Stránka 1 z 3

Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 20:46
od Michal Karásek
Z mně neznámého důvodu přestala páčka pro přepínání světel plnit svoji obvyklou fci. při přepnutí na dálkové v ní ruplo, světla přestala svítit úplně a po delším přemlouvání a hýbání se opět rozsvítila podkávací světla. V ratejně s trabantšrotem jsem našel funkční bistabilní relé (jedno cvaknutí, dálkové, další cvaknutí podkávací etc.). Zapojil jsem ho na světelnou houkačku, která zatím funguje. Výhodu vidím pouze v tom, že při pokusu o přepnutí a selhání zůstanou svítit pořád podkávací. Jak dlouho může trojpáčka s touhle vadou dál fungovat, to je ve hvězdách

P.S.:
Zítra bude schéma, nové bistabilní relé můžu zájemcům vyrobit za cca 150 keš nebo poskytnout dokumentaci k výrobě zdarma.

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 22:44
od JmJ
Rekl bych, ze svetelna houkacka musi pracovat, jinak je auto nezpusobile provozu. Nevim to jiste.

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 23:00
od Michal Karásek
Světelná houkačka pracuje - přes diodu pouští proud zároveň na cívku bistabilního relé a zároveň na relé dálkových... nevýhoda je, že i při vypnutých světlech cvaká přepínání, na řešení se pracuje...
jinak, v dnešním provozu je světelná houkačka tak trochu mimo - vzhledem k celoročnímu svícení se světelné houkání provádí přepínáním dálkových a tlumených.

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 23:10
od Marťas
Měl bych doma jednu trojpáčku navíc, kdybys měl zájem můžeme se domluvit.

PříspěvekNapsal: úte čer 08, 2010 07:46
od peet2101
JmJ, Třeba na mojí 01 nikdy nešla, a neslyšel sem že by na TP něco říkali.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2015 18:15
od rendos
Můj problém je že páčka odešla ,koupila se nová a po půlroce se odporoučela taky. Může být problém v tom že tam jsou 60W žárovky?

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2015 20:28
od Křečík Barbuška
Predpokladam, ze tvuj kulatec nema svetliska pres relatka. Porid novou x-packu a svetla zapojit pres rele. X-pacce se vyznamne ulevi.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2015 20:40
od rendos
Asi nemá,je to rok 76. Tak to bude problém,mechanické věci zvládnu, ale elektrika to je můj konec.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2015 20:57
od Laďuša
Kdysi jsem nakreslil takovej obrázek, kterej znázorňuje, jak se dodělá relátko do obvodu tlumených světel. Červený věci jsou nový, spodní obdélník znázorňuje interiér, horní pak motorovej prostor.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: ned dub 05, 2015 19:56
od rendos
Díky moc,evidentně se bez rad Vás zkušenějších majitelů neobejdu. S těmito vozy se už do servisu nejezdí ...:-)

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: čtv dub 09, 2015 09:10
od tomass
Jen bych doplnil, že ta relátka tam musí být dvě. Druhé principielně úplně stejně zapojené, ale pro dálková světla. Trojpáčky odcházely u H4 žárovek na potkávací i dálkový a vytavoval se kontakt i při použítí světelné houkačky. A do obvodu cívky relé bych přidal pojistku. Třeba takovou, co se dává v tom šroubovacím krytu, nebo nasouvací nový typ. Pro cívky stačí pojistka 8A (menší se tento model nedělá), nebo v novém krytu 2A. Takhle není cívka relé jištěná a při zkratu se rozžhaví.

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: čtv dub 09, 2015 12:48
od Roman
"Takhle není cívka relé jištěná a při zkratu se rozžhaví." Dalsi katastroficky scenar, to by som rad videl - rozzeravenu cievku rele :shock:

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: čtv dub 09, 2015 14:55
od tomass
Žádný katastrofický scénář. Co se stane při mezizávitovém zkratu ? Přerušení cívky je samozřejmě častější závada. Co zkrat v kabeláži na kostru ? Proč se asi jistí až na pár vyjímek veškerá elektrika v autě ?
Vím o čem píšu. U 2101 "odborný elektrikář" připojil ovládání k LPG (sadu přepínače v kabině) PŘED pojistku v pojistkové skříňce. Jde tam jen o dva elektroventily, tak vlastně o nic, že ? Kabely se spekly, smrděla izolace, nešel vypnout motor klíčkem. Můžu Ti říci, že v tu chvíli to legrace nebyla. Když začneš vyndavat pojistky (samostatná pojistka tam taky nebyla) a dým z izolace vedoucí k přepínači skrz palubku nepřestává.....odpojíš nakonec baterku a nezbyde, než na cestě odpojit kabeláž a ručně zapnout aspoň ventil benzínu, abys dojel.

Lidem taky furt můžeš říkat, nestoupej na točitou židli a stejně si sem tam někdo nabíje držku. :D Komu není rady tomu není pomoci. Romane, nedokážu si Tě zařadit, jestli máš teoretické zkušennosti s elektronikou, praktické, obojí (a ignoruješ běžné zásady), případně vůbec žádné. Podle teorie, že se Tobě nic takového stát nemůže nebo je to málo pravděpodobné, nemusíš dělat z druhého pitomce. Opatření se nedělá jen pro všechny případy, ale i pro ty méně obvyklé. Doufám, že se přidá Mušketýr k Tvému názoru, povolá svoje "auto elektro experty" a budete ze mě dělat vola oba dva. :D
Princip zapojení od Laďuši je správný (pro názornost), ale nedotažený do finálu. A Ty tady budeš mystifikovat Rendose, který píše, že elektrice nerozumí ? Nic osobního, ale tohle je fakt síla. :shock:

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: čtv dub 09, 2015 17:47
od Roman
O specenych kabloch nepochybujem, zaujala ma ta rozzhavena civka. Za tym si stojim, ze je to blbost. Pri medzizavitovom skrate v cievke rele sa nic nerozzeravi - maximalne sa odpali vyvod cievky ku kontaktu ku ktoremu je pribodovany. O pripojeni akychkolvek spotrebicov v aute bez poistky, ktora chrani obvod pred skratom som nic nehovoril, preto som aj citoval tvoju konkretnu vetu. Som elektrikar slaboprudar, v elektrike okolo aut som sa profesionalne "motal" poslednych dvadsat rokov mojho zamestnania - montaze autoradii, montaze audiosustav, zabezpecenie aut, GPS zariadenia pre logistiku a vyhladavanie, montaz a servis sedadiel Recaro atd. (predtym aj potom je to moj konicek) videl som vela rele, ktore prestali fungovat ci uz kvoli prerusenej cievke, alebo spalenym kontaktom ale razzeravena cievka je BLBOST. A teda mi ukaz, kde "ignorujem bezne zasady" Napisal som niekde, ze tam poistku nema davat? O tom co kde kto blbo zapojil by som mohol napisat knihu....

Re: Trojpáčka - dočasné řešení?

PříspěvekNapsal: čtv dub 09, 2015 20:27
od Křečík Barbuška
Nemaje zrovna k dispozici schéma, ale mám pocit, že ovládání světel u sedmy není stejně jako třeba zapalování jištěno pojistkou. Dovolil bych si tvrdit, že jde o záměr s pádným důvodem. Raději, ať mi zhoří auto než abych si v rozbil fifák kvůli pojistce řazené v obvodu který má být "bezpečný". Už takhle se mi moc nelíbí, že jedno relé dělá obě světla.

Teorie je hezká věc, ale praxe je většinou jiná.