Tak mam take prihody s dobijenim. Na pocet km nedavno jsem nechal lehce zrepasovat altik a pri te prilezitosti jsem vymenil i regulator s uhliky. Regulator je nejaky fuj vyrobek, ale nejak funguje, tak jsem se tim moc netrapil. Ovsem chovani voltmetru na palubni desce, to je lepsi jak detektivka.
Nastartuju, jedu v konstantnich otackach se zaplymi svetly, voltmetr ukazuje neco malo pres 12 V, dam blinkr, vypnu blinkr, voltmetr pri tech samych otackach motoru ukazuje rekneme pre 13 V. Pak se po case zase nejak uvede do stavu, kdy ukazuje mene a blinkry ho zas proberou
. To je jeden vzrorec chovani.
Druhy vzorec je, ze kdyz zapnu treba vyhrivani zadniho skla, tak zacne ukazovat vic.
A dnes tomu nasadil korunu, kdyz behem jizdy zalezl az na hranici cerveneho pole. Na volnobeh ukazoval 12, stacilo trochu zvysit otacky a sel nekam asi k 15 V. Nacez sem pozapinal ventilator a vyhrivani skla, abych to trochu srazil, coz napeti opravdu srazilo a to slo tak pul voltu dolu, nezec po asi 5 minutach jsem zkusil vypnout to vyhrivani a napeti tim okamzite padlo nekam na 14 V a nevylezlo ani kdyz jsem vyhrivani zase zapnul. Zkousel sem ledacos, ale zavadu uz sem nenavodil.
Ty prvni dve veci bych prisuzoval nejakemu prechodaku nekde v kabelazi u palubovky. Kabely kolem altiku jsem asi pred rokem kontroloval a cistil. To treti chovani mi ale prijde spis jako zavada toho regulatoru.
Cvicne jsem to promeril asi 5 minut po zavade a na volnobeh bez svetel na baterce 13,98 V. Zkusit zvysene otacky me idiota nejak nenapadlo, nevim proc :-/