Stránka 1 z 1

Diferenciál - skládání

PříspěvekNapsal: ned črc 31, 2016 16:24
od vena
Ahoj, chtěl bych se zeptat na dvě otázky.
1. je nějaký jednoduchý návod, jak nastavit (příp. zkontrolovat) zuby talířového kola a hrušky, pokud nebudu vyndavat hrušku (nechám původní tovární) z obalu diferenciálu. Dle návodu v chytré knize se to dělá hodinkami, ale staří mistři na to hodinky nepoužívali a dělalo se to nějak jednodušeji. Např. při výměně bočních ložisek.

2. Nemáte někdo tušení, k čemu jsou čísla na podkovách držících boční ložiska diferáku. - viz obrázek. Prakticky jsem objevil čísla od 1 až asi po 110 a zajímá mě k čemu jsou.

Díky moc
Vašek

Re: Diferenciál - skládání

PříspěvekNapsal: stř srp 03, 2016 16:17
od Dusan
Dufam ze si tie podkovy oznacil z ktoreho diferaku. Lebo ani nahodou niesu zamenitelne. To mas jedno diferak po 200tkm bude uz aj tak rozladeny. Pouziva sa dvoje hodiniek a tusirovacia farba. Ak to chces do traktora nieje problem ak do auta tak to uz bude ťažšie a odporucam pouzit servisny manual kde to je popisane. Doporucujem ani nedemontovat tankerove koleso a ked uz tak pred demontazov poznacit polohu voci klietke diferencialu. A nezabudni ze hruska, tanierove koleso, vymedzovacie podlozky,klietka diferencialu s drziakmi lozisk a liatinovy obal niesu zamene diely tj musia byt zmontovane len s povodnimi dielmi. Uz aj vymena lozisk na hruske moze rozhodit nastavenie vysunutia hrusky.

Teoreticky sa to robilo tak ze sa posuvnym meradlom zmerala hlbka zaskrutkovani stelovacich matic. Zaroven sa poznacilo poloha matic voci obalu diferencialu. Davalo sa pozor aby sa nezamenili matice medzi sebou, vymenili sa. Loziska a zosrubovalo sa to na zmeranu hlbku a znacky na obale a maticiach. Ty lepsi pred meranim oznacili polohu hrušky a tanieroveho kolesa, strcili meratko do diery pre polos a zmerali volu medzi zubami hrusky a tanieroveho kolesa, na meratku to vyslo napr 0.5cm. Tak ze po vymene lozisk dotiahnuti na znacky ta vola musela ostat relativne ako pred meranim ak bola vecsia tak mali problem.samozrejme sa meralo v poznacenej polohe ta ieroveho kolesa a hrusky.