Stránka 1 z 1

Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: úte led 03, 2017 23:49
od Jimmi
Nemůžete mi někdo popsat (zobrazit), jak vypadá nové provedení odvětrání klikové skříně, tedy vstup vzduchu do skříně? Já mám ještě klasicky vstup přes takový malý filtřík umístěný vedle vzduchového filtru. Ale jestli se nepletu, prošlo to nějakou inovací z důvodu menšího znečištění motoru olejem nebo tak něco. Podobně jako úprava odlučovače oleje na druhém konci. Bohužel i literaturu mám povětšinou na starší typy.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 06:52
od Marek
Potrubí z čela hlavy, které vede přes malý filtřík do filterboxu, na novějším systému vůbec není. Na hlavě je jen předlitý technologický bod, ale otvor tam není.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 20:46
od Vašátor
Přesně jak píše Marek. Bylo to tam naprosto k ničemu. Konstruktérům jaksi nedošlo, že kliková skříň motoru nenasává, ale vzniká v ní drobný přetlak.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 22:22
od Jimmi
Chcete mi tvrdit, že úplně odstranili vstup vzduchu.....?
Já tedy chápu, že tam vzniká spíše přetlak (logicky), ale ten není úplně stejnoměrný. Proto bych se též snažil případné změny tlaku nějak vyrovnávat.
Myslíte si tedy, že bych tento vstup mohl zcela zaslepit? Ona je to totiž docela pakárna, zanáší to spoustu oleje do filtru. A ucpává ho to. A to už od nova, ne až po těch letech provozu. Navíc ta vložka ve filtrboxu jako náhradní díl neexistuje a stará už netěsní.
Odkdy to tak proběhlo, tato změna?

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 22:44
od Vašátor
Dva písty nahoru, dva dolů. Změna tlaku bude naprosto minimální. Zbytek vyrovná odvětrání.

Otvor zaslepit a neřešit. Změna přišla velmi brzy, tuším rok 76/77. Pokud by jsi ten filtřík chtěl nový, vím o někom kdo je vyrábí. Poslední verze velmi povedená, ovšem zatím jen v černé barvě.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 23:03
od Hurikán
Přesně tak. Zaslepit a hotovo. Tzv. přívod čerstvého vzduchu do karteru je totální blbost. K čemu? Proč??? :shock: Jak se asi má do karteru nasát vzduch zvenčí, když je v karteru stálý lehký přetlak? :roll: Tohle je jedna z těch několika málo nelogičností, které z vývoje prošly až do výroby. Naštěstí si v továrně tento nesmysl brzy uvědomili a z výroby rychle odstranili.

U odlučovače oleje je to trošku jiné. Tam zkrácení kalíšku pomohlo lehce snížit množství oleje nasávaného do filtrboxu. Daný díl můžeš klidně vyměnit za novější kratší, nebo jednoduše zkrátit seříznutím o cca 12-15 mm. Přesně to teď z hlavy nevím. V praxi je ale vlastně úplně jedno, jaké víčko odlučovače oleje na motoru je. Rozdíl ve funkci je naprosto minimální.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 01:18
od Jimmi
Myslím, že i okamžik zapálení vytvoří nějaký ráz. Žádný motor netěsní absolutně. Ale jo, v tomhle Ti, Vašátore, budu věřit.
Ten odlučovač oleje jsem taky chtěl řešit. Jestli je jen kratší, nebo je tam ještě něco jinak. Fakt to toho oleje nasává dost. Odjakživa.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 06:39
od Cory
Umysel to bol dobry,ale nedotiahnuty dokonca. Moderne motory maju na hornom dekli membranku, cez ktoru sa do motora prisava vzduch a cele odvetranie funguje s miernym podtlakom. Tym padom sa obmedzuje pretlacanie oleja cez tesnenia.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 07:45
od Luděk Musil
Měl jsem toto "zařízení" na veteránovi jako původní. Při čištění a barvení motoru jsem to demontoval, zaslepil, filtrbox jsem snad ani neměnil - vstup je z vnější části filtru.
Na funkci to nemá vliv. Snad i někde doma ve skříni mám jeden či dva exempláře toho filtříku. L.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 09:14
od Jimmi
Cory, membrána znamená, že to saje jen jednosměrně?

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 09:45
od Cory
Ano, je to membrana medzi vnutrom motora a atmosferou. Vonku nepusti nic a dnu pusti len obmedzene mnozstvo vzduchu - pri urcitom prietoku sa zavrie. Nebude to velky prietok, kedze to byvaju maličké dierky.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 12:43
od Vašátor
Pokud se do filtrboxu tlačí z odvětrání klikové skříně moc oleje, může za to netěsnost pístních kroužků. Pokud je to odjakživa, buď to špatně v továrně složili, nebo byl motor špatně zaběhnutý. Množství oleje ve filtrboxu z odvětrání lze omezit zkrácením odlučovače oleje a zařazením dalšího zhášeče plamene. Výsledek je ovšem spíš minimální.
Přívod vzduchu do motoru jsem na své 2101 řešil tak, že jsem tam celý onen systém nechal, mezi přírubu a hlavu jsem následně umístil plechovou podložku. Na první pohled original, nasávání však zaslepené.

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2017 21:40
od Jimmi
Takže si myslíš, že ten odlučovač oleje, tedy jeho zkrácení, nemá takový vliv?
Já mám takové podezření, že se tam ten olej vždycky sunul spíš tím přívodem přes filtrbox. Jistě, ten motor měl dlouhé přestávky ve fungování, takže i když má jen sto pět tisíc, nemusí být úplně OK. Je mi jasné, co dělá přetlak ve skříni. Každopádně nikdy moc oleje nežral a běh měl vždy velmi dobrý.
Na ten vstup dám asi ventilek 8)

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: ned led 29, 2017 12:56
od Dusan
Mam iste podozrenie ze ty nevies o com je rec. Najlepsie by bolo dat foto co myslis.
Privod ktoryvide z hora z prednej casti hlavy ako je retazovy rozvod mozes zaslepit. A trubku demontovat.

Odlucovac oleja ktory je umiestneny v bloku motora mozes skratit ak treba,ziaden ventil tam nemozes davat, navyse v natrubku filtra kde ide hadica z tohto odlucovaca sa nachadza drotene sitko zhasac plamena?

Re: Odvětrání klikové skříně nové x staré

PříspěvekNapsal: ned led 29, 2017 23:50
od Jimmi
Zbytečně mě podezíráš, Dušane. Jsem zcela v obraze 8)