SOLEX - rada

Moderátor: Moderátoři

Re: SOLEX - rada

Příspěvekod Majo » sob říj 24, 2015 19:53

Ja mam 21083 na 1,6ke v chevy, hodil som na to vrch z Axtecu a nie je to zle. Ale to nie je ani Ozon. Ja som napríklad nikdy nepochopil, preco niekomu vadi podtlakove otvaranie druhej komory. Kym nie je dostatocny podtlak v sani, tak je stejne ta druha komora otvorena zbytocne...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: SOLEX - rada

Příspěvekod Cory » sob říj 24, 2015 20:15

Presne tak, to otvaranie druhej komory na Ozone je velmi dobre vymyslene, aj system volnobehu je premakany, Solex je oproti Ozonu v tomto smere v minuse. Na Ozone sa pri tuningu motora da doladit prechodovy rezim skrutkou, co pri Solexe znamena hranie sa s tryskami. Ozon ma na druhej komore pomerne velky "maly" difuzor, takze treba zamenit za mensi atd....Ked sa niekto pyta, v com je teda ten Solex lepsi a preco zerie menej ako Ozon, tak dovod treba hladat v hrankach medzi difuzorom a klapkou. Solex ma tie hranky rovnomerne, zretelne, co sposobuje odtrhanie vzduchu od steny a nasledne turbulencie a premiesavanie zmesi. Ozon ma tieto miesta skoro vyhladene. Druha vec je ta, ze Solex pouziva tzv. "aktivny ekonomizer", to znamena, ze v pripade vysokeho podtlaku pod klapkou prechdza palivo len cez hlavnu trysku (ktora zvycajne mensia ako na Ozone) a pripade straty podtlaku, cize pridani plynu pusti membranka palivo cez dodatocnu trysku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: SOLEX - rada

Příspěvekod Marek89 » ned říj 25, 2015 13:42

Hmm, tak vcera od Coryho vsetko ok, dnes idem autom a ani nie 5km a auto zacne trhat. Myslel som, ze ma porazi. Po telefonate s Corym, vymena kablov na svieckach, na povodnych sa vyberali pliesky z koncoviek, potom aj vymena palca, kedze ten povodny mal kolisavy odpor, teraz tam mam na skusku s cca 3,5 kOhm. Vymenil som uz aj hlavu a stale problem, ale trhanie zacalo take, ake som uz zazil ked som chcel ist na zraz TT 2009. Tak uz som tusil, ze to asi bude AC pumpa. Po vymene pumpy to ide ok, dokonca aj vytoceny cez 5500 ot./min. Takze nakoniec aj pumpa vadna, hoci ide iba jednym smerom, tak ako ma ist. Ale nezdalo sa mi davkovanie paliva cez pumpu, akoby vynechavala.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Re: SOLEX - rada

Příspěvekod Mikeš » úte lis 03, 2015 19:21

No my jsme jednou s kamarádem na jeho 2103 měnili AC pumpy,přehazovali karburátory,plováky,rozdělovače,kabely,benzinové hadice.....no klasika :rolleyes: auto pořád jelo nepravidelně,cukalo v tahu a plném plynu,mělo nepravidelný volnoběh(podle toho jak prudce se brzdilo)hrůza :angryfire: .
Nakonec to byl přicpaný přídavný palivový filtr,který byl na první pohled absolutně čistý!
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků