GO motora 1700

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: GO motora 1700

Příspěvek od JmJ »

Opet moc nechapu. Davno bych si pucil bezkontaktni teplomer a zmeril teplotu v miste cidla.

Ne, lepsi reseni je, bezhlave menit termostaty...

Komu neni rady, tomu motor nepojede.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

Taky mi přijde divné, že by kolem termostatu u Lady bylo tolik problémů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Viko »

Disponujú tým aj niektoré smartfóny. Napr CAT
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

Nové poznatky ohladom teploty vody:

- vodou som niekolkokrát prepláchol okruh chladenia
- vypustené a napustené, auto na šikmej rovine - predok vyššie (foto), z hlavy vybraté čidlo, keď začala vytekať voda, namontoval som čidlo, potom som dolial, dokopy sa tam zmestili cca 4l vody
- chladič som prekryl kartónom a motor sa ohrial na 90
- prikladám foto z termokamery pri cca 70 (na túto teplotu sa ohreje pri jazde), pri 90 (na túto teplotu sa ohreje keď stojí a pri jazde so zakrytým chladičom)
- tlak oleja tam nejaký je... mohlo by to byť lepši (foto)
Přílohy
20210122_150955.jpg
20210122_163713.jpg
20210122_154740.jpg
20210122_154501.jpg
Naposledy upravil(a) M150 dne pát led 22, 2021 21:05, celkem upraveno 3 x.
2103, 2103
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

70 stupnov
Přílohy
termostat.jpg
termostat.jpg (72.82 KiB) Zobrazeno 46 x
hadica chladic.jpg
hadica chladic.jpg (118.5 KiB) Zobrazeno 46 x
cidlo.jpg
cidlo.jpg (99.09 KiB) Zobrazeno 46 x
2103, 2103
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

90 stupnov
Přílohy
termostat.jpg
termostat.jpg (61.06 KiB) Zobrazeno 46 x
hadica chladic.jpg
hadica chladic.jpg (110.64 KiB) Zobrazeno 46 x
cidlo.jpg
cidlo.jpg (83.74 KiB) Zobrazeno 46 x
2103, 2103
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Vašátor »

Z termokamery je jasně vidět, že ukazatel teploty kecá o 10°C. To znamená, že ukazuje-li teploměr 70°C za jízdy, je tam reálně 80°C. A to odpovídá otevírací hodnotě termostatu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

Ano. I podle mého názoru je problém někde úplně jinde, než v termostatu. Termostat funguje úplně správně, ale ukazatel teploty je chybný. Nebo čidlo v hlavě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Vašátor »

Já bych to viděl na úbytek napětí ve svazku budíků.

Apropo, plnou nádrž ukazuje jako plnou?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Henry »

Podla mna bez ohladu na presnost budiku tam nieco nie je v poriadku, pretoze teplotne rozpatie 20-25°C medzi pociatkom otvarania termostatu a spustenim ventilatora je privela. Termostat sa ma otvarat pri 80°C a termospinac zapina ventilator pri 92°C. Pri beznej prevadzke (ci je leto alebo zima) sa mi rucicka budiku hybe iba v rozpati max. 2 mm a nie o 20°C hore-dole (to su snad aj 4 mm). Moj tip je skor prepustajuci alebo skor otvarajuci termostat, ktory sposobuje podchladzovanie motora za chladnejsieho pocasia, preto pomaha prekrytie masky kartonom. Aj tak zbytocne spekulovat, ak chces poznat definitivnu odpoved, musis termostat vybrat, preskusat tesnost (z hornych dvoch natrubkov nesmie prepustat vodu do spodneho), uvarit v hrnci s ponornym teplomerom a budes vediet presne o co ide.

Vsimol som si, ze tam mas stary plech ventilatora na hlinikovom chladici. Ako to tam je upevnene? Na lavej strane vidim, ze tam je skrutka, ale napravo? A ako to je vlastne na povodnom mosadznom chladici upevnene?
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Vašátor »

Henry, 80°C je otevírací teplota termostatu. 92°C je spínací teplota čidla sahary. Ovšem kde čidlo sahary je? Dole na chladiči. Tzn. reálná teplota motoru je mnohem vyšší. Ve finále to znamená, že provozní teplota v létě je cca 90°C a sahara spíná nad 105°C. Navíc teď v zimě to klidně může být provozní teplota 80°C a sahara sepne při 105°C, což je těch 25°C rozdíl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Henry »

Vasku, mas pravdu samozrejme. No ale aj termostat je az na spatnej vetve chladenia smerom do cerpadla a do motora, takze kym na termostate bude tych 80, v hlave moze byt kludne o 5°C viac. Ale zase z praxe, ked som mal 2103 s elektrovetrakom, ten sa spinal niekde vo vertikalnej polohe asi 1-2 mm za 90°C a ani v najvacsej zime mi rucicka na budiku neklesala viac ako 1 mm pod 90. A ked M150 vie dosiahnut na budiku 90°C a ventilator sa mu spusta az za tym, vyzera to, ze budik ukazuje spravne. Potom by tych beznych prevadzkovych 70°C na budiku bolo skratka malo. Najpresnejsie je aj tak prevarit a odmerat ten termostat, vsetko ostatne je len priblizne. Ale tiez by sa mi nechcelo vypustat system len kvoli meraniu termostatu, je to babracka.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

Termostat rozhodně není na zpětně větví chlazení. Proboha, co to je za nesmysl. Zpětná větev chlazení je větev za chladičem směrem do motoru. Pokud by termostat byl ve zpětně větví, nikdy by nebyl schopen otevřít.

Termostaty už byly několikrát vyměněné a problem stále trvá. Čili rozhodně není problém v termostatu. Souhlasil bych s budíkem teploty motoru jako nejpravděpodobnější možností.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Vašátor »

Thermokamera mluví za vše. Vždyť tam ty teploty jdou krásně vidět, i když nejsou bodem zcela přesně odměřené.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

Nádrž ukazuje zle (cca o 1/3 menej oproti reálu), takže som sa už zameral na napätie v budíkoch. Nameral som nejakých 11,7. Následne som priviedol + aj - priamo z baterky na budík, takisto z čidla priamo na budík. Výsledok - bez zmeny, budík ukázal to isté ako ten v palubovke. Napätie pri priamom zapojení cca 12,5.

Čidlo v hlave som už menil - bez zmeny.

Merania z termokamery vylúčili podozrenie, že 70 na budíku = 90 v motore.

Mám podozrenie na chladič.
Na druhej 2103 z ventilátorom na pevno cez remeň mi tento srandovný umelohmotný chladič nestíhal chladiť a musel tam ísť originál ten mosadzný. Toto je ale opačný problém...
2103, 2103
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“