Hluk od převodovky/kardanu

Moderátor: Moderátoři

Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod Hrubi » stř kvě 04, 2016 08:23

Zdravím všechny čtenáře a předkládám zde svůj problém :)

Začalo to hukotem při rychlejší jízdě, na čtyřku přes stovku takový cyklicky se opakující "hú-hú" (související buď s otáčkama, nebo rychlostí). Poslední dobou už to ale neslyším, jenom je prostě v autě vyšší hluk. Čím vyšší kvalt, tím větší, na neutral to celkem ztichne (hučí něco pořád, ale to si člověk zvykne a těžko říct, jestli to třeba není jen od kol).
Zkoušel jsem zvednou zadek na špalky a řadit kvalty. Spíš než že by dole něco hučelo, tak to spíš tupě kovově a dunivě rachotí. Lokalizovat to přesně nedokážu, ani pod autem, ale je to určitě někde mezi převodovkou a středním uložením kardanu (včetně), dost možná se mísí zvuky dvou problematických částí, nevím... Každopádně, při řazení se to chová následovně: za 1 - mírný hukot, snad jakoby od nějakýho ložiska, 2 - trochu silnější hukot, 3 - rachotící hučení, 4 - hroznej bordel, hukot, občasný rány, citelný kmitání. Při puštění spojky po zařazení oné inkriminované čtverky provázeno větším rozkmitem a zacinkáním křížků, jako občas při rozjezdu. Po (úplným) sešlápnutí spojky nebo vyřazení ticho. Na silnici to nejde zdaleka tak poznat, zvlášť ty rány a kmitání, toho jsem si všimnul až na heveru.

Můj dotaz zní: kde všude může být zakopanej pes?
Uložení kardanu má vymačkanou gumu, o tom vím už delší dobu, ale nepřijde mi to nijak katastrofální a při sledování točícího se kardanu jsem okem nepozoroval žádnou velkou výchylku mimo osu. Křížky teda občas cinknou, ložiska jsem zatím nikdy nemazal. Stav hardy spojky nedokážu posoudit. Olej v převodovce je (přestože je permanentně od oleje), ale nevypouštěl jsem ho, tudíž nevím nic o případným bordelu a kovu v něm. Řazení jde už pár let asi trošku hůř než dřív, ale to může být subjektivní. Kvalty nevypadávají, přes zuby to nejde.
Potřeboval bych zjistit, na co se připravit - jestli nakoupit ložiska do převodovky, případně tu hardynu, nebo jestli může být i hůř...
Uživatelský avatar
Hrubi
 
Příspěvky: 244
Registrován: pát led 02, 2009 19:38
Bydliště: Brno

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod dvk » stř kvě 04, 2016 09:48

Podle popisu to tipuju na křížky kardanu. Druhou příčinou může být vůle výstupního ložiska převodovky. Obojí má za následek "rozvážení" kardanu a výše popisované příznaky.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod Jimmi » sob kvě 07, 2016 00:52

To húúú-húúú bych tipoval spíš na vůle v rozvodovce.
Žigulík má jednu nepříjemnou vlastnost - všechny vůle v převodech od převodovky přes kardan až po diferák se sčítají, a i když každá zvlášť se neprojevuje, dohromady jo.
Kříže na kardanu by se daly poznat, pootočením prověřit vůle.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod kamil9002 » sob kvě 07, 2016 14:21

cus ,jsem novym majitelem jedne nivky,pak prihodim fotky a popis nekde kde mate predstaveni novacku.Ale muj dotaz : tohle auto ma urcite nekde vule ale nevim kde zacit hledat. na 1 2 3 a 5 kvaltu huci to docela jak blazen,na 4 je to v pohode.Prevodovka po jizde 60km byla tepla.Co v tom je a co nejni normalni ? Nivku jsem koupil dnes tak vim o tom prd
kamil9002
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob kvě 07, 2016 14:12

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod valda1971 » sob kvě 07, 2016 14:56

kamil9002 píše:cus ,jsem novym majitelem jedne nivky,pak prihodim fotky a popis nekde kde mate predstaveni novacku.Ale muj dotaz : tohle auto ma urcite nekde vule ale nevim kde zacit hledat. na 1 2 3 a 5 kvaltu huci to docela jak blazen,na 4 je to v pohode.Prevodovka po jizde 60km byla tepla.Co v tom je a co nejni normalni ? Nivku jsem koupil dnes tak vim o tom prd

A kouknul si na množství a kvalitu oleje ? Kvalitu píšu proto, že někdo se rád brodí a natáhne do oleje vodu v ne zrovna malém množství.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod kamil9002 » sob kvě 07, 2016 15:05

jeste ne,umyju dnes podvozek at vidim vsechno kde to tece kape atd, prohlidnu lip karoserie.A zitra bude kontrola vsech provoznich kapalin
kamil9002
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob kvě 07, 2016 14:12

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod Pepa » ned kvě 08, 2016 22:51

kamil9002 píše: na 1 2 3 a 5 kvaltu huci to docela jak blazen,na 4 je to v pohode.

To vypadá na jehlové ložisko mezi mrkví a výstupním hřídelem, takže vyndat převodovku ven, rozebrat a zkontrolovat i všechno další.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Uživatelský avatar
Pepa
 
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod kamil9002 » úte kvě 10, 2016 03:40

pepo dekuji ,v nejblizsim case provedu.A uvidim neco pres spodni viko (tam kde je vypust oleju)? vyndani prevodovky se stejne nevyhnu proto ze huci jeste spojkove lozisko,ale rad bych si vse pripravil at to stichnu za vikend udelat.Olej tam je (aspon to jsem zatim zjistil pres vypust) ale kvalitu tezko odhadnu ,tece to a je to polo úruhledny :D,nejni uplne cerny.Ale lepsi bude to vypustit a podivat se aspon jestli v tom neplavou kousky zeleza
kamil9002
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob kvě 07, 2016 14:12

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod Luděk Musil » úte kvě 10, 2016 05:02

kamil9002 píše:... .A uvidim neco pres spodni viko (tam kde je vypust oleju)? ...
Neuvidíš. To jehlový je schovaný mezi mrkví a hlavní hřídelí. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod kamil9002 » úte kvě 10, 2016 14:33

aha,no tak stejne to vypustim a kouknu se jestli neco v tom uz neplave,randal je to docela poradny.A kdyz uz jsme u hluku a tak, kdyz se rozjizdim nebo prerazuji je citit vule.Pokazde kdyz nepustim spojku opravdu jemne tak je tam "kopnuti" je to normalni jev u nivy nebo bude nekde vule v diferencialu?popripade kde jeste hledat ?protacel jsem rukou kardany a predni poloosy zabiraly v podstate hned.Zadek jeste jsem nezjistoval,to musim zvednout trochu auto (dnes na to jdu).Ale napadlo mne jestli by tohle nemohla delat taky spojka?


Tak jsem to otevrel a ku podivu ani kousek zeleza ani bordelu uvnitr,vsechny prevodove kola zdaji se ok(seslapnuti spojky a otaceni rukou dokola) tak ze opravdu to bude nejspis lozisko.Jeste se tady neorientuji a prochazet vsechny vlakna nesticham.Nepamatujete si nejake kde je popis vyndani prevodovky (prosim pripadne o odkaz)? na jak dlouho je takova pracicka?zmaknu to sam (nemam zvedak na prevodovky a auto je na spalkach 200mm) ?Vypada to ze ta prevodovka prece neco vazi.

Ted kardan - kdyz otocim rukou kardan u redukcni prevodovky tak vyvod na zadni nahon ma vuli cca 5mm a predni cca 10mm (nemam paru jak jinak to popsat) je tento jev normalni u nivy? u opla campo mam to take ale takove rany u prerazovani mi to nedela...treba je to "nohama" a o zvyku.Nevim jak vypada spojka u nivy (jestli jsou tam ty tlumici pruziny atd.neznam odborne nazvy) ,muze byt tam neco taky ko kdyz nechali takhle rvat spojkove lozisko ze je je slyset na 2metry
kamil9002
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob kvě 07, 2016 14:12

Re: Hluk od převodovky/kardanu

Příspěvekod Hrubi » ned črc 10, 2016 08:33

Takže update k hučení:

Hluk ve vyšších rychlostech je tu pořád, něco mi v autě imituje zvuk parní lokomotivy (opakované hučivé "funění"), slyšitelný při rychlostech nad 90 km/h při zařazené čtyřce (na trojku jsem to netrápil, mám to zkusit?). Po vyřazení postupně utichne (jakoby se to dotočí), takže to dle mého názoru nejde od kol. Někdo nějaký nápad?
Uživatelský avatar
Hrubi
 
Příspěvky: 244
Registrován: pát led 02, 2009 19:38
Bydliště: Brno


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků