Záhadné dobíjení....

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod MartasBrno » pát zář 17, 2010 20:35

Mazání, pokud je připojené klasicky se nesmí rožnout, to by byl adost krpa v instalaci auta. Origo tam snad je jedinej drát od žárovky ke kontaktu, kterej za běhu motoru prostě nevede. Nejsou nějaké vakly nebo možné zkraty v instalaci palubky? třeba nějak nedobře upravené konektory?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod dmatej » pát zář 17, 2010 22:09

Dotažení kostry nemusí stačit, já to obvykle sundám, prostříkám konkorem nebo máznu vazelínou a pak to teprv dotáhnu. Rez je sviňa :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Petr HC » sob zář 18, 2010 08:43

MartasBrno píše:Mazání, pokud je připojené klasicky se nesmí rožnout, to by byl adost krpa v instalaci auta. Origo tam snad je jedinej drát od žárovky ke kontaktu, kterej za běhu motoru prostě nevede. Nejsou nějaké vakly nebo možné zkraty v instalaci palubky? třeba nějak nedobře upravené konektory?

Za téměř všechny problémy s elektroinstalací vozů Lada mohou : Wackelovy kontakty, Kroutilovy svorky a Lada ukostření.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Saša » sob zář 18, 2010 19:10

Tak tak strůjcem téhle závady je špatná kostra . Mněla by to bejt tá kde je přišroubovaný přeřušovač blinkrů . Vlevo nahoře za palubkou (dost blbý přístup) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » sob zář 18, 2010 20:39

kostru sem přetahoval, je tam jak piše saša, ještě doplním že mam kabeláž a pojistkovku komplet z 07, a kontrolkou mazání mam buzené relé (cívku).. + má připojené stále.. ale fungovalo to bzproblému minimálně půl roku..

mohly by na to mít vliv páčky pod volantem??:.

jinak dnes mi to začalo dělat extrémě, snad s každým spuštěním blinkrů se rozesvitila kontrolka dobíjení a palubka umřela a svitila i ta kontrolka mazání.. už ani znovu nastartovaní skoro nepomáhalo.. a všiml jsem si že občas když zapnu klíčky, tak chvilku trvá než se chytne palubka..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Ivo » sob zář 18, 2010 21:02

A vozíš v autě aspoň pořádný hasičák?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod radek mb » ned zář 19, 2010 07:25

Možná to bude znít jako blbost,ale přihodim jednu čerstvou zkušenost:tátovi na Nivě začlo zlobit dobíjení taky,postupně se vybíjela baterka,až mu to přestalo jet úplně.Ale u něho se sešly snad všechny závady najednou.Povolený klíňák,který ve finále prasknul,plandající mínusový kontakt na baterce.Po opravě auto stejně nedobíjelo,respektive jen na 12,6V.Vyndal jsem alternátor(je tam s vestavěným relé),odnesl ho do autoelektriky na opravu.Za 920 korun ho zrepasovali.Namontoval jsem ho zpátky do auta a zas to samé.12,7V,při přidání plynu šlo napětí lehce dolu.A teď pozor :!: Nevim proč,ale napadlo mě zahejbat pojistkama a tam byl kámen úrazu.Pojistka,přes kterou jde zapalování byla nějaká zaoxidovaná.Jak jsem s ní zašmrdlal,tak napětí na volnoběh vyskočilo a drželo se na 13,7V.Takže problémy v dobíjení může způsobit i taková cocotina jako pojistka.
P.S. Dopadlo to tak,že jsem tátovi řekl,ať si koupí nový pojistky a že je preventivně vyměníme všechny a také že šmirglem očistíme kontakty v pojistkový skříni.To samozřejmě neudělal a včera v 22,30 hod mi volal,že mu to na cestě z prahy zdechlo.Tak jsem zafungoval jako Lada asistance a odtáhl ho ke mě před barák.
Z toho i vyplívá,že elektrika je fakt nevyzpytatelná věc.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Cory » ned zář 19, 2010 07:29

radek mb píše:Z toho i vyplívá,že elektrika je fakt nevyzpytatelná věc.


Preto som si kupil novu kabelaz s novou poistkovkou na nozove poistky :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod radek mb » ned zář 19, 2010 07:52

Cory píše:Preto som si kupil novu kabelaz s novou poistkovkou na nozove poistky
_________________


Kdyby si viděl,v jakém stavu je ta tátova Niva,tak kabeláž je to poslední,co je tam potřeba udělat... :hrob:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Little Red Riding Hood » ned zář 19, 2010 10:22

hasičák mám hned u sedačky, na pojistky kouknu, jinak dobijení pruběžně měřím, při všech cyklech zlobení a většinou naměřím na volnoběh se světlama 13,5V takže to by mělo být OK ne??.

spíš mě štve ta spojitost s blinkrama, že buď to si to blinkrama vyhodim a nebo mi kvuli tomu blinkry nejdou...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » ned zář 19, 2010 18:13

Někdy blbnou kostry u pojistkovky (05/07) , přes ty konektory také nějaké kostry jdou .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » ned říj 10, 2010 13:47

Další záhada co se dnes vyskytla: jel sem po dálnici a všiml sem si že ručička dobíjení nějak podivně poskakuje a všiml jsem si že z polohy kde je normálně, skáče tak na 15V (alespoň dle budíku), občas sebou švihla i na 16V, dokonce jednou když sem zastavil na křižovatce začlo kvílení jakoby prokluzoval řemen a rafička se zastavila na konci červeneho pole v těch 16V a stala tam, jak sem se rozjel tak zase spadla do míst kde je normálně a poskakovala jak při jizdě po dálnici.. Občas při poskočení se ozvalo zakvílení..

řemen se zdá byt dost napnutej, kontroloval sem to jak sem zaparkoval v brně u baráku..

baterka je v kufru a chytal sem na ní jestli není náhodou horká a nebyla..

poraďte čim by to mohlo být??.. regulátor??.. nebo nějaká přepálená dioda na podkově??.. mam altík z íčka..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » ned říj 10, 2010 21:11

Vypadá to na špatnou kostru regulátoru , nebo vadu na pomocném usměrňovači uvnitř altíku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » ned říj 10, 2010 22:46

Saša, ta kostra regulátoru je kde??..

spíš mi nejde do hlavy to zdánlivé prokluzování řemene??..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » pon říj 11, 2010 15:33

Little Red Riding Hood píše:Saša, ta kostra regulátoru je kde??..

Regulátor je kostřený přímo šroubkem na zadním deklu altíku . Může být zaoxidovaný . Bez dobré kostry to přebíjí a může i odejít !
Little Red Riding Hood píše:spíš mi nejde do hlavy to zdánlivé prokluzování řemene??..

Však jsem to psal : Řemen sedí na dně řemenice a tudíž nepřenese moc výkonu . A v případě že to začne přebíjet stuopne obrovsky odpor (točivý) a řemen to neutočí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků