od Cory » sob říj 24, 2015 20:15
Presne tak, to otvaranie druhej komory na Ozone je velmi dobre vymyslene, aj system volnobehu je premakany, Solex je oproti Ozonu v tomto smere v minuse. Na Ozone sa pri tuningu motora da doladit prechodovy rezim skrutkou, co pri Solexe znamena hranie sa s tryskami. Ozon ma na druhej komore pomerne velky "maly" difuzor, takze treba zamenit za mensi atd....Ked sa niekto pyta, v com je teda ten Solex lepsi a preco zerie menej ako Ozon, tak dovod treba hladat v hrankach medzi difuzorom a klapkou. Solex ma tie hranky rovnomerne, zretelne, co sposobuje odtrhanie vzduchu od steny a nasledne turbulencie a premiesavanie zmesi. Ozon ma tieto miesta skoro vyhladene. Druha vec je ta, ze Solex pouziva tzv. "aktivny ekonomizer", to znamena, ze v pripade vysokeho podtlaku pod klapkou prechdza palivo len cez hlavnu trysku (ktora zvycajne mensia ako na Ozone) a pripade straty podtlaku, cize pridani plynu pusti membranka palivo cez dodatocnu trysku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)