Stránka 5 z 5

Re: Bubny a pakny

Napsal: pát kvě 29, 2015 13:27
od tomass
Mám obě prasátka http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-di ... 4322011033 Mají pořád stejný stav skladu i potom co jsem jim ty 2 vykoupil. :mrgreen:
Je na ně potřeba fakt obr síla. Opřít se o futro dveří, tak se váleček ani nehne. Dokonce ani malinkou truhlářskou svěrkou z kovo/plastu jsem válečky nepřiblížil. Nebo jsou zasunutý nadoraz a pohne se to až v autě. :D Už na ně nebudu hrabat.

Re: Bubny a pakny

Napsal: pát kvě 29, 2015 14:11
od Luděk Musil
Tak to jsou 100% samostavy.
Já, když jsem tyto válečky na autě chtěl zasunout, tak jsem si na to musel vzít velký hasák. L.

Re: Bubny a pakny

Napsal: pát črc 03, 2015 09:47
od tomass
Zadní prasátka se samostavy jsou na autě. Po odvzdušnění se zdá že je vše v pořádku.

Zajímalo by mne, jestli má někdo stejný poznatek při odvzdušňování:
Když je v okruhu několik (asi 2-3) sotva viditelné mikrobublinky, které po dalším odvzdušnění vyjedou, tak je s jejich přítomností pedál po chvilce (asi po 2 sekundách) měkčí, postoupí dolu řekněme o milimetr. Sotva znatelně, ale postoupí. Má to logiku, pedál postoupí poměrně dost na to kolik je v těch třech mikrobublinkách vzduchu.

Když jsem po celkovém odvzdušnění zjistil na obou koncích zadní brzdové hadice viditelný únik, který se při dvojí kontrole při odvzdušňování ještě neobjevil, ukáply z každé strany hadice nejméně 2 kapky, tak pedál nepostupuje ani když ho držím půl minuty sešlápnutý.
Proč, když je objem úniku kapaliny v těch 4 kapkách několikanásobně větší (10x větší ?), než ty mikrobublinky, pedál nepostoupí dolu ???? Oba spoje hadice jsem samozřejmě znova dotáhnul a únik odstranil.

Re: Bubny a pakny

Napsal: čtv srp 06, 2015 17:52
od tomass
Jimmi píše:Ano, tu druhou fázi od jisté doby praktikuji také.
Jak jsem už psal, dokud byly z azbestu, nebylo to nutné. Ale ta kvalita jde asi pořád dolů a bez tohoto opatření už to prostě nejde.


Ještě bych se rád vrátil k zajíždění kotoučů jak se doporučuje citlivé brždění prvních 200-300 km. A poté co se má provést několik účinných brzdících cyklů s následným chladnutím. Teprve po více než 1000 km mi při citlivém zajíždění zmizely na kotoučích drážky po obrábění. Teď už jsou jen tak sotva znát na okrajích cca 3 mm. Zas tak málo jsem nebrzdil. Normální jízda, vynechával jsem po sundání nohy z plynu snížení rychlosti motorem s pozvolným a citlivým brzděním hned od začátku. (Po doporučených 300 km bylo obrábění ještě silně zřetelné v celé šířce kotouče, skoro jako bych na nich nejezdil a nezvládl bych je zajet ani v hustém provozu města s mnoha rozjezdy na semaforech, kde jsem i tak podniknul z těch prvních 300 km asi 50 km).

Co na to zajíždění kotoučů v další fázi řekne nové obložení na zadních osoustružených bubnech ? Ty ještě zcela určitě nejsou zajeté. Bubny se zajíždějí výrazně pomaleji, než kotouče a obložení bude dosedat stále ještě docela malou plochou. Drážky už budou pryč. Pakna při montáži doléhala odhadem tak 1/4 délky (u středu obložení). Obložení vyndané s asi 70%ním obložením ještě nedoléhaly celou plochou a to jsem je tam měl asi 8 let. Mám zajet už tu druhou fázi kotoučů, nebo ještě počkat na větší zajetí bubnů ? Jako abych nepřehřál obložení vzadu na paknách.....

Re: Bubny a pakny

Napsal: pát srp 07, 2015 14:37
od Křečík Barbuška
Já nevím, první dvě, možná tři jízdy, ale spíše jen jednu jízdu s novými brzdami se krotím a pak jezdím normálně, možná se tu a tam rozpomenu :mrgreen: . Kdo má pořád myslet na, to, že to je nové :-) .

S funglovkou služebákem jsem taky jezdil od začátku "normálně", samozřejmě s ohledem na to, že si člověk zvyká na nový kočár tak se asi ze začátku krotí. Nyní to má 78 tis. a o brzdách ani nevím, takže jsem je asi zajel dobře :D .