zaber motoru

Moderátor: Moderátoři

zaber motoru

Příspěvekod utia » úte říj 24, 2006 15:34

Ahoj, dneska jedu samarkou z prace a kdyz chci na dalnici predjet kamion zjistim ze mi to nejak netahne... kdyz jsem tak v polovine tlaceni na pedal plynu, zacina se ozyvat zvuk motoru (jako na netural, proste to rve) ale zrychleni dost pomale... Cim to muze byt? Jediny co me napadlo je opotrebovana spojka, spatnej pritlak (ma najeto 62tis km), nebo to je neco jineho? Prip., kdyby to byla spojka musi se menit cela nebo pritlacak? Vim ze je to tezky takhle na dalku odhadnout, myslim spis podle typu auta a ujetych km, nejake zkusenosti?? Pristi tyden jedu do Brna a nepotrebuju zustat nekde cestou viset :roll:
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Myso » úte říj 24, 2006 15:43

no ked ti zacne hucat motor, akoze ide do otacok bez tahu (viem ze samara nema otackomer), tak je to jednoznacne preklzujuca spojka. to sa da u samary nastavovat, aj ked niektore mali samostav tusim... ak sa to nepodari nastavit tak treba vymenit bud len oblozenie, alebo komplet lamelu (za predpokladu ze je pritlacny tanier v poriadku)
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod Majo » úte říj 24, 2006 15:48

skor by som povedal, ze lamela, pritlacaku nema co byt, ten jedine ked pukne ale to sa prejavuje inak. Tiez by to este mohlo byt prasknute gufero zadne na klukovke a tecie olej na spojku. Kazdopadne ked rozhodis spojku, zistis, ktore diely su opotrebovane, pripadne ci je chyba inde(ten olej napr). Ako pises, tazko na dialku a tazko bez rozobratia...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod čmelák » úte říj 24, 2006 20:14

najprv to skus dotiahnut kde ti zabera pedal? ak uplne hore tak to skus dotiahnut
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod scherer012 » čtv říj 26, 2006 12:32

preklzávajúca spojka- určite

či je na príčine olej alebo opotrebovanie, sa zistí až pri rozobratí :shock:
Uživatelský avatar
scherer012
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon říj 02, 2006 15:42
Bydliště: Martin

Příspěvekod dmatej » pát říj 27, 2006 18:54

klasika, obložení.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod scherer012 » pát říj 27, 2006 19:12

dmatej píše:klasika, obložení.



aj ja si myslím, že je to skôr obloženie :roll:
Uživatelský avatar
scherer012
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon říj 02, 2006 15:42
Bydliště: Martin

Příspěvekod Marek » ned říj 29, 2006 07:50

Ať už je to cokoli, spojka u Samary by se vždy měla měnit jako celek, proto nevím, co čem polemizujete.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod čmelák » ned říj 29, 2006 21:20

o hovne ako vzdy :axe:
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod scherer012 » úte říj 31, 2006 15:55

Marek píše:Ať už je to cokoli, spojka u Samary by se vždy měla měnit jako celek, proto nevím, co čem polemizujete.


tak to som nevedel :oops:
som zase o čosi múdrejší :wink:
Uživatelský avatar
scherer012
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon říj 02, 2006 15:42
Bydliště: Martin

Příspěvekod Majo » úte říj 31, 2006 21:10

Ať už je to cokoli, spojka u Samary by se vždy měla měnit jako celek, proto nevím, co čem polemizujete.

fiha a na to je nejaky specialny dovod preco menit pritlacak? Lebo u normalnej Lady(01-07) som este pritlacak ani nevymienal jedine ked bol prasknuty...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Marek » stř lis 01, 2006 14:58

Lada má otěrový kroužek, což u Samary pokud vím není... Ložisko tím dosedá přímo na paprsky, čímž je zeslabuje (podobně jako u Favoritu či Felicie). Pokud by tam otěrový kroužek byl, přítlačný kotouč vydrží mnohem více a měnit se nemusí...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Roman » stř lis 01, 2006 17:38

Kym sa lozisko toci, nie je dovod aby oslabovalo paprsky. Dacia ma pritlacak tak isto bez medzikruzku a menil som ho iba vtedy, ked praskol. Najazdil som s nou 250 000km a pritlacak som menil dva razy. Prvy krat pri cca 100 000 a druhy krat pri cca 200 000km. A vzdy kvoli prasknutej tanierovej pruzine. Zeby bola na tom Samara s kvalitou horsie?
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Majo » stř lis 01, 2006 20:34

Mam aj jeden taky pritlacak z Fiatu(uz neviem akeho ale na Ladu pasuje). Tiez to nema oterovy kruzok a znamky opotrebenia su minimalne. Lozisko bolo ovsem dobre.
To by som nebral tak, ze sa to proste menit musi. Ak ten co to meni nie je uplny mantak, babrak, tak urcite dokaze posudit co uz opotrebovane je a vymenit sa musi...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků