Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Moderátor: Moderátoři

Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Iniesta » ned čer 12, 2016 09:38

Zdravím, toto téma už tady bylo několikrát řešeno, ale každý říká vždy něco jiného. Proto potřebuji informace od lidí, kteří s tím mají léta praxe.

Jsem vlastníkem automobilu VAZ 2103 1.5 a chtěl bych se dostat níž se spotřebou. Proto jsem si z Ruska objednal bezkontaktní zapalování, aby spalování bylo účinnější a přesnější. V motoru mám ještě starý karbec, který se dával do Lady do roku 1980. Pak přišel tedy ozonový. Ten si chci právě kupovat. Dostanu se níže se spotřebou pokud koupím ještě ozonový karburátor č. 2107-1107010-20 Jaká by pak mohla být spotřeba, aby se zachoval i výkon.

Budu rád za každou odpověď od lidí, kteří s tímhle mají zkušenost. Díky.
Iniesta
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Vašátor » ned čer 12, 2016 10:03

A jakou spotřebu máš a na jakou se chceš dostat? V první řadě musí být motor perfektně seřízený, jinak absolutně nemá smysl cokoli dělat. Pokud osadíš Ozon a bezkontakt, spotřeba samozřejmě dolů půjde. Otázkou je, co od toho očekáváš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Iniesta » ned čer 12, 2016 10:17

Tak vypočítal jsem, že průměrnou spotřebu mám 10-11l/100km což mi přijde jaksi hodně. Kdyby jsem se dostal aspoň o dva litry dolů tak bych byl spokojen, ale jak říkám nevím co od toho mám očekávat. Více méně jezdím ve městech, proto se ptám jestli to bude výhodné za ty peníze nebo prostě to je k ničemu.
Iniesta
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Vašátor » ned čer 12, 2016 10:26

Pokud jezdíš hodně po městě, pod 10l se asi moc nedostaneš. Já s 2103, original rok 73 (karburator Weber jedničkové řady), stlačím spotřebu na dlouhé trase lehce pod 8l/100km. Ale motor musí být dobře seřízen, jinak ani prd.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod JmJ » ned čer 12, 2016 17:50

a) Pokud jezdis za 10 mimo mesto, tak je neco spatne.

b) pokud chces nej karbec do vazu, ktery se delal, pak si nejspis sezen solex 2107.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned čer 12, 2016 19:53

Variantou b si bude zbytecne komplikovat zivot. Prosty ozon pokud mozno s ekonomizerem (tedy ne -20) postaci. V lete se da dosahnout hodnot mimo mesto cca. 7l, ryzi mesto tak do 9 kdyz bude hodne kratkych jizd. Zima samozrejme ve meste o litr horsi. Vyjma pripravy smesi take hraje roli stav brzd. Dej si do toho LPG 8) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Iniesta » úte čer 14, 2016 16:26

Díky za rady.
Dnes mi došlo bezkontaktní zapalování a hned to přineslo řadu problémů. Třeba mi blbne otáčkoměr. Při nízkých otáčkách neukazuje a při vysokých zase ukazuje nesmysly. To bych zas tolik neřešil, ale horší je, že mi to střílí do výfuku. Přirovnal bych to k takovému bublání. Probuble to občas celkem to zavybruje s autem. Zkoušel jsem i nastavovat směs atd. Je taky možné, že k rozdělovači ještě nemám zapojený podtlak, ale většinou to štelují bez něj co jsem se díval. Čím by to mohlo být? Opět děkuji za rady.
Iniesta
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod JmJ » úte čer 14, 2016 16:44

Blbym predstihem? ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Iniesta » úte čer 14, 2016 17:00

Předstih? Na bezkontaktu vůbec nevím kde ho nastavit. Myslel jsem, že o předstih už se nemusím starat. Kvůli tomu jsem si bezkontakt taky pořídil. Nemáte náhodou nějaký návod jak na to? Díky.
Iniesta
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Mikeš » úte čer 14, 2016 18:29

Po montáži bezkontaktu mi otáčkoměr blbne taky,zatím to moc neřeším.
Co se týká toho špatného chodu motoru tak jaké máš VN kabely?
Já měl s měděným jádrem a dělalo mi to podobnou paseku,(asi to zavazbilo elektroniku)zkus je vyměnit za nějaké silikonové nebo uhlíkové a uvidíš.
S tím nezapojeným podtlakem(regulací) si nelam hlavu,vliv na volnoběh to nemá(neměl by mít :rolleyes: ),je to jen opičárna pro částěčné zatížení motoru a snížení spotřeby.
A nastavení bezkontaktu?Nastavení základního předstihu lze pouze a jen stroboskopickou lampou,tak nevím jestli jsem pomohl.... :?
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Iniesta » úte čer 14, 2016 18:48

Jj určitě pomohl :-) kabely jsem kupoval nedávno a jsou to kvalitní z Německa. Bydlím v Otrokovicích a náhradní díly z M-Caru mám hned za barákem. Akorát když si tam jdu pro radu tak tam jsem celkem otravný. No zkusím ještě doladit směs a nevím za kým kdo má strobo... lampu. Jinak s tím otáčkoměrem je to celkem jednoduché pokud to teda bude fungovat. Stačí usměrňovací diody a dva odpory. Dám sem obrázek.
Přílohy
ffc7578s-960.jpg
47675f8s-960.gif
Iniesta
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte čer 14, 2016 20:16

Pokud nevis jak nastavit zakladni predstih tak pousteni se do vymeny rozdelovace je hodne odvazne :-) . Splas nekoho se stroboskopem. Je fajn, ze ti to aspon trochu vrci. Zvlastni je, ze u uslechtilych hranatcu potize s otackomerem pri bezkontaktu nebyvaji zatimco u kulatcu obcas potize byvaji :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Vašátor » úte čer 14, 2016 20:48

V první řadě je nutné nastavit základní předstih. Bezkontaktní rozdělovač je sice super věc, nicméně je to stále rozdělovač a jediný jeho přínos je eliminace pohyblivého kontaktu kladívek. Pokud jsi základní předstih nenastavil a následně jsi začal vrtat do karburátoru, akorát jsi to celé rozvrtal. Vždy je potřeba začít předstihem!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod JmJ » stř čer 15, 2016 06:02

V ct (zitra) budu v brne. Pokud by se velky koko uvolil mi pucit strobal, tak bych ho dotahl do km. Pak se s nim muzu stavit do otrokovic, nebo pokud to zvkadne dojet do km, tak by to mohlo prijet. Karbec pk nastavim podle sluchu.

Druha vec - pokud kvalitnim nemeckym dilem myslis vyrobek master sport, tak te musim zklamat, byvaji to casto docela smejdy. Ze by kabely byly vadne/blbe je asi mala sance, ale priste bych koupil u tesly blatna, pokud to jde.

Btw svice mas normalni brisky L15 cosik?

Vyhoda bezkontatu je jednak jeho bezkontaktnost, tedy vyrazne dele si udrzi jednou nastavenou hodnotu predstihu a druhak kvalitnejsi jiskra v celem rozsahu otacek. Pokud to pobezi dobre, je mozne prejit na svice s 1mm elektrodovu vzdalenosti.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Luděk Musil » stř čer 15, 2016 06:08

Ještě bych připodotkl, že ke "správným" kabelům musí být "správné" svíce.
Teď nevím jestli to náhodou nenapíšu obráceně :oops: . K měděným L15Y, k uhlíkovým LR15Y. L.
PS: a myslím si, že jo (má to být naopak)
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků