Stránka 6 z 10

PříspěvekNapsal: ned srp 26, 2007 22:07
od Marek
Zkus to. Ale nesedí to, věř mi :-D.

Řešil jsem to taky a taky to zkoušel přesazovat, podkládat a nevímco ještě.....

PříspěvekNapsal: ned srp 26, 2007 22:18
od Marek
Ono je to totiž někde mezi ......................

Ale teď mě napadá: Možná by to mohlo jít přesadit o jeden zub a vyšlo to přesně v případě, že bys k té snížené hlavě ještě snížil nožičky ložiskového tělesa vačky. Kdyby se ty duralové nožky (je jich devět) ofrézovaly dejme tomu o 2 - 3 mm (aby to šlo ještě doladit na vůli ventilů), mohlo by to ve finále hodit jeden celý zub a pak by to sedělo. Pak by jen stačilo o jeden článek zkrátit řetěz (ale není to nutné.............).

To jsem nezkoušel.............. :-(

PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 00:15
od popest
Ahoj, dneska jsem vyměnil komplet rozvodová kola, řetěz i napínák s tlumičem kmitů. Všude v knížkách píšou, že se musí při napnutém řetězu krýt značky jak na vačkovém kole, tak na kole klikové hřídele. Problém je, že to prostě nejde udělat tak aby se kryly. Zkoušel jsem to různě přesazovat, ale pořád nic.

Když jsou značky na vačkovém kole proti sobě, tak značka na ozubeném kole klikové hřídele je asi tak 1/2 až 3/4 zubu za značkou na bloku. Takže po nasazení řemenice, je značka řemenice až za 3. značkou na předním deklu motoru.

Před namontování rozvodů, to bylo také tak, ale myslem jsem, že je to způsobené vymačkanými koly a vytahaným řetězem. Nicméně i tak jsem to složil a motor funguje. Zkoušel jsem ho vytáčet až do 5500 ot./min a nic se nestalo. Ale včem je tedy problém? Proč se mi ani když je vše nové nepoužité nedaří nastavit rozvody přesně podle značek? Může to mít nějaký neblahý dopad na motor. Díky za odpovědi.

PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 08:18
od Cory
nemas znizenu hlavu?

PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 11:31
od popest
Nejsem si tím jistý, ale neměla by být .

PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 15:03
od Dusan
Uz sa to tu pisalo..... pri presadeni hnaneho rozvodoveho kola o jeden zub v smere otacania moze vo vysokych otackach narazat saci ventil na piesty. pri nespravnom nastaveni o 2 zzuby naraza piest o saci aj vyfukovy ventil.

S toho vyplyva ze je lepsie ak je hnane koleso posunute o tych par desatin milimetra proti smeru otacania.

P.S. Ja mam znizenu hlavu o 2mm a este sa to nestretlo a tiezmi nesedi csovanie na desatiny presne. mam to tak ako je pisane hore.

Myslim ze aj marek to mal podobne....

PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 18:35
od popest
Tak snížená hlava ani blok prý určitě není. Zkusím to znovu rozebrat a podívat se na to znovu.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: ned srp 21, 2016 19:07
od koprfilmtatra
Pro zajímavost..rozvodové kolo Mastersport zakoupené v Otrokovicích vs. sovětský originál. Zpracování novovýroby je přímo hrůzné....

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: ned srp 21, 2016 19:25
od Majo
bud rad, ze sedi znacka, uz som mal vrchne, kde bola vyrazena o dva zuby zle...

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: ned srp 21, 2016 20:36
od Vašátor
A co teprve ty nové řetězy ... už jsem měl dva, kde při otáčení motoru řetěz vůbec nenaskočil na zuby a začal se šponovat přes ně. Po cca 5-ti zubech už byl tak napnutý, že do zubu rozvodového kola skočil nuceně. Nakonec si to ale sedlo :mrgreen:

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: pon srp 22, 2016 08:38
od Majo
A preto mám v motoroch reťaze, ktoré majú aj 300+tkm

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: ned srp 28, 2016 14:04
od Nulašestka
Psal jsem do ČZ Strakonice, tam mě odkázali na jejich distributory, kterých je jen pár. S jedním z nich jsem se domluvil, že potřebuju jejich dvouřadý řetěz s označením ČZ 35, 116 článků a oni, že není problém, ať to pošlu mailem a že se ozvou, až to budou mít připravené. To bylo vloni na podzim a ještě se nikdo neozval. Mám čekat dál? :D
Naštěstí jsem našel někde v zásobách jeden lehce jetý čezeťácký řetěz a bylo to to jediné, co šlo použít. Fenox úplná hrůza a původní originál po 80 000km byl taky o článek delší. Zkusím tam napsat znova, v zimě to budu potřebovat zase a vidím to jako jedinou roumnou volbu. Cena měla být tuším kolem pětistovky a rozvodová kola bohužel k tomu nedodávají. :cry:
Tragikomickou tečkou taky bylo hledání ozubených kol tak, aby neměla v usazení vůli. Měl jsem těch velkých asi 10 a potřeboval jen 2, že ano. Staré zásoby v mastném papíře, novovýroba bez papíru, použitá kola z několika motorů, všechno jedno. Vůli měla všechna... :toimonster:

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: ned srp 28, 2016 15:01
od Jimmi
To je ten řetěz opravdu takový problém? A nepasuje tam z něčeho jiného, původně západní provenience....? Vím sice, že OHC byl vyvinut přímo pro Toľjati, ale přeci jen - Italové mívali docela systém a málokdy nevyužili již existujících komponent.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2016 06:38
od Marek
Motor Lada nemá s Itálií vůbec nic společného, to je zcela jiný motor. Pokud Italové měli OHC, byl pohon rozvodu řemenový.

Re: Rozvody

PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2016 14:25
od Jimmi
Italové z "koncernu" měli mnoho motorů OHC. A zas tak moc se ten motor neliší. Navíc ho původně vyvíjeli pro sebe a pak nepoužili, takže ho jen narychlo upravili pro Toľjati. To nebyl zase úplně nový vývoj.