Stránka 2 z 2

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: čtv čer 29, 2017 20:25
od Vašátor
Jára? píše: Sroub, který je na levé strane prevodovky je nevhodny, je umisten podstatne niz nez sroub kontrolni.

Touto informací jsi ovšem vedle jak ta jedle. A psalo to tu několik lidí, včetně mě. Šroub na levé straně je kontrolní :!: , proto je níže, než šroub nalévací, který je na straně pravé. Pokud jsi převodovku nalil pravým šroubem po vrch, přelil jsi ji.

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: pát čer 30, 2017 08:16
od Marek
To teda jo, a hodně.

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: pát čer 30, 2017 19:53
od Křečík Barbuška
Kdo maze ten jede :-) . Tak pusti nektere gufero no, vsak o nic nejde :-) .

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: sob črc 01, 2017 06:27
od Marek
No, nevím. Mnohokrát jsem řešil (na různých vozech) problém s přelitím oleje v převodovce. Kdyby to způsobovalo "jen" slintání simeringu nebo těsnění, to by se ještě dalo přežít. Jenže ono to v drtivé většině případů způsobovalo nemožnost řazení, případně řazení velmi zhoršené.
V tomhle případě (ostatně jako v mnoha jiných životních epizodách) rozhodně neplatí, že víc oleje nevadí. Naopak. Ne nadarmo je na převodovkách kontrolní otvor.

Přelití o deci možná není problém. Ovšem pokud by skutečně nalil olej po plnicí otvor, který je o řádný kus výše, mohl by mít v převodovce možná dvakrát tolik oleje. A to už rozhodně dobře není.

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: sob črc 01, 2017 08:26
od Vašátor
U 5Q prevodovek Lada se treba drobne preliti doporucuje, cca o 1-2dcl, z duvodu lepsiho mazani petkoveho kola a loziska. Nicmene to je porad nic proti tomu, kdyz to nekdo naleje az po nalevaci otvor.

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: sob črc 01, 2017 09:00
od Křečík Barbuška
Vsak pokud olej naleje nalevacim otvorem a nasledne hladinu zkontroluje kontrolnim otvorem tak si hladinku za znacnych ztrat srovna :-) . Asi jsem tuto diskuzi procetl spatne. Do ted jsem zil v tom, ze to "nalevaci" je jen zaslepeny technologicky otvor. Kazdopadne diskuze o naproste kravine :-) .

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: pon črc 03, 2017 22:06
od Jára?
Převodovka je vypuštěná a nenalitá, zrovna jsem si to tu přečetl :) Ano, dlouhá diskuse o šroubu na pravé straně a ono by stačilo vytočit ten levý a lít než začne vytékat, chápu :D Děkuju za rady, zítra to tedy dovedu do zdárného konce / nalití / kontrolování správným otvorem :)

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: ned črc 16, 2017 20:46
od Nulašestka
Taky jsem ten pětikvalt teď o něco přelil přesně z důvodů co uvádí Vašek výše (nevím o kolik, plnění s čumákem mírně do kopce). Zatím jen pozitivní výsledek - převodovka tišší, řazení lepší a určitě to bude pro tu pětku lepší na dálnici. Ovšem pochopitelně - chce to s rozumem.

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: úte črc 18, 2017 22:26
od Jimmi
Jestli je to nutné přelívat, tak by se vyplatil nějaký mírně zvýšený adaptér na ten kontrolní šroub. Protože takhle tu hladinu nepůjde nikdy zkontrolovat. Teda... leda zase do kopce, s kalibrovaným sklonem 8)

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: stř črc 19, 2017 06:09
od Luděk Musil
Já tu 5-kvaltku nalíval zespodu a auto na rovině, zvednutý heverem ... pro upřesnění (a pracovníky BOZP) samozřejmě zaklínovaný a ten hever byl hydraulický zvedák (takový: https://www.zbozi.cz/vyrobek/hydraulick ... stovy-box/ ). A vešlo se tam opravdu o ty cca 2 deci víc. L.

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: stř črc 19, 2017 09:54
od Jimmi
Takže to chce znát jenom přísně utajený technologický postup 8)

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: stř črc 19, 2017 15:44
od Marek
Upřímně - nikdy jsem převodovku neplnil po kontrolní otvor. Vždy jsem tam nalil určité množství a bylo.

Takže - pokud jsem potřeboval nalít olej do převodovky, vypustil jsem olej (nikoli jen vypouštěcí zátkou, nýbrž i následnou demontáží spodního víka převodovky, abych dostal ven úplně všechno), následně auto naklonil tak, aby kontrolní otvor byl výše než běžně, a nalil tam litr a půl.

Taktéž u difu.

Re: Výměna oleje v převodovce 4Q 2101 - kontrolní šroub

PříspěvekNapsal: stř črc 19, 2017 20:29
od Křečík Barbuška
Abych pri vymene oleje v prevodovce oddelaval zadni viko co mam na silikonu ... bych to radeji zapalil :rabbit: . Pravda, ja bych ty kraksny pred barakem nejradeji podpalil nezavisle na vymene cehokoliv :mrgreen: .