Náhon rozdělovače se tedy vyřešil, tedy zatím alespoň informativně.
Nyní k tématu víčka chladiče. Opět jsem měl trochu smůlu. Namontoval jsem starší celkem pěkné originální víčko, kde ale bylo prasklé těsnění (to, větší, aby nestříkala voda ven). Toto se mi povedlo vyměnit, nicméně následně jsem zjistil, že praskl vnitřní plechový kroužek, na kterém to těsnění drží (asi už i prasklý byl, proto pořádně netlakovala chladící soustava a hadice byly měkké). Zjistil jsem to, až když byl poblitý celý chladič a motor od červené chladící kapaliny. Tak jsem vytáhnul opět "staré" nové víčko od MS. Na závěr sobotní cesty jsem zastavil u švagra a všiml si otevřené kapoty u Nivy a jeho víčka chladiče. Nelenoval jsem a vyzkoušel. První zjištění bylo, že víčko MS je o min. 7mm nižší a pružina přetlaku podstatně "měkčí". Víčko jsem "ukradl", dal na své auto a vydal se na zkušební cestu. Teplota byla tam, kde měla být, hadice pěkně tvrdé. Takže musím do Autolady a koupit originál. H