G221 - klasicky nachadzajuci sa v 2101-2106, 6diod budenie cez spinacku a mechanicky regulator, zapojenie 3 vodice: M6 +12V z aku, svorka 67 budenie alternatora z regulacnehorele,svorka 85 vyvod stredu vinutia pripajasa na rele kontrolky ktore je z rozpinacim kontaktom.
G222 - To mi neje celkom jasne modernizovana verzia 221 pouzita u rady 05,07. Pocet diod ?6???.
Inetgrovany regler, Napajanie budenia si priamo od spinacky a poistky. Pre svoju cinost nepotrebuje kontrolnu ziarovku, mozne doplnenie o indikaciu funkcnosti dobijania relatkom ako u typu G221.
G224 Novy typ alternatora. montovany do 1,7i. Pocet diod 6+3 pomocne. Regler inetgrovany do altika, Budenie pomocou 3 pomocnyh diod. Nabudenie alternatora zabezpecuje kontrolna ziarovka ktora musi byt pozadovanej Wataze 3-5W???? Po nastartovani a vygenerovani napetia ziarovka zhasina a alternator je budeny z napetia usmerneneho 3 pomocnimi napetiami.
KOntrola dobijania. Je vhodne merat napetie priamo na svorke +12V na alternatore pri zvysenych otackach caa 2000ot hlavne altiki 221 a 222. NApetie by malo byt okolo hodnoty 14V a to aj pri zapnutych stretacvacich svetlach.
Typ G221: Tu by nemal byt problem, napetie sa da nastavit pozor kontakty sa neprihinaju..ale posivaju su tam na to otvory v kontaktoch.
Typ G222: Ak nesedi napetie caa je vecsie ako 14v skontrolovat napetie ktore sa privadza od spinacky cez poistku na integrovany regulator ak toto napetie bude ovela mensie( inak ma byt okolo 13,8V) ako namerane na hlavnej svorke altika bude niekde velky prechodovy odpor zistit odstranit.
G224 Ak to prebija zerat napetie na integrovanom regleri kedze ide z neho len jeden vodic tak by to nemal byt problem. Napetie na nom pri behu motora by malo odpoveddat nabijaciemu napetiu tj 13,8 V Ak sa pri merani zisti ze toto napetie je v tolerancii a alternator presto prebija budu zle 3 pomocne diody v altiku zistit ktora pripadne vymenit.
Ak to nedobija skontrolovat neporusenost ziarovky.
Poprosim citatelou uptresnit tu napisane veci. Hlavne altik G222 mi je nejaky neznamy. Tak by som poprosil niekoho o vnutorne zapojenie. Lebo mi nieje jasne ako moze zly regler sposobovat odber prudu z baterie ked je pripojeny len hlavny vodic +12V
A hlavne by to chcelo nejaky navod ohladne odstranovanie zavad dobijania....