2107 - divná voda v chladiči

Moderátor: Moderátoři

2107 - divná voda v chladiči

Příspěvekod Matelbc » pon črc 17, 2023 10:16

Ahoj,

předem se omlouvám za možná hloupý dotaz, každopádně jsem čerstvý majitel 2107 (klidně můžu popsat víc info, ale nechci zbytečně spamovat) a postupně začínám řešit různé věci...
A teď mám dotaz k chlazení... Expanzní nádoba je prázdná, ale v chladiči je voda až po okraj zdá se. Takže první dotaz - tohle je ok a nebo má i u studeného motoru být v expanzce po rysku (tipuju, že ano :D )
Druhý dotaz... když jsem otevřel chladič, tak to celé vypadá takhle:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
To asi tuším není ok? :D Respektive - dá se s tím jezdit?
Možná jsem měl na začátku uvést, co je cílem - chci auto zachovat v tak dobrém stavu, v jakém je, ale nemám ambice s ním zatím nějak víc jezdit a nebo ho "vylepšovat". Takže s ním chci jednou za čas vyjet, kousek projet, umýt atd., ale žádné běžné nebo dlouhé ježdění...

Předem díky za odpovědi a pochopení blbých dotazů :)
VAZ 2107 - 1987 - poděděná leštěnka, kterou chci udržovat...
Uživatelský avatar
Matelbc
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 17, 2023 09:28
Bydliště: Liberec

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Příspěvekod valda1971 » pon črc 17, 2023 10:57

Tož vítej v hejnu :D
Ano, v expanzce má být kapalina v každém případě, tedy při studeném i teplém motoru. Proč tomu ale u Tebe není bohužel nevím.
Ten humus v kapalině není OK (to tam je jen voda, či něco nemrznoucího ?), rozhodně bych to vypustil, nalil čistou vodu, provozem propláchnul (třeba i víckrát) a pak nalil směs Fridexu.
Klidně nás i potěš fotkama celého auta. Popřípadě si založ své téma o autě :wink:
Valda
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Příspěvekod JmJ » pon črc 17, 2023 12:52

Vylit co vytece, bud rovnou nejak proplachovat, nebo nalit normalni vodu, nechat bezet, klidne trochu projet, vylit a proces opakovat.

2 - 3 vyplachy bych delal klidne na miste, jen to nechal chvili bezet az do ohrati na 90, aby se otevrel termostat.

Pri prvnich 2 - 3 pruplasich bych mozna ani neoteviral topeni, naopak bych ho cilene zavrel, at pres nej netece dalsi sajrajt a otevrel bych ho az pri finalnich vyplasich.

Takovy 5. nalev bych tam asi uz nechal dele, najezdil s tim par nejakou tu stovku km, klidne 300 - 500. Pokud se nekde neprojevi nejaka netesnost, tak pak bych tam vrazil klasickou chladici kapalinu s destilkou. Podle celkoveho stavu bych pak myslel na to tu kapalinu treba za rok vymenit, pokud s tim najezdis aspon 2000 km treba.

Jiste se najde nejaka metoda zrychleneho vyplachu atd, moje rada je ciste amaterska.

Chladic se da proplachnout samostatne tak, ze se do nej naleje voda a pres dolni hadici se vypusti.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Příspěvekod Marek » pon črc 17, 2023 13:19

Tohle vypadá jako nějaký utěsňovač. Takové ty "piliny", co mají zabránit úniku kapaliny nějakou netěsností.

No fuj!

Bude to chtít vypláchnout tlakem, výměny několika náplní čisté vody budou zdlouhavé a stejně se to nepovede.

Vyšroubovat vypouštěcí šroub vody na levé straně bloku a na chladiči, nechat vše vytéct. Vypouštěcí šrouby nevracet!!!
- do otevřeného chladiče vrazit zahradní hadici a valit dovnitř vodu, motor může klidně běžet na volnoběh. A valit a valit, dokud nepoteče ven čistá voda.

Osobně, protože jsem perfekcionalista, bych chladič z vozu vyndal a vypláchl ho zvlášť, třeba ve vaně. Opět tlakem vody a ideálně "hlavou dolů", aby usazeniny, které sedí na jeho dně, povolily a vyplavily se.

Nový fridex jedině barevný. Je celkem jedno, jaký, protože při takto kvalitním výplachu motoru je lhostejno, jakou novou kapalinu tam použiješ. Ředit optimálně 1:1 - 1:1,5, čili na celkový objem chladícího okruhu patří minimálně 4 litry, lépe 5 litrů koncentrátu a doplnit vodou (obyčejnou z kohoutku, destilovaná je nesmysl).

Systém se za chodu motoru promíchá sám. Při plnění kapaliny doporučuji vyšroubovat čidlo teploty z hlavy, jinak půlka hlavy zůstane nenaplněna a dlouho pak trvá, než se to celé ovzdušní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon črc 17, 2023 16:10

Ano, zahradni hadici a proplachovat do bezvedomi. Hlavne zbytecne nejezdit dlouho na cistou vodu. U krabice jsem tak pri proplachovani sice cinival a nic se nestalo, ale u predohrabu jsem tim zbytecne zlikvidoval pumpu. Ona ta nemrzka reknu to blbe trochu "maze". Pri proplachovani nezapomen otevrit topeni. Mozna bych si dal tu praci a vymenik topeni po rozpojeni hadic vyplachl solo stejne tak chladic. V te vane ho vyplachnes lepe nez na aute a doma to jiste oceni :-) . Vymenik topeni do vany nenos. Pri jeho demontazi by te slehlo.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Příspěvekod Cory » pon črc 17, 2023 16:57

Tesnenie pod hlavou
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: 2107 - divná voda v chladiči

Příspěvekod Matelbc » úte črc 18, 2023 13:33

Díky za všechny rady, info, i přivítání! :-)
Nakonec to skoro vypadá, že to kvůli času, prostoru a vybavení, zručnosti přenechám na pana Šmejce z Mnichova Hradiště (někde jsem tady o něm i našel zmínku). V poslední době se o tohle auto staral, jen na chlazení už nestihlo dojít, takže sám neví co v tom může být.
A představení auta, fotky, info apod. udělám ve zvláštním vlákně. Aspoň to může být i taková moje kronika :D Předpokládám, že správná sekce na tohle je Diskuse k modelové řadě...
VAZ 2107 - 1987 - poděděná leštěnka, kterou chci udržovat...
Uživatelský avatar
Matelbc
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 17, 2023 09:28
Bydliště: Liberec


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků