Membrána palivového čerpadla

Moderátor: Moderátoři

Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod tomass » čtv črc 16, 2015 14:13

Obnovuji obdobné téma, protože jsem se v žádném předchozím nedočetl o celkové problematice membrány. Několik zdejších zkušenností o naprosto mizerné kvalitě membrán v posledních letech mě po delší úvaze přivedlo na myšlenku vrátit se k tématu a pokusit se problém vyřešit. :idea:

Membrána z původního (aktuálně rezervního) čerpadla, kde odešly ventilky má tloušťku: horní 0,6 mm a dolní 0,4 mm. Obě membrány mají běžně výztuhu z vláken a z jedné strany červenou a z druhé strany zelenou barvu. Tak jak ji známe všichni. Zřejmě je to jedna z posledních "použitelných" membrán koupených v Autoladě před pár lety, s životností delší než 2 roky. Jednu z dřívějších membrán, které jsem měl předtím, měly 2 membrány nahoře a jednu dole. Tohle bývalo dobré a kdyby se prodávaly stále, nebylo by co řešit........

Poté jsem měl jednu hnědou, také z Autolady. Ta barvila benzín na červeno a brzy se protrhla v horní části, takže naštěstí olej zůstal nezasažen. To bylo někdy zhruba před rokem a její životnost byla na dnešní dobu "silně nadstandardně" taky asi 1 rok. Pro problematiku nízké kvality náhradních membrán přestala Autolada samotné membrány dovážet. V současné době se už prodávají jen celá čerpadla za cenu necelých 400 Kč. Vymejšlím kraviny ? Možná, kupte hotovou kvalitní benzinovou membránu, co něco vydrží. Ještě pro námět, membrána na Polského Fiata 126p pasuje do Lady, jen se musí dát tyčka z Lady, protože Fiat má kratší. Kupovat membránu na polského Fiata je nesmysl. Buď bude v dnešní době nekvalitní jako na Ladu, nebo ještě horší podle známé nekvality polských plastových a gumových výrobků. Proto jsem dostal z Polska membránu na Volvo. Tuhle membránu jsem koupil dovezenou z Polska jako snad originál na nějaké postarší Volvo. Membrána pasuje. Jedině snad někde vyzkoumat, jestli by nepasovaly membrány z jiných starších vozidel.....

Dnes jsem zde: http://www.techseal.cz/kontakt/ zakoupil membránu odolnou oleji a benzínům. Vyrábí se tloušťky 0,3mm 0,5mm a 1 mm. 1mm je hodně silná a i když je velmi pružná, tak se nehodí. 0,5mm není aktuálně k dispozici. 0,3 mm měli zbytek. Podotýkám, že se jedná o zboží, které není běžně skladem a firma ho zajišťuje pro výrobu svých zakázek a pak doprodává zbytky.
Membrána je jiné konstrukce, nemá výztuhu, je z jedné vrstvy. Je krásně ohebná a poddajná, mnohem lépe, než klasická hotová membrána do čerpadla. Neznám značku membrány. Věřím, že jde o prvotřídní výrobek, zde jsem zakoupil i suprový hadičky na benzín Goodyear a další vysoce kvalitní těsnící materiály od gufer po O-kroužky. /Benzinový O-kroužek od nich mám 8 let v benzínu a stále je vpořádku. Jednalo se o vložku benzinových hadiček průměru 8,2 mm na Lovtec ventilu s průměrem 8mm, což bez O-kroužku nešlo utěsnit ani při zarvání spony hodně na krev. O-kroužek přežil asi 3 hadičky. Před týdnem demontováno a nahrazeno kvalitní benzinovou hadičkou Goodyear/. Membrána 0,3mm zbytek 39x16 cm vyšla na 91 Kč. Vystačí to na 10 membrán (průměr 75 mm a malá rezerva), tedy kompletaci 2-3 čerpadel ( podle použitého počtu membrán v čerpadle). Vyseknout 6 dírek podle víčka čerpadla a obstřihnout zvenku tvar by nemělo nikomu činit obtíže.

Má idea je taková, že bych dal tuhle 0,3 mm membránu 2x nahoru (tak jak se dřív dělávalo) a 2x dolu (pro dvojí sichr). Je opravdu tak poddajná, že větší odpor klást rozhodně nebude, spíš ještě menší. /V první fázi bych dal určitě jednu membránu pod stávající spodní membránu - jen pro ten sichr u té současné./
Fotku nepřiložím bylo by vidět jen obdélníček černého čehosi.... Tak a teď názory, jestli máte v hledáčku někdo z Vás vhodnější materiál na obnovu palivových čerpadel ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod smajchl » čtv črc 16, 2015 15:50

A co tam dat elektricky cerpadlo?
Ja jezdim na lpg a s membranou nemam problem 2 roky.. koupena v krci
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod Marek » čtv črc 16, 2015 16:16

S elektrickým čerpadlem je problém, protože pravděpodobně nenajdeš takové, které by dodávalo tak malý přetlak. Navíc bys musel vymyslet zpětné vedení paliva do nádrže (viz třeba Favorit).

Lepší by bylo sehnat opravdu kvalitní materiál, který odolává benzinům a olejům, a z toho si membránky nastřihat. Dvě nahoru, jednu dolů - tak, jak to bývalo kdysi.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod tomass » čtv črc 16, 2015 16:17

Taky by to bylo jedno z řešení. Už jsem elektrický čerpadla trochu prohledával. Jediné velmi omezené místo u motoru mám poblíž svíčky 4. válce. To není zrovna dobré řešení. Nevýhoda je, že el. čerpadla mají být montována blízko nádrže s ohledem na jejich horší samonasávací schopnosti oproti mechanickým (u některých se to výslovně uvádí). S podobnými neduhy samonasávání jsem řešil polohu ostřikovače viewtopic.php?f=100&t=21017&hilit=ost%C5%99ikova%C4%8D a u benzínu se mi po těchto zkušennostech nechce hledat umístění polohy čerpadla a zase s ním laborovat. To znamená u kombíka dát čerpadlo pod auto, řešit elektriku k čerpadlu, potýkat se s korozí čerpadla pod autem a na jeho konektorech. Do kufru bych čerpadlo dát nechtěl a ani do levého blatníku. Tam je moc na ráně, přeci jen se pracuje s hořlavinou. Nehledě na případný názor STK až uvidí čerpadlo pod autem..... Do no-name čerpadel bych v dnešní době ani omylem nešel a značková stojí docela dost. Jak se znám, tak jsem takový smolař, že by mi odešlo el. čerpadlo přesně po záruce po svých odkroucených 2 hodinách provozu a projeté 1/4 nádrže. Taky jezdím na LPG. Klasické čerpadlo vrtí pořád, tak je potřeba udržovat stále v dobré kondici i s ohledem na možnost znehodnocení olejové náplně. Vidím to jako poslední možné řešení, když selže úplně všechno. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod Marek » čtv črc 16, 2015 16:32

Chtěl bych vidět, jak seženeš benzinové čerpadlo, které má výtlak pouhých 20 kPa. Pokud totiž bude mít víc, přetlačí jehlový ventil v karburátoru, ten se přelije palivem a stojíš.

Leda bys za čerpadlem měl redukční ventil, který těch 20 kilo zaručí. Ovšem to mi výměna membránky jednou ročně přijde podstatně levnější, a to i z dlouhodobého hlediska.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod tomass » čtv črc 16, 2015 18:01

Marku, máš pravdu. Některá záměna je nereálná. Nad tlakem čerpadla jsem ještě neuvažoval. Právě jsi ušetřil zbytečně vyhozený prachy několika lidem, co by nad výměnou za el. čerpadlo vážně uvažovali. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod Vašátor » čtv črc 16, 2015 20:15

Když jsme u toho membránového plátna, stačí se zeptat :mrgreen:
http://www.gumex.cz/membranove-platno-24682.html
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod Viko » čtv črc 16, 2015 21:24

http://www.autokseft.cz/PIERBURG-Palivo ... 0-nd319297 toto niekto neskúšal?

a čerpadlo pierburg 7.21440.51.0 by malo mať 10 kPa
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod Marek » pát črc 17, 2015 09:03

10 kPa už by mohlo být moc málo. Musel bys ho dát výš, než máš nyní mechanickou pumpu. Tlak 10 kPa se nedostane výš, jak do jednoho metru, spíš ani to ne (benzin má menší hustotu než voda, takže jeho sloupec bude nižší, tak někde kolem 70-75 cm od zdroje tlaku). Aby nedošlo k tomu, že čerpadlo nebude schopno to do karburátoru dotlačit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod tomass » pát črc 17, 2015 11:10

Vašátor píše:Když jsme u toho membránového plátna, stačí se zeptat :mrgreen:
http://www.gumex.cz/membranove-platno-24682.html


Firmě Gumex se snažím vyhnout. Měl jsem už párkrát tu čest. Pobočka Praha neprofesionální sedmilháři, jen aby prodali, nalžou cokoliv. Vedení Gumexu v Brně má také značně zkreslené představy o morálce a o přístupu k zákazníkovi. Dá se říci, že jejich jednání stejným podpoří, jen aby nemuseli říci pardon, udělali jsme chybu. Mezi Gumexem a Vietnamcem na tržišti je rozdíl ten, že Vietnamec má stánek a Gumex halu. Dalo by se polemizovat, jestli Vietnamec jedná čestněji. Jednání a reklamace je na podobné úrovni. Od Gumexu mám sáhodlouhý e-mail, Vietnamec by řekl neumím česky. Výsledek pro zákazníka je ovšem stejný. :D Recenze ke zboží na stránkách Gumexu proaktivně zablokované, aby si ostatní nepočetli od dalších zákazníků co také prodávají. Nepomlouvám, mám to od nich stvrzené písemně před koupí i po koupi komplet i s jejich neprofesionalitou. Nejsem jediný, komu zkreslují info o výrobku. :mrgreen: Googl našel další podvedené. Prodávají převážně Semperit, se kterým jsem právě hodně narazil u palivových hadic. Chladící hadice byly doposud vpořádku, to se musí nechat, ale byly staršího data výroby.

K plátnu mám jen toto: Pokud by šlo o Semperit, je to v dnešní době dost velký risk jako u benzinových hadic. :mrgreen: Dále musíš koupit celý metr2. Vážím si menších firem s lepším přístupem, kde Ti v šířce plátna uříznou libovolnou délku na cm dle Tvého požadavku a nemusíš koupit 9x víc, než potřebuješ. :D Jako typ na koupi dobrý i celkem slušná cena k plachtě, kterou si koupíš. Nechtěj po Gumexu víc, než podat do ruky, co si naklikáš do košíku a najivně doufat, že máš kvalitní výrobek.
Naposledy upravil tomass dne pát črc 17, 2015 11:19, celkově upraveno 3
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod tomass » pát črc 17, 2015 11:15

Viko píše:http://www.autokseft.cz/PIERBURG-Palivove-cerpadlo-PG-7.21771.50.0-721771500-nd319297 toto niekto neskúšal?

a čerpadlo pierburg 7.21440.51.0 by malo mať 10 kPa


Dle fotky je zřejmě nerozebiratelné. "Jednorázovka" ???
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod Marek » pát črc 17, 2015 11:26

Přesně tak. Podobně, jako to měly kdysi Favority. Pak se pro neopravitelnost začaly dávat původně užívané pumpy ze stodvacítek.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod Vašátor » pát črc 17, 2015 11:57

Nevím jaké jsi měl s Gumexem problémy, nicméně já v něm nakupuji docela často už nějakých 6 let. Párkrát jsem nechával dělat i zakázkovou výrobu a krom jednoho případu, kdy se na cenovou nabídku vyloženě vyprdli, byl jejich přístup pokaždé profesionální, ochotný a bezproblémový. Na staré Brněnské pobočce to bylo občas trochu divoké (z důvodu malého prostoru), ale co pobočku přesunuli k Moravanům, vždy bylo vše s oboustranným úsměvem. Dokonce nikdy nebyl problém ani v případě, když jsem chtěl zdarma nějaké vzorky.
Toď zase moje zkušenost.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod tomass » pát črc 17, 2015 13:31

Omlouvám se, zase jsem se rozvášnil. :D Recenze Gumexu Od Vašátora, ode mne a uživatele z Ford klubu Karfíka je zde: viewtopic.php?f=28&t=21637&p=440388#p440388
Naposledy upravil tomass dne pát črc 17, 2015 17:42, celkově upraveno 1
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Membrána palivového čerpadla

Příspěvekod Jelen » pát črc 17, 2015 16:14

Přesuňte si tyhlety slohovky do nějakýho tématu, třeba si vytvořte RECENZE GUMEX, ale nezasírejte téma o membráně palivového čerpadla. Zezačátku je dobré upozornit kudy cesta nevede, ale tohle je už plácání mimo téma o 180%. :evil:
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků