Jaký rozdělovač ?

Moderátor: Moderátoři

Re: Jaký rozdělovač ?

Příspěvekod Cory » sob srp 29, 2015 06:56

No schvalne sa doma pozriem, lebo mne sa to zda naopak...nemoze sa pri pridani plynu a akceleracii predstih zvysovat, prave naopak..ved by to muselo detonovat. Ale nehadam sa, s karburatormi a rozdelovacmi nepracujem uz par rokov :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Jaký rozdělovač ?

Příspěvekod Petr HC » sob srp 29, 2015 07:19

Cory píše:No schvalne sa doma pozriem, lebo mne sa to zda naopak...nemoze sa pri pridani plynu a akceleracii predstih zvysovat, prave naopak..ved by to muselo detonovat...

Ano, je to tak. A opět doporučuji HLEDAT a to s "hvězdičkovou" konvencí - tedy zadat klíčové slovo podtl*, místo podtlak (to zobrazí "jen" 549 odkazů na 37str.).
Odezvou je 1353 odkazů na 91 stránkách. Je tam snad všechno o zde diskutovaném problému.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Jaký rozdělovač ?

Příspěvekod Marek » sob srp 29, 2015 08:01

Jimmi píše:Zaslepit vývod z karburátoru a dát tam rozdělovač bez podtlaku je technicky snad jednoduché dost; takže přinejmenším tuto možnost jsi, Marku, nevzal v úvahu.
I když pochybuji, že ten bez podtlaku je lepší. Já ho mám a podtlaková regulace mi docela chybí.

Jimmi píše:Hovořil jsem o zaslepení podtlaku v karburátoru, nikoli na rozdělovači :idea:
A on ten s podtlakem nemá oktanový selektor.....? Já se nechci hádat, u žigula jsem si ho nikdy neprohlížel. Ale ostatní slušná auta mají oktanový selektor i u rozdělovače s podtlakem.




A jsme u toho zase. Je vidět, že o tom vůbec nic nevíš! Předně oktanový selektor není selektor, nýbrž korektor (nepoužívej cizí termity, když je suterénně neovládáš).

Docela by mě zajímalo, jak Ti může chybět podtlaková regulace předstihu. To je mi zajímavá informace. Totiž to, zda podtlakovou regulaci předstihu máš či nemáš, za jízdy vůbec nepoznáš. A říkám-li vůbec, myslím to vážně. Ta má vliv pouze a jedině na emise, na výkon či pružnost motoru rozhodně ne.


Lidi tu často melou blbosti a když se ozvu, dostanu BAN. To je mi politika.......


A teď jak je to správně: Z principu věci se vyráběly dva typy rozdělovačů. Jeden pouze s odstředivou regulací, druhý (novější) s regulací odstředivou i podtlakovou. Ačkoli jsou rozměrově identické a tudíž volně zaměnitelné, zaměnit je nelze!!!
Každý z těchto jmenovaných rozdělovačů má zcela jinou charakteristiku odstředivé regulace, která je určena pro jiný typ karburátoru. Pro WEBERa 32DSR je určen rozdělovač R125, který má lineární charakteristiku odstředivé regulace. Pro OZONa je určen rozdělovač R125D, jehož charakteristika regulace není lineární, nýbrž dvoustupňová.

Pokud rozdělovače zaměním, stane se toto: Pokud k OZONu použiju starý typ rozdělovače s lineární regulací, auto v nižších otáčkách nepojede, bude líné jako stará svině a bude žrát. Navíc díky nižšímu předstihu se mohou přehřívat výfukové ventily. Pokud naopak k WEBERu použiju novější rozdělovač s dvoustupňovou regulací, motor v nižších otáčkách bude tlouct jako rožnovské hodiny kvůli vysokému předstihu a oddělám kliku.

Už chápeš, milý Jimmi, proč jsem se ptal na typ karburátoru?????


____________________________________________________________________________________________.


Jimmi píše:Jestli si dobře vzpomínám, tak to má být přesně naopak. Při prudkém sešlápnutí plynu to pootočí rozdělovačem, jinak ne.
Takhle jsem to míval u jiného slušného auta já 8)

No ovšem tohle je kapitální kravina, pane. Je vidět, že o autech opravdu moc nevíš....... A teď je to opravdu bez urážky pouhé konstatování.


Cory píše:Podtlakova regulacia funguje tak, ze pri malom stlaceni pedalu sa pod klapkou tvori podtlak a tym sa zvysuje predstih, kvoli tomu, ze pocas steklenia plynu motor spaluje chudobnu zmes, ktora hori pomaly (preto ten vacsi predstih). Pri stlaceni plynu podtlak zmizne a predstih sa vrati do "normalu"ako keby u rozdelovaca bez podtlaku. Ibaze moze byt rozdiel v samotnej odstredivej regulacii pri rozdelovaci s a bez podtlaku.

Ano, toto je jediná správná funkce podtlakové regulace předstihu. Jak uvedl PetrHC, hledat, číst a studovat - napouštět do světa nesmysly.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků