na větší díru a vypilovat drážky. Zadní plech u kombi za světlem by se musel vyříznout celý. Ale zase by se dala vyměnit žárovka za minutu bez rozebírání světla. Už mám ty objímky i koupené. Dokonce stály méně, než ta originál samodestruktivní hrůza. 35 Kč koncern oproti 45 Kč originál.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod tomass » pon čer 09, 2014 18:44

Pojistka č.9 a ještě jedna k ventilátoru na chladiči, s těmi mívám nejčastěji problémy. Na č. 9 jsem měl právě odpor kolem 40 Ohmů. Čistil jsem ji letos už jednou včetně kontaktů, napružil pera. Za poslední asi 3 roky je na místě č. 9 již asi třetí pojistka a pořád si nedá pokoj. Ostatní pojistky bývají spolehlivější, jen tyto dvě pozice ne.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod SJ410 » pát čer 13, 2014 23:14

Ahoj, potřeboval bych poradit se zapojením tutoho altíku (viz. obr.)
Koupil jsem k tomu regulátor (viz také obr.) Motor je namontovný v
kasli barkase, takže tam není žádná elektroinstalace. Jde o to, co s čím
spojit, aby dobíjel....
http://sj410.rajce.idnes.cz/altik/
SJ410
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 13, 2014 23:01

Re: alternator

Příspěvekod Pepa » pát čer 13, 2014 23:32

1.regulátor na prvním obrázku je pro jiný typ alternátoru
2.na šroub M6 připojíš kabel k baterii
3.pod tou hliníkovou škatulkou je regulátor na ten konektor zapojíš + po zapnutí zapalování
4.konektor v tom plastu je pro rele kontrolky, nemusíš zapojovat.
Když bude všechno v pořádku (uhlíky, diody, regulátor, vinutí) bude to dobíjet a když ne musíš hledat závadu.
Snad sem ti aspoň trochu pomoh.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Uživatelský avatar
Pepa
 
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob čer 14, 2014 07:20

Pokud by ti to náhodou nefachčilo a na vině byl regulátor na altíku tak lze nahradit jednoduchými uhlíky a zapojením regulátoru z prvního obrázku.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod SJ410 » úte čer 17, 2014 06:12

Super, díky, zapojeno, vyzkoušeno, funguje to...
SJ410
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 13, 2014 23:01

Re: alternator

Příspěvekod Petr HC » sob črc 26, 2014 08:51

Dnes ráno si jeden radioamatér-vlastník Renaulta Megane1600 coupe na pásmu pochvaloval, jak mu po montáži volnoběžky alternátoru klesla spotřeba vozu o celý jeden litr. Poněvadž nevěřím na podobné "zázraky", vygooglil jsem si odkaz na toto zařízení. O spotřebě tam není ani zmínka. Jako výhody jsou uváděny potřeba menšího napnutí řemenu, prodloužení jeho životnoati a životnosti ložisek alternátoru. Konstrukčně jde o válečkovou volnoběžku podobnou "torpédu" u starších bicyklů. Poněvadž je však "nahuštěná" do řemenice alternátoru, mám dost pochyb o její životnosti, přestože uvádějí 80-120 kkm, s tím, že při jejím poškození může dojít k destrukci dalších částí alternátoru. Cena bez montáže je cca 1000 CZK .
Takže-můj závěr- další "kurvítko". Jaký je Váš názor ?
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: alternator

Příspěvekod Dusan » ned črc 27, 2014 20:40

Dizle tocia mnej obratok preto to tam davaju zotrvacnost ttiz posobi nejako nepriaznivo, a remenica je mensia oproti prevedeniu pre benzinaky.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků