alternator

Moderátor: Moderátoři

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon bře 17, 2014 22:45

Nahoď foto, kombinace alternátoru G222 s uhlíky "vzor 01" (tedy i starší 06) s regulátorem na podběhu je jak jsem již psal výše odzkoušená a spolehlivá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 18, 2014 06:42

Jan Vaníček píše:... Ten alternátor funguje, dává správné napětí, vše se zdá OK. ...
Já bych do toho, co funguje, moc nesahal. Výsledek (nejen dle p. Murphyho) nemusí být vždy uspokojivý. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: alternator

Příspěvekod dvk » úte bře 18, 2014 08:26

Nemá alternátor z 05 regulátor buzení integrovaný na těle ? Ta šedá "krabička" zezadu na něm ? Protože v mojí 05 už na podběhu nikde nic k altíku nebylo ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: alternator

Příspěvekod Petr HC » úte bře 18, 2014 09:04

Na 2104 r.v.1988 už byl integrovaný polovodičový regulátor.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: alternator

Příspěvekod Vašátor » úte bře 18, 2014 12:55

Ovšem vše jde předělat tak, aby se z vestavěného regulátoru používali pouze uhlíky a regulaci zabezpečoval jiný regulátor. Chtělo by to foto, nejlépe i zapojení. Ovšem proč sahat do něčeho, co funguje.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod Roman » úte bře 18, 2014 14:58

Ak by vo vstavanom regulatore bol spravne svihnuty (skratovany), vykonovy tranzistor, ani by ho nebolo treba velmi upravovat - stacilo by pripojit externy regulator, ale to by bola "fuj" oprava....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: alternator

Příspěvekod MartasBrno » pon bře 24, 2014 21:13

Správně mířeným impulzem? "fuj" - opravdu :-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » čtv kvě 08, 2014 15:42

Tak mam take prihody s dobijenim. Na pocet km nedavno jsem nechal lehce zrepasovat altik a pri te prilezitosti jsem vymenil i regulator s uhliky. Regulator je nejaky fuj vyrobek, ale nejak funguje, tak jsem se tim moc netrapil. Ovsem chovani voltmetru na palubni desce, to je lepsi jak detektivka.

Nastartuju, jedu v konstantnich otackach se zaplymi svetly, voltmetr ukazuje neco malo pres 12 V, dam blinkr, vypnu blinkr, voltmetr pri tech samych otackach motoru ukazuje rekneme pre 13 V. Pak se po case zase nejak uvede do stavu, kdy ukazuje mene a blinkry ho zas proberou :-). To je jeden vzrorec chovani.

Druhy vzorec je, ze kdyz zapnu treba vyhrivani zadniho skla, tak zacne ukazovat vic.

A dnes tomu nasadil korunu, kdyz behem jizdy zalezl az na hranici cerveneho pole. Na volnobeh ukazoval 12, stacilo trochu zvysit otacky a sel nekam asi k 15 V. Nacez sem pozapinal ventilator a vyhrivani skla, abych to trochu srazil, coz napeti opravdu srazilo a to slo tak pul voltu dolu, nezec po asi 5 minutach jsem zkusil vypnout to vyhrivani a napeti tim okamzite padlo nekam na 14 V a nevylezlo ani kdyz jsem vyhrivani zase zapnul. Zkousel sem ledacos, ale zavadu uz sem nenavodil.

Ty prvni dve veci bych prisuzoval nejakemu prechodaku nekde v kabelazi u palubovky. Kabely kolem altiku jsem asi pred rokem kontroloval a cistil. To treti chovani mi ale prijde spis jako zavada toho regulatoru.

Cvicne jsem to promeril asi 5 minut po zavade a na volnobeh bez svetel na baterce 13,98 V. Zkusit zvysene otacky me idiota nejak nenapadlo, nevim proc :-/
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod Majo » pát kvě 09, 2014 11:26

Regulator je budeny palubnym napatim. Cim je palubne napatie nizsie, tym viac sa snazi zvysit dobijaci prud. Takze taky pokus o zrazenie napatia moze mat aj opacny efekt a takisto to moze byt dovod preco sa dobijanie 'preberie' po zapnuti vyhrevu ci smeroviek.
Proste by som ten regler zahodil hodne daleko
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » pát kvě 09, 2014 11:51

Rozumim. Takze je jeste moznost, ze je ubytek napeti na kabelu, ktery privadi palubni napeti k regulatoru, je tak? regulator si mysli, ze v siti je 12 V, ale realne je v ni reknem 14, tak budi vic nez je potreba. Chapu to dobre?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod Majo » pát kvě 09, 2014 11:59

Teoreticky.... taky stav ako myslis Ty, moze sposobit napr zoxidovany spoj medzi konektorom alternatora(regulatora) a koncovkou na kabli ci samotnym kablom. Po x rokoch prevadzky to byva take, ze je lepsie kabel skratit, opatrit novou koncovkou a mechanicky precistit/prekontoxovat konektor altika. Ale problem moze byt aj v samotnom regulatore, ze do neho sice tecie 14V, "ale jemu sa to stale zda malo" a v tom pripade pomoze len jeho vymena. A to je myslim este castejsi pripad.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » pát kvě 09, 2014 12:28

Ja mam totiz ty nove ruglatory dva a to chovani s blinkry delaly myslim oba, takze ja si ty kabely radeji opravdu jeste zkontroluju. Diky za objasneni.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » pát kvě 09, 2014 18:26

Takze jsem prosel kabely kolem altiku, zmena zadna. Ne ze bych ji cekal.

Na zvysene otacky na baterce 13,9, at s nebo bez svetel. Vliv nema ani vyhrivani zadniho skla (snad funguje :-) ). Kdyz zapnu blinkry, zacne napeti litat od 11 k 14,4. Max sem videl 14,5.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod Dusan » pát kvě 09, 2014 19:17

No mne po precisteni tej velkej bielej 4 svorkovnice stupol nqbijaci prud o 4A. Tak ze by som to nepodcenoval, treba zmerat napetie na vyvode alternatora a potom na baterke. Aby nebol velky rozdiel.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: alternator

Příspěvekod Vašátor » sob kvě 10, 2014 12:05

Velice podobný problém jsen nedávno řešil na 2105 ... pozor na volné kontakty pojistek. U té 2105 si voltmetr dělal co chtěl velice podobně. Jako první jsem šel na pojistku regulátoru dobíjení a ta se tam volně točila. Stačilo přiohnout packy pojistky a problém zmizel. Nicméně na tomto voze se to chovalo spíše závisle na otřesech při jízdě.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků