Potřeboval bych poučit - rozšířit znalosti.
V autě (2106) mám motor - blok 06 (motor tam nebyl z výroby). Když jsem vloni kupoval nový rozdělovač, koupil jsem správný, delší 03/06. Při montáži jsem zjistil, že tam nejde nasadit - dotlačit do bloku. Toto jsem přikládal kvalitě dílů a s nadáváním upravil a namontoval. Při jiné činnosti, jsem zkusil namontovat jiný rozdělovač (starší origo) z 06 a dopadlo to stejně. Tak jsem začal měřit ostatní rozdělovače, co mám doma (asi 5ks) a zkusil dát kratší. A ten tam přesně sedl (s dostatečným přesahem, asi z 05).
Co tedy mohu mít nakombinováno uvnitř motoru??
Další dotaz. To všechno jsem dělal kvůli teplotě, která se mi zdála příliš vysoká, vzhledem k tomu, že jsem vyměnil čidla, termostat, pumpu jsem tehdy komplet repasoval, tudíž vyloučil, byl jsem celkem zoufalý (chápu, že se teď ohřívá více, než když je 15°C, ale vařilo mi to i při pomalé jízdě při spanilce). Buď je tam nějaký problém mezi nebem a zemí, nebo blbý díry na těsnění pod hlavou, nebo mě napadl ještě Vaškův starý problém, víčko chladiče, špatný předstih (proto ten rozdělovač, dal jsem tam bezpodtlakový).
Zřejmě to všechno dělalo právě to nové víčko. Teď už je teplota 90-95°C i při cestě 8km do kopce s vypnutým topením a otáčkami 2500-3000 a ani při stejném sjezdu nejde pod 90°C, tedy asi OK.
Co ale potřebuji vědět je, jaké "tutové" víčko koupit, toto bylo MS. nýní mám kombinaci starého víčka a těsnění z nového. Honza