dvk píše:Pro bezkontakt je ideální L17YC a mezera 1mm.
No, já bych to u toho bezkontaktu nepřeháněl. Mezera mezi elektrodami 1,1 mm byla stanovena u motorů 1,7 se vstřikováním, kde zapalování bylo zajišťováno trochu jiným způsobem, jenž je podstatně energeticky výkonnější.
U rozdělovače bych s dovolením zůstal u osvědčené mezery 0,6-0,7 mm. Rozdělovač je pořád rozdělovač, pouze v případě bezkontaktu je tam místo kladívek Hall. Ale princip přenosu jiskry je stejný. Favorit měl taky bezkontakt a s bezkontaktní Ladou (a Samarou) měl shodnou zapalovací cívku s odporem primárního vinutí 0,6 Ohm. A také měl odtrh jen 0,6-0,7 mm.
Řekl bych asi tolik:
Instalace bezkontaktního spínání primárního okruhu zapalovací cívky je určitě krok vpřed, krok správný. Zejména ve vyšších otáčkách je tento typ zapalování účinnější a výkonnější, čímž i motor sám dosahuje vyšších výkonů a nižší spotřeby, o nižších emisích nemluvě.
Nutno ovšem říci, že při montáži bezkontaktního rozdělovače se krom zapalovacího modulu (který je jeho nedílnou součástí) musí instalovat i jiná zapalovací cívka (která má odpor primárního vinutí 0,6-0,7 Ohm, zatímco "kladívková" cívka kolem 3,5 Ohmu). Dále se pochopitelně musí nastavit předstih zážehu. Sice jen jednou, poté již netřeba, nicméně musí se. A v neposlední řadě musí být karburátor OZON v dobré kondici a správně osazen tryskami a seřízen. A to není sranda.
Pak lze předpokládat snížení spotřeby paliva ve všech pracovních režimech motoru. Na spotřebu paliva má krom tohoto vliv ještě mnoho dalších faktorů. Nicméně aby měl tazatel představu: Já jsem s motorem 1500 o výkonu 77kW po úpravách, s pěti rychlostmi, OZONem a bezkontaktním zapalováním jezdil dálky (velmi svižným tempem) pod 6,5 litru.