2107 - Řízení

Moderátor: Moderátoři

2107 - Řízení

Příspěvekod premek.fadrny » pát zář 03, 2021 06:00

Zdravím Vás Všechny :)
Mám tu jednu záležitost z technického koutku v sekci řízení hranatců:
2107 - vyměnili jsme čepy, převodku řízení, spojovací tyč, pomocný čep řízení. Převodka je dolitá, spodní čepy opatřeny mazničkami a jsou řádně promazané.
Předností je, že teda auto na silnici ztuhlo, drží stopu, no nádhera.
Co mě trápí, řízení jde ztuha jak sviňa.
Převodka i pomocný čep před montáží šli točit velmi lehce, točení čepů před montáží jsem moc nezkoumal.
Tak že co myslíte, povolí celá soustava po x km, nebo to mám rozhodit třeba na čepech řízení a zkoumat, který čep je příčinou... ?
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát zář 03, 2021 08:23

Vule v prevodce? Nedorval jsi to na krev? Kdyz zvednes predek musi jit tocit lehce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod Luděk Musil » pát zář 03, 2021 08:27

Křečík Barbuška píše:Kdyz zvednes predek musi jit tocit lehce.
Napřed zkus tohle … a pak se uvidí. Třeba jde jen o zvyk. Já mívám taky problém, když přesednu do auta bez posilovače řízení :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod Marek » pát zář 03, 2021 09:42

Správné seřízení šneku v převodce je zásadní. Jak je tu psáno.....

Já to dělal tak, že jsem ji povolil, aby tam byla evidentní vůle. Pak jsem zvedl obě přední kola do luftu a převodu pomalu dotahoval. A pokaždé zkoušel velikost vůle na volantu s přihlédnutím k levému zdviženému kolu. Jakmile při sebemenším pohybu volantu reagovalo i kolo, bylo hotovo. Pokud se to jen o nepatrný kousek přežene, pak to přesně takhle zlobí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod valda1971 » pát zář 03, 2021 10:36

Marek píše:Správné seřízení šneku v převodce je zásadní. Jak je tu psáno.....

Já to dělal tak, že jsem ji povolil, aby tam byla evidentní vůle. Pak jsem zvedl obě přední kola do luftu a převodu pomalu dotahoval. A pokaždé zkoušel velikost vůle na volantu s přihlédnutím k levému zdviženému kolu. Jakmile při sebemenším pohybu volantu reagovalo i kolo, bylo hotovo. Pokud se to jen o nepatrný kousek přežene, pak to přesně takhle zlobí.

To bych mohl zkusit na kamarádově 03 - také mu jde řízení ztuha....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod mušketýr » pát zář 03, 2021 12:20

Pánové, Přéma píše že :Převodka i pomocný čep před montáží šli točit velmi lehce
Takže převodkou to nejspíše nebude.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod premek.fadrny » pát zář 03, 2021 12:34

mušketýr píše:Pánové, Přéma píše že :Převodka i pomocný čep před montáží šli točit velmi lehce
Takže převodkou to nejspíše nebude.

Kluci toto je ono, přesně takhle jsem to napsal :)
-----
Samo, že jsem zkusil zvednout předek, sundat kola - to bylo v průběhu přimazávání spodních čepů maznicí. Zkusil jsem povolit i šroub na převodce, no jediné čeho jsem docílil, byla vůle v řízení, tak že jsem ho zase opatrně vrátil do původní polohy, kdy při sebemenším pohybu volantu opět LP reagovalo.
Nicméně i takto vyvěšený předek šel velmi ztuha.
Každopádně tedy zjišťuji, že to tedy není běžná záležitost, vyvěšený předek by měl jít lehce.
Tak asi nic nezbývá než rozhodit ty spojky na rejdových čepech a zkusit, kde se bere ten odpor, jestli v LP, PP, nebo ve spojovačce s domky řízení. Záhada....
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát zář 03, 2021 15:36

No jo, spatne cteme, co uz s nama. Kdyz jsi to mel rozhozene tak jak pises by jsi si tuhych svislaku asi vsiml tak zbyvaji cepy spojovacky a rizeni. Asi bych zbytecne nehejbal s rozperkama, ale rozhazoval to na cepech. To uz, ale zalezi na tobe.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod Dusan » pát zář 03, 2021 20:30

A tie capy mali origo maznice alebo si dorabal, res nedrhne cap o maznicu?
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod mušketýr » pát zář 03, 2021 20:51

Nezbyde ti než postupným odpojováním jednotlivých čáští řízení zjistit kde je zakopanej pes.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod Nulašestka » pon zář 13, 2021 17:56

Jakou tyč a čepy jsi dával? Jestli nějaké staré nebo standardní variantu s původem v zemi výrobce, nedivil bych se, že by byla příčina tam. Modernější provedení má jinou konstrukci čepů a řízení jde pak mnohem lépe - osobní zkušenost. Pomocný čep je doufám varianta na ložiskách. Kulové čepy ramen nápravy mají zásadní vliv, platí tam totéž co u čepů řídicích tyčí. Zaplaťpánbůh za aftermarket !

Např. https://tuningsport.ru/catalog/rulevoe- ... 2101-2107/
"Vlastností konstrukce čepů řízení řady "Champion" je absence pružiny, která má pozitivní vliv na manipulaci s autem, zejména při jízdě na nerovných silnicích".
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod Jan Vaníček » úte zář 14, 2021 10:41

Přidám svoji zkušenost. když jsem dělal GO na mojí 06 před ca osmi lety, tak jsem dal na řízení vše kromě převodky nové. Tehdy najeto 178tis. Na "sucho" to šlo lehce, na silnici šlo řízení docela těžko. Jednak jsem za dobu ca 3let neježdění s tímto vozem odvykl a druhak jsem dal 175 gumy. Pak jsem se s tím ještě na nějak srazu nechal svézt Vaška, protože třeba slalom byl opravdu za trest. On tedy konstatoval, že to není zlé :). Tak jsem to neřešil. S odstupem času a aktuálním nájezdem 7tiskm (185tis) se mi zdá i při občasném ježdění, že to vzhledem k absenci posilovače docela jde. Takže můj názor je, že to povolí (mám všude maznice a origo staré nové díly a pomocný na ložiscích, naopak jsem loni lehce převodku přitáhl).
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod premek.fadrny » pát zář 17, 2021 12:51

Děkuji za sdílení zkušeností.
Má se to tak, že když jsme to rozhodili na jednotlivé segmenty, tak každý šel lehce, kromě jednoho čepu řízení, tak ten jsme pro jistotu vyměnili za jiný. Po sesazení dohromady se projevilo pravidlo sériového řazení odporů, kdy to i ve vzduchu je celkem makačka na ruce. Nicméně s autem jsem vyrazil a mám pocit, že už je to o něco lepší. Tak že víc už na tom řešit nebudu a vyrážím ve čtvrtek do Templáku. Buď mi ruce cestou upadnou, nebo to na trojkách Jižní Moravy povolí :D
-------------
Co se týká pneu, tak za mě zkušenost tato: Původně jsem měl obuté jakési letité 165, no zaparkovat mezi stojící auta, to bylo opravdu slušné cvičení. Loni jsme nazul krásné nové protektory 175 a překvapivě měkká guma umožnila lepší manévrování při parkování. No tak že ono všechno nějak souvisí se vším...
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod premek.fadrny » pon říj 04, 2021 20:07

Tak jo, v rámci podzimního srazu ujeto přibližně 600km a je to tu, řízení povolilo. Tak není to úplně jako s posilovačem řízení, nicméně zajet mezi zaparkované auta už lze celkem dobře. A hlavní přínos, auto je zase zábavnější... loni jsme vyměnili pružiny, tlumiče ale teprve s řízením to nabralo jiný rozměr... okresky, plná trojka, zatáčky a auto drží stopu, do zatáček se zařezává... Málem jsem zapoměl, od Sergeje jsem si z jarního srazu přivezl potah na volant, nooo, možná to s tím i nějak souvisí... :D
Přílohy
volant.JPG
Uživatelský avatar
premek.fadrny
 
Příspěvky: 389
Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk

Re: 2107 - Řízení

Příspěvekod valda1971 » pon říj 04, 2021 21:27

premek.fadrny píše:..... potah na volant, nooo, možná to s tím i nějak souvisí... :D

To bude určitě tím :D
No, hlavně že si to sedlo a ujde to. Jako s posilovačem to nebude nikdy.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků