Ventily - seřizování a vše okolo

Moderátor: Moderátoři

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Kelfik » pát srp 15, 2014 13:18

Psali, že je to nové vylepšené provedení bez kovových součástí a prodává se to na více obchodech i v zahraničí jako díl pro Ladu 1200-1600, má to i stejné katalogové číslo 2101-1007026 a výrobce je Master Sport. Je to z měkčího materiálu, jako silikon.

Jedině mě napadá že se nasadí gufero, přes něj ta spodní podložka pružiny a i když to má menší otvor(možná kvůli lepšímu těsnění) tak tím protáhnout ventil.
Lada 1500 SL (VAZ 21061), rv.1980 - Walda
Uživatelský avatar
Kelfik
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon srp 11, 2014 09:24
Bydliště: Rožnov p. R.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Marek » pát srp 15, 2014 13:39

Co řešíš?

Doba, kdy simeringy odešly po každém přehřátí motoru, je dávno pryč. Dnešní materiály jsou úplně jinde.

Pokud koupíš simeringy od některé z renomovaných značek (Reinz, Ajusa, Elring a podobně), vydrží navěky. Doporučuji simeringy FPM (označení materiálu, jedná se o Fluor-kaučuk). A cena je kolem 10-15 Kč za kus.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Laďuša » pát srp 15, 2014 18:26

Já myslim, že řeší, jak tam dát to, co už koupil :D
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob srp 16, 2014 14:07

Marek píše:To tam nepatří. To vůbec není na Ladu, člověče.
Je to na Ladu, ale já bych to nepoužil. Měl jsem to v ruce a nevěřím tomu, že se to udrží tam kde to má být :D .

Edit: Kelfik, koupil bych takové jak píše Marek.

Třeba http://autodily.mjauto.cz/lada/1200-160 ... 02706.html .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Kelfik » sob srp 16, 2014 20:37

Díky všem za rady, šlo mi o to, zda je to opravdu na ladu a je nějaký jiný způsob montáže než klasické gufera :wink: , popřípadě je už někdo montoval.
Takže je to jasné, koupím nové značkové a tyhle jim pošlu zpět.
Lada 1500 SL (VAZ 21061), rv.1980 - Walda
Uživatelský avatar
Kelfik
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon srp 11, 2014 09:24
Bydliště: Rožnov p. R.

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Dusan » ned srp 17, 2014 15:39

Hej mal som namontovane vsetko bolo super kym podlozka neiodstrihla ten simering a on zacal chodit hore dole a tlacit olej, inak to mohlo byt super. I ked je pravda ze mozno pri peclivej ale fakt peclivej montazi by sa to nestalo.... inak to je 3britovy simering narozdiel od originalu.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod tomass » pon lis 02, 2015 13:53

Nastavení karburátoru se tady probíralo, mockrát. :) Hledal jsem. četl jsem i o karburátorech od pana Čecha. Konkrétně se mi jedná o Axtec, kde mám vyběhaný plastový klouby na táhlech, že se každý ze 3 kloubů vrklá na kuličce asi o víc, než 1 mm.

Otevření druhé klapky by mělo, jestli je u Axtecu stejné jako u ostatních Lada karburátorů (aspoň Tůma nerozlišuje), začínat na 7,5 +- 0,2mm otevření první klapky. Taková vůle (skoro 0,5mm) je už i na samotném čepu spojení pák klapek. :( Dále táhla: parametr stoupání závitu M4 0,7 mm už sám o sobě myslím vylučuje nastavení +-0,2mm na dalších dvou plastových kloubech. Možné jsou jedině skoky o závit po 0,7 mm (leda, že by byl závit v jednom kloubu levý a v druhém pravý, což asi nebude, když plastové kloubky mají všechny pravý závit. Je potřeba sundavat karburátor a pokoušet se o nastavení o kterém si dopředu myslím, že je nerealizovatelné a jen odstraním některé vůle ? Je možné vyměnit plastové klouby co nejpřesnější výměnou původních a bez demontáže karburátoru a bez měření počátku otevírání druhé klapky ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod JmJ » pon lis 02, 2015 14:13

Netusim, jak maji vule v plastovych kloubech tahla plynu vliv na otvirani druhe komory vudci prvni komore. Tahlo plynu na solexu a snad i na weberu a na ozonu taha za prvni komoru, ktera pres nejaka dalsi kovova udelatka taha za druhou komoru. Pokud mas vysmatlany spojeni mezi prvni a druhou komorou, tak asi nezbyva nez patricne kovove dily vymenit a vic mazat.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Vašátor » pon lis 02, 2015 14:17

Přesně tak. Rovněž nechápu, co mají společného plastové klouby táhla plynu s otvíráním druhé komory. Plastovými klouby táhla plynu se nastavuje akorát plné otevření klapek při sešlápnutém plynu na podlaze a zároveň i to, aby se klouby při sešlápnutí plynu na podlahu nerozletěly. V.
A mě by zase zajímalo, proč jsou kloubky plynu a vůbec karburátor Axtec v topicu řešícím ventily? Odpověď snad ani netřeba :idea: . L.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod tomass » pon lis 02, 2015 15:36

Mají takový vliv, že otevírání druhé komory u Axtecu je mechanické, tím táhlem. První kloubek je k první komoře. Pak je páka s čepem na kterým je druhý kloubek spojený táhlem na třetí kloubek. Všechny tři kloubky pěkně vaklaj a když se sečtou vůle druhého a třetího kloubku a vůle na čepu táhla, tak to je vůle první klapky vůči druhé klapce. Když se sečte vůle i na prvním kloubku, tak to bude celková vůle druhé klapky vůči sešlápnutí pedálu..... Vyšmatlaný mám hlavně kloubky, ty už mám koupený a chystám se je přehodit. Čep táhel taky, ale ten vyrobím nový až na jaře.

V topicu "ventily a vše okolo" jsou proto, že se "klapka" v tomto tématu různými autory několikrát zmiňovala. Přišlo mi zbytečné zakládat nové téma, když se zde probíralo spousta věcí poměrně zeširoka.

Protože jsem pročítal toto téma od pana Čecha: http://progres-racing.cz/clanky/motor/karburator/, tak mě zajímalo, jak moc jsou všechny ty sečtené vůle táhel kritické u Lady a jestli se obejdu při výměně kloubků bez sundání karburátoru. Podle článku pana Čecha jsem si totiž myslel, že je nastavení hodně kritický. Děkuji za rady :)
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod JmJ » pon lis 02, 2015 15:43

Axtec ma, pokud vim, solex karbec. Nevim o tom, ze by solex karbec mel mezi prvni a druhou komorou nejake plastove kloubky atd. Bud to vyfot, nebo se na to poradne podivej.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků