Stránka 1 z 1

2107 - divná voda v chladiči

Napsal: pon črc 17, 2023 10:16
od Matelbc
Ahoj,

předem se omlouvám za možná hloupý dotaz, každopádně jsem čerstvý majitel 2107 (klidně můžu popsat víc info, ale nechci zbytečně spamovat) a postupně začínám řešit různé věci...
A teď mám dotaz k chlazení... Expanzní nádoba je prázdná, ale v chladiči je voda až po okraj zdá se. Takže první dotaz - tohle je ok a nebo má i u studeného motoru být v expanzce po rysku (tipuju, že ano :D )
Druhý dotaz... když jsem otevřel chladič, tak to celé vypadá takhle:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
To asi tuším není ok? :D Respektive - dá se s tím jezdit?
Možná jsem měl na začátku uvést, co je cílem - chci auto zachovat v tak dobrém stavu, v jakém je, ale nemám ambice s ním zatím nějak víc jezdit a nebo ho "vylepšovat". Takže s ním chci jednou za čas vyjet, kousek projet, umýt atd., ale žádné běžné nebo dlouhé ježdění...

Předem díky za odpovědi a pochopení blbých dotazů :)

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Napsal: pon črc 17, 2023 10:57
od valda1971
Tož vítej v hejnu :D
Ano, v expanzce má být kapalina v každém případě, tedy při studeném i teplém motoru. Proč tomu ale u Tebe není bohužel nevím.
Ten humus v kapalině není OK (to tam je jen voda, či něco nemrznoucího ?), rozhodně bych to vypustil, nalil čistou vodu, provozem propláchnul (třeba i víckrát) a pak nalil směs Fridexu.
Klidně nás i potěš fotkama celého auta. Popřípadě si založ své téma o autě :wink:
Valda

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Napsal: pon črc 17, 2023 12:52
od JmJ
Vylit co vytece, bud rovnou nejak proplachovat, nebo nalit normalni vodu, nechat bezet, klidne trochu projet, vylit a proces opakovat.

2 - 3 vyplachy bych delal klidne na miste, jen to nechal chvili bezet az do ohrati na 90, aby se otevrel termostat.

Pri prvnich 2 - 3 pruplasich bych mozna ani neoteviral topeni, naopak bych ho cilene zavrel, at pres nej netece dalsi sajrajt a otevrel bych ho az pri finalnich vyplasich.

Takovy 5. nalev bych tam asi uz nechal dele, najezdil s tim par nejakou tu stovku km, klidne 300 - 500. Pokud se nekde neprojevi nejaka netesnost, tak pak bych tam vrazil klasickou chladici kapalinu s destilkou. Podle celkoveho stavu bych pak myslel na to tu kapalinu treba za rok vymenit, pokud s tim najezdis aspon 2000 km treba.

Jiste se najde nejaka metoda zrychleneho vyplachu atd, moje rada je ciste amaterska.

Chladic se da proplachnout samostatne tak, ze se do nej naleje voda a pres dolni hadici se vypusti.

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Napsal: pon črc 17, 2023 13:19
od Marek
Tohle vypadá jako nějaký utěsňovač. Takové ty "piliny", co mají zabránit úniku kapaliny nějakou netěsností.

No fuj!

Bude to chtít vypláchnout tlakem, výměny několika náplní čisté vody budou zdlouhavé a stejně se to nepovede.

Vyšroubovat vypouštěcí šroub vody na levé straně bloku a na chladiči, nechat vše vytéct. Vypouštěcí šrouby nevracet!!!
- do otevřeného chladiče vrazit zahradní hadici a valit dovnitř vodu, motor může klidně běžet na volnoběh. A valit a valit, dokud nepoteče ven čistá voda.

Osobně, protože jsem perfekcionalista, bych chladič z vozu vyndal a vypláchl ho zvlášť, třeba ve vaně. Opět tlakem vody a ideálně "hlavou dolů", aby usazeniny, které sedí na jeho dně, povolily a vyplavily se.

Nový fridex jedině barevný. Je celkem jedno, jaký, protože při takto kvalitním výplachu motoru je lhostejno, jakou novou kapalinu tam použiješ. Ředit optimálně 1:1 - 1:1,5, čili na celkový objem chladícího okruhu patří minimálně 4 litry, lépe 5 litrů koncentrátu a doplnit vodou (obyčejnou z kohoutku, destilovaná je nesmysl).

Systém se za chodu motoru promíchá sám. Při plnění kapaliny doporučuji vyšroubovat čidlo teploty z hlavy, jinak půlka hlavy zůstane nenaplněna a dlouho pak trvá, než se to celé ovzdušní.

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Napsal: pon črc 17, 2023 16:10
od Křečík Barbuška
Ano, zahradni hadici a proplachovat do bezvedomi. Hlavne zbytecne nejezdit dlouho na cistou vodu. U krabice jsem tak pri proplachovani sice cinival a nic se nestalo, ale u predohrabu jsem tim zbytecne zlikvidoval pumpu. Ona ta nemrzka reknu to blbe trochu "maze". Pri proplachovani nezapomen otevrit topeni. Mozna bych si dal tu praci a vymenik topeni po rozpojeni hadic vyplachl solo stejne tak chladic. V te vane ho vyplachnes lepe nez na aute a doma to jiste oceni :-) . Vymenik topeni do vany nenos. Pri jeho demontazi by te slehlo.

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Napsal: pon črc 17, 2023 16:57
od Cory
Tesnenie pod hlavou

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Napsal: úte črc 18, 2023 13:33
od Matelbc
Díky za všechny rady, info, i přivítání! :-)
Nakonec to skoro vypadá, že to kvůli času, prostoru a vybavení, zručnosti přenechám na pana Šmejce z Mnichova Hradiště (někde jsem tady o něm i našel zmínku). V poslední době se o tohle auto staral, jen na chlazení už nestihlo dojít, takže sám neví co v tom může být.
A představení auta, fotky, info apod. udělám ve zvláštním vlákně. Aspoň to může být i taková moje kronika :D Předpokládám, že správná sekce na tohle je Diskuse k modelové řadě...