Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od tomass »

Teepee píše:Je možné, aby se náhražka olova (PB, výrobce MoraviaChem, staršího data výroby) v benzinu N95 nějak srážela a způsobovala jeho zakalení?


Já používal skoro před 15 lety stejnou lahvičku, ale od Benziny, nebo Velvany, už si nepamatuju výrobce. VIF jsem měl také tuším jednou ve stejném obalu. Benadit se dělal jen v tom malém balení asi na 40 litrů benzínu. Castrol byl na 500 litrů benzínu. Asi 8 let jsem pak používal od Castrolu, to bylo průhledné s nažloutlým nádechem, řídké jako voda, barva asi jako kvalitní plně syntetický olej. Důvodem byla cena, Castrol byl celkem výrazně levnější a taky mě nebavilo schraňovat tolik malých lahviček. Castrol 0,5 litru asi 170-190 Kč (poslední jsem kupoval cca v roce 2011) a ředění 1:1000 = 1 ml na 1 litr benzínu mi stačil na rok a půl. Už se to asi nedělá v tomto balení, našel jsem odkaz na googlu už snad jen tady: http://www.avto-status.ru/castrol_tbe-114.html
S ucpáváním, nebo zakalením jsem u Castrolu problém neměl.
Ale je fakt, že u Fiata 126p, když jsem používal ten namodralo-zelený přípravek se mi občas zacukal až chcípnul a nemohl jsem já ani v servisu přijít čím to je. Dávat to do souvislosti s přídavkem místo olova nikoho nenapadlo.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Marek »

Odbočím k ropě:

Já ten VIF používám už velmi dlouho a hlavně z toho důvodu, že maže. Česká nafta má bohužel problém s mazivostí, paradoxně ta nejznačkovější bývá nejhorší. Proto tankuju za co nejnižší cenu a přidávám VIF. Motor mi jde měkounce jako benziňák, což vzhledem ke stavu tachometru 330.000 km je nádhera, a ani při plném plynu z výfuku nezakouří.

Kupuju půllitrové balení, které mi v poměru 1:1000 vystačí tak na čtyři měsíce. Zpravidla kupuju dvě letní a jednu zimní pikslu ročně.

Teď už nějaký čas jezdím na bionaftu, tedy přesněji řečeno na čistý methylester (nikoli na směsnou). Na čerpačkách se objevuje pod názvem BIO100. Cena je natolik zajímavá, že jsem do toho šel a nemám absolutně žádný problém, a to ani v zimním období. Na jedné nádrži ušetřím 600-800 korun. Vzhledem k tomu, že ročně vyjezdím takových 30-40 nádrží (á 80 l), je to cenová úspora myslím víc než zajímavá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Jelen »

A jak se k BIO100 stavi tvuj motor? Ja nad tim polemizuju, mam Peugeota 306 1.9 D bez turba a myslim, ze by to mohl dat. Ted jezdim na SMN30 a pohoda. Pry i lepe maze :-)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od tomass »

Do benzínu Benzina Verva 100 přídávám od Vifu (používám něco přes rok) tuto přísadu: http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-b ... tiv-1.html (Lada jsem vyjel letos asi 4 litry benzínu, protože spotřebuju tak 10 litrů benzínu za 2 roky - LPG, současný Fiat, Verva neustále, Vif do benzínu něco přes rok). Podle zápachu, barvy a konzistence mi to připadá skoro stejný produkt jako Castrol TBE náhrada olova i když je každé na trochu jiné použití.
Jenom musím podotknout, že v kombinaci s kvalitním motorovým olejem + Militec 1, kvalitním benzínem a přísady do benzínu se všechny uváděné úspory paliva nesečtou (i když by to bylo moc fajn). Uplatní se celkově zhruba těch 5-10% úspory, možná nepatrně víc, podle konkrétního stavu motoru na množství paliva při stejném stylu jízdy (ne součet 5% za kvalitní olej, 5-15 % za Militec, 5% za kvalitní benzín a uváděných 5-7% za přídavek do benzínu). Na kultivovanosti chodu motoru je jednotlivě znát každá ze složek a zjistí se to hned, nebo krátce po aplikaci. U přídavku do paliva někdy postupně třeba i po několikáté vyjeté nádrži. Nikomu tenhle koktejl nenutím, protože většina z Vás tu určitě napíše, že je to zbytečný vyhazování peněz. Jednou přídavek do paliva nedám a už je to trošku slyšet při akceleraci.....
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Jelen »

Militec je dobrej, ten pouzivam taky. Prisadu do benzinu jsem zkousel u jeepa, na cisteni trysek a parada.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Vašátor »

Do Opela používám kvalitní motorové oleje, po nalití Militecu jsem nezpozoroval vůbec nic. .... když už jsme tedy u OT.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od radek mb »

Já osobně bych si BIO100 nenatankoval do auta ani zadarmo. Musíme tuhle sračku tankovat do autobusů ( takže bych to vlastně zadarmo mohl mít). Zkušenosti? Negativní. Zanáší to bufíky, neustále se opravují vstřiky,mění se filtry, každou chvíli někde zůstane někdo viset. Bioksindl se odčerpá nebo podle možností se doředí normální naftou. No, hlavně, že se šetří pohonné hmoty.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Laďuša »

Autobusy hlavně smrdí jako friťák po celodenní šichtě :lol: A nevim, jestli mi teda v tutom tématu něco uniklo, ale proč dávat do Žigula ňáký přísady?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Marek »

Jelen píše:A jak se k BIO100 stavi tvuj motor? Ja nad tim polemizuju, mam Peugeota 306 1.9 D bez turba a myslim, ze by to mohl dat. Ted jezdim na SMN30 a pohoda. Pry i lepe maze :-)

Výrobcem schválen, nečiní mu to absolutně žádný problém. Vstřiky i čerpadlo bez problému, filtr vydrží v pohodě deklarovaný výměnný interval výrobce (60.000 km), ačkoli výrobce doporučuje při provozu na BIO paliva zkrácení intervalu - a bufík jede bez sebemenšího projevu nespokojenosti osm let. Spotřeba ve srovnání s naftou stejná, výkon subjektivně nepatrně nižší. Ale vzhledem k tomu, že jezdím zásadně podle předpisů a nemám potřebu spěchat, je pro mě finanční úspora daleko důležitější, než být na stovce o vteřinu rychleji.

Ono je třeba mít na takové palivo vhodné auto. Motory s rotačními nebo řadovými čerpadly jsou stavěné na trvalé používání tohoto paliva. Pokud to někdo cpe do Common-Railu EuroV, pak se nemůže divit, že mu to zlobí. Tam to nemá co dělat.
Důležité je samozřejmě mít na paměti, že BIOnafta je potravina. Podléhá zkáze, a to poměrně rychle. Doba upotřebitelnosti BIOnafty je 14-21 dnů, poté se může začít chemicky rozkládat na různé primární složky (např. vylučovat přírodní pryskyřice a parafíny) a může způsobovat problémy se zhoršenou průchodností potrubím a filtrem. Nikdy se mi to nestalo, a to na bionaftu jezdím přes 150 tisíc km, tankuju ji na různých místech republiky a krom přidání VIFu nic jiného neřeším.
A že to z výfuku smrdí? Ano, smrdí. Dokud však po českých silnicích bude jezdit jediná Avia, V3Ska nebo Tatrofka (nebo škodofka, nebo žigulík), odmítám řešit smrad z mého výfuku. Nehledě k tomu, že ne vše, co smrdí, musí být nutně škodlivější, než to, co nesmrdí - to je známá věc.
Naposledy upravil(a) Marek dne ned črc 20, 2014 09:41, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Vašátor »

Výrobce vozidla ti opravdu dovoluje tankovat BIOnaftu?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Marek »

Samozřejmě. Podle normy ČSN EN 14214 / EN 590.

Všechny vznětové motory VW s rotačními čerpadly a drtivá většina motorů Pumpe-Düse (s výjimkou motorů s DPF) mají dovolen trvalý provoz na bionaftu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od tomass »

Vyjádřil bych se jen k tomu smradu ač nevím jestli je původem zrovna bionafta. Několik let pozoruju, že mnoho novějších aut buď příšerně smrdí ne zrovna po fritovacím oleji - to je poznat hned, ale takovej divnej smrad jako když se pálí PVC. Prostě mě to dusí, nebo rozkašle. Nejvíc pozoruju u Renaultů, Fordů a větších aut Škoda a VW, někdy Mercedes asi proto, že těchto značek vídám nejvíc. Ostatní značky ne tak často, proto je moc na smrad nevnímám. Mezi ty smrdící taky patří prakticky všechny dodávky bez ohledu na značku a stáří asi proto že obvykle hodně najedou. Často je to neviditelný kouř (kromě dodávek u kterých je naopak prakticky vždy vidět), někdy se vyvalí obrovský černý oblak. U jednoho jsem dokonce viděl, jak saze z výfuku malují černou čáru na silnici podle intenzity sešlápnutí plynu (jel jsem za ním). Každopádně ne každé auto co příšerně smrdí je staré. Naproti tomu stařičká Škodovka, nebo Trabant mě třeba nerozkašle vůbec i když je vidět bílý oblak dýmu. Tento druh smradu zřejmě nebude tolik škodlivý.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Marek »

Začnu rypem pod žebra: Strašně se mi líbí, jak o smradech z výfuku mluví majitelé čtyřicet pět let starých aut s karburátorem :-D.


Ten zápach z výfuku u vznětových motorů, co tu popisuješ, já bych ho přirovnal spíš k zápachu chloru, způsobuje DPF (FAP), tedy česky filtr pevných částic. Zápach z bionafty je podobný zápachu z žhavého rostlinného oleje (např. když otevřeš horký fritovací hrnec).

Jinak - vždy, a to je jednoznačné a neodiskutovatelné, záleží na technickém stavu motoru daného vozu (to ovšem nemá nic společného s najetými kilometry). Pokud má někdo motor načipovaný ne právě profesionálním způsobem (tzv. nalití softu do EEPROMky), případně technickou závadu na motoru (úkap vstřikovače, špatné otvírací tlaky, špatně seřízený předvstřik apod.), motor bude kouřit naprosto vždycky. Filtr DPF tomu nemůže zabránit. Proto i u aut s DPF můžeš vidět kouř z výfuku, nicméně jedná se o vzácnější jev. Pokud je však technicky vše v pořádku, automobily vybavené DPF nevypouštějí do vzduchu viditelný kouř, protože saze o velikosti větší než X mikronů procházející výfukovým systémem jsou zachycené.
O smysluplnosti a výhodnosti či přínosu tohoto zařízení pro ekologii a lidské zdraví bychom mohli rozsáhle polemizovat (a mám dojem, že tu někde k podobné diskusi na toto téma již došlo). Sem taková diskuse asi nepatří.

Samozřejmě nejen naftové motory "smrdí". Emise jedovatých plynů (krom sazí, to navíc nejsou plyny) jsou u zážehových motorů vyšší než u vznětových, ovšem málokdo je ochoten to objektivně přiznat.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon črc 21, 2014 15:08, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od tomass »

No víš Marku, na jednu stranu máš pravdu. Na druhou stranu jsem byl před 2 lety postaven před rozhodnutí, jestli na krátký cesty po městě koupit nový malý a levnější auto (do 200 tis), nebo starší levnější malý auto.
Když jsem prokalkuloval mezi pro mě přijatelnými modely a už jsem si i na salonu 2 kousky vyzkoušel, byl jsem hodně nalomenej na to nový. Když jsem prokalkuloval pro a proti (tentokrát nejen pořizovací cenu), tak s ohledem na praktickou nutnost havarijní pojistky na nový auto, případnou nutnost řešit mouchy na novým autě s "kyselými" techniky jsem zvolil 10 letý vcelku zachovalý garážovaný kousek s pěknou pozinkovanou karoserií po důchodci s 62 tkm za 20% ceny nového (1.majitel, koupeno v ČR od zastoupení, servisní knížka a doklady o veškerém servise ze 3 servisů). Nebylo co dál řešit.
Jezdím ke svému stálému mechanikovi už asi 14-15 let a jsem naprosto spokojený. Hned jsem dal nový gumy, udělaly se rozvody, oleje, svíčky. Další náklad výměna brzdový kapaliny - sám a nablblý páčky v zadních bubnovejch brzdách 0,8 tis. taky sám, gumy na poloosách (1 blbá, + 3 preventivně s tím) což bylo 2 tis. + 1,5 tis práce. A teď jsem si dal sám celý nový výfuk za 3 tis. Auto je sice jenom Euro 3, jsem s ním spokojenej. Havarijní pojistku nemám-je zbytečná, povinný je stejný a když mi to někdo obouchá na parkovišti, budu rozhodně míň naštvanej, než u funglovky. Kyselej servis jsem si taky užil, protože ve značkovým mě frajeři chtěli hned ze začátku s tím starším natáhnout, na blbým palivovým filtru 500 Kč zvedák, 1000 Kč práce, 1000 Kč filtr. Tuto práci jsem už z jejich přístupu nenechal provést a nakonec jsem zjistil, že ani palivový filtr v autě nemám. :) Finančně jsem na tom s úsporou nejméně + 130 tisíc. Dobrá motivace si nekoupit nový auto, no ne ? Zvlášť, když obnos byl již celkově připraven..... Vím, že i s novým autem bych k tomu svému samému mechanikovi mohl jezdit. Vyhnu se problému s případným proplácením záruční opravy zastoupením svému mechanikovi a neudělám ho tak taky kyselým mechanikem. Platit později za problikávající světýlka se mi fakt nechce (je bez klimy i bez ABS). Často mám pocit, že prakticky veškerý přístup prodávajících a následný servis je demotivující ke koupi nového auta.

Takže jediná moucha toho staršího auta je drobný občasný pocukávání se kterým si neví nikdo rady. Nikde není zaručeno, že by se totéž pocukávání u nového auta po nějaké době také neprojevilo. Jak jsem vyčetl z diskuzí, tak pocukávání se občas u aut (mnoha značek) vyskytuje a má celou řadu příčin. Nikomu se to nechce vůbec ani pokoušet hledat, protože málokdo umí skutečnou příčinu najít. Ale nakonec na to stejně přijdu sám !

A to 45 letý auto (konrétně 19 letý) mám nejen z nostalgie, ale protože s ním rád jezdím. Nebaví mě elektronika u nových aut a nebaví mě ani když skoro kilometr nehneš volantem jak je to řízení u nových aut přesný. U toho bych z nudy usnul.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Příspěvek od Marek »

Pod tohle se podepíšu ;-).

Ta moje první věta byla spíš jako pokus o vtip. Jinak i já jsem příznivcem praktičnosti a jednoduchosti. Sice jsem si zvykl na klimatizaci a servořízení, to je dneska již asi standard, zvláště pokud člověk jezdí hodně kilometrů; ale rozhodně nestojím o něco, jako je třeba právě ten zmiňovaný DPF a další vymoženosti "moderní" normy EuroV a vyšších.

Mám auto s rokem výroby podzim 1998, čili že by to byl nějaký mladík, to se rozhodně říct nedá. Jeho prodejní cena je v současné době někde kolem 40 tisíc korun. Dokonce ani Euro3 nemám, jen obyčejnější Euro2 ;-). Ale zakládám si na tom, že je ve špičkovém stavu a domnívám se, že právě to je mnohdy víc, než nové auto rozladěné jako stoleté housle.
Najeto mám 330 tisíc km a jsem hrdý na to, že kdykoli a bez ohledu na cokoli motor naskočí na poprvé a okamžitě (v zimě přirozeně po několika sekundách žhavení). Jsem hrdý na to, že i když tomu budu stát kilometr na krku, z výfuku se nezakouří - což se o mnoha naftových vozidlech, co po silnici jezdí, rozhodně říci nedá, a přitom většina z nich jsou podstatně mladší ročníky. Jsem hrdý na to, že můj motor po 330 tisících km má kompresní tlaky 30-32 Bar, což při předpisu výrobce 25-31 u nového motoru svědčí o vynikající kondici. Jsem hrdý na to, že od výměny do výměny oleje nemusím řešit jeho doplňování, neboť za celou tu dobu je spotřeba oleje cca 0,5 litru. Jsem hrdý na to, že téměř dvoutunový vůz s čelní plochou jako Avia umí jezdit delší trasy v průměru kolem 6-6,5 litru - bez ohledu na roční období, naložení a jiné vymoženosti, které spotřebu ovlivňují.

Další, neméně důležitou věcí, je fakt, že na autě si naprosto vše dělám sám. Neexistuje servis, k němuž bych pojal jen minimální náznak důvěry a na moje auto prostě nikdo sahat nebude. Kdybych musel auto s každou pitchovinou do servisu vozit, asi bych priority přehodnotil a raději se uchýlil k něčemu novějšímu. Ačkoli možná bych si ještě víc naběhl, protože to, co jsi tu vyjmenoval (a já podepsal ;-)) by možná znamenalo pro mou kapsu větší zátěž, než pečovat o starší, ale spolehlivý a vychytaný vůz.
Je všeobecně známo, že motory 1,9 TDi s rotačními čerpadly od VW byly jejich nejlepšími motory a nic potom už tak dobré není (ani nebude). I proto jsem rád, že tento motor mám a rozhodně bych neměnil.

Podobně jsem se choval i k Ladě. Všechno muselo být stoprocentní. Dělalo mi vždycky strašně dobře, když na srazu lidi moje auto z nějakého důvodu obdivovali a nějak je zaujalo. Prostě si rád hraju a jak říká moje paní - kdo si hraje, nezlobí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“