Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Moderátor: Moderátoři

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod dvk » stř čer 15, 2016 06:46

Pokud motor jde nějak nastartovat, tak předstih je v nějakých mezích OK a chce ho pouze po zahřátí motoru doladit - otáčením rozdělovače stejně jako u standartního kontaktního.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Iniesta » stř čer 15, 2016 08:23

Takže švícky tam mám Brisk L15YC nastaveny na 6,5mm. A kabely jsou ty master sport suppression silicone high tech. Koupil jsem je v m-caru jiné tam neměli tak jsem myslel, že je to pro žigula nejlepší.
Iniesta
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Iniesta » stř čer 15, 2016 08:34

A pokud km myslíte Kroměříž tak tam bych si myslím dojel. Akorát co bych vám pak byl dlužný?
Iniesta
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Luděk Musil » stř čer 15, 2016 09:39

Iniesta píše:... nastaveny na 6,5mm...
Jsi si jistý :?: Tu svíčku s taaaakovou mezerou bych chtěl vidět :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Iniesta » stř čer 15, 2016 09:53

:-D tak tedy 0.65mm
Iniesta
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon úno 08, 2016 21:10

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod dvk » stř čer 15, 2016 11:28

Pro bezkontakt je ideální L17YC a mezera 1mm. :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Vašátor » stř čer 15, 2016 11:53

Ad.) Master Sport .... Master Sport je firma registrovaná v Německu, s Německem však nemá nic společného. Není to výrobce dílů, ale prodejce různých dílů od různých výrobců, pod jednou značkou. V podstatě je to to stejné jako StarLine u Auto Kelly. Některé díly jsou kvalitní, jiné ne.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Marek » stř čer 15, 2016 12:15

dvk píše:Pro bezkontakt je ideální L17YC a mezera 1mm. :wink:

No, já bych to u toho bezkontaktu nepřeháněl. Mezera mezi elektrodami 1,1 mm byla stanovena u motorů 1,7 se vstřikováním, kde zapalování bylo zajišťováno trochu jiným způsobem, jenž je podstatně energeticky výkonnější.
U rozdělovače bych s dovolením zůstal u osvědčené mezery 0,6-0,7 mm. Rozdělovač je pořád rozdělovač, pouze v případě bezkontaktu je tam místo kladívek Hall. Ale princip přenosu jiskry je stejný. Favorit měl taky bezkontakt a s bezkontaktní Ladou (a Samarou) měl shodnou zapalovací cívku s odporem primárního vinutí 0,6 Ohm. A také měl odtrh jen 0,6-0,7 mm.


Řekl bych asi tolik:
Instalace bezkontaktního spínání primárního okruhu zapalovací cívky je určitě krok vpřed, krok správný. Zejména ve vyšších otáčkách je tento typ zapalování účinnější a výkonnější, čímž i motor sám dosahuje vyšších výkonů a nižší spotřeby, o nižších emisích nemluvě.
Nutno ovšem říci, že při montáži bezkontaktního rozdělovače se krom zapalovacího modulu (který je jeho nedílnou součástí) musí instalovat i jiná zapalovací cívka (která má odpor primárního vinutí 0,6-0,7 Ohm, zatímco "kladívková" cívka kolem 3,5 Ohmu). Dále se pochopitelně musí nastavit předstih zážehu. Sice jen jednou, poté již netřeba, nicméně musí se. A v neposlední řadě musí být karburátor OZON v dobré kondici a správně osazen tryskami a seřízen. A to není sranda.

Pak lze předpokládat snížení spotřeby paliva ve všech pracovních režimech motoru. Na spotřebu paliva má krom tohoto vliv ještě mnoho dalších faktorů. Nicméně aby měl tazatel představu: Já jsem s motorem 1500 o výkonu 77kW po úpravách, s pěti rychlostmi, OZONem a bezkontaktním zapalováním jezdil dálky (velmi svižným tempem) pod 6,5 litru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod JmJ » stř čer 15, 2016 13:11

Na tech svicich uz asi az tak uplne nezalezi. Ale stejne dodam, ze ja odjezdil na bezkontaktu 50 000 km a svice mam L(R)15TC-1 (http://www.brisk.cz/e-shop/zapalovaci-svicky/1331) a myslim si, ze to jezdi pekne. Delsi jiskra prece nemuze byt na skodu. Nejake negativni vlivy jsem nikda nepozorval.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Marek » stř čer 15, 2016 13:54

Čím delší odtrh, tím větší riziko vynechávání jiskry. Pokud není dostatečně silná zapalovací soustava, případně starší svíčky, případně obé dohromady, zlobit to bude.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod JmJ » stř čer 15, 2016 14:30

Marek píše:Čím delší odtrh, tím větší riziko vynechávání jiskry. Pokud není dostatečně silná zapalovací soustava, případně starší svíčky, případně obé dohromady, zlobit to bude.

Od toho mam tri elektrody, aby si jiskra mohla vybrat :lol:

Praxe tedy zatim ukazuje, ze zapalovaci soustava s tim problem nema. Alespon v mem pripade.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Vašátor » stř čer 15, 2016 18:57

Běžná indukční cívka dává 18-20kV, více jak 20kV naměřím na cívce opravdu málo kdy. Zatímco zapalovací modul dává klidně i 30kV. Díky vyššímu napětí je následně možné zvětšit i mezeru mezi elektrodami cívky.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Marek » stř čer 15, 2016 20:39

Přesně tak jsem to měl na mysli.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv čer 16, 2016 20:32

Ja se s bezkontaktem drzim radeji pri zemi o uzivam svicek se standardni mezerou. Momentalne uzivam ekvivalentu L15YC od pana NGK a nemohu si na spotrebu sveho primarniho VAZu stezovat.

Edit: Pane JmJ, oba moje stroboskopy ma ted pan Tajfunek :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Ozon karburátor+bezkontakt=nižší spotřeba?

Příspěvekod Dusan » ned črc 24, 2016 11:14

Nema nejaky vyznam zvecsovat medzeru, o 3elektrodovych svieckach skoda sa bavit. Na dobrom motore vyhoveje vyrobnych 0,7mm, vecsia medzera moze sposobit ze to preraza inde na viecku na kabeloch, alebo odide odrusovaci odlor na palci.
Bezkontakt je plus ovela menej udrzby. Len obcas je dobre dat dole vicko rozdelovaca a poutierat prach a odmastit viecko. Namazat puzdro rozdelovaca.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron