Bubny a pakny

Moderátor: Moderátoři

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod Jimmi » pon kvě 18, 2015 11:27

Tohle mám prostě vyzkoušené 8)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod tomass » pon kvě 25, 2015 19:37

Před 2 týdny jsem nechal soustružit bubny. Na náboj pod buben nanesl měděnou vazelínku. Když jsem teď po dvou týdnech bubny sundal a dával nový pakny, myslel jsem, že jsem na vazelínku zapomněl. Nebylo po ní prakticky stopy. Všechny měděný částečky byly pryč. Jen několik sotva viditelných míst, ale spíš hlavně mastnota na dotyk po vazelínce mě ujistilo, že jsem na vazelínku nezapomněl.

Mám ještě pár dotazů k prasátkům.
1) Přitom jsem při výměně paken zjistil, že pod manžetama zadních prasátek je pod každým trošku kapaliny - několik kapek kapaliny. Kapalina se nedostala pravděpodobně ven přes prachovku, zvenku to bylo suché. Je to ještě normál, nebo už je to na výměnu ? Prasátka tam jsou druhá, asi 10 let, přibližně nějakých 80 tkm, tak bych skoro řekl, že mají své za sebou. Za rok od výměny kapaliny jestli ubyly 3 mm těsně pod hranou hrdla v nádobce, tak je to moc.... 5 ml ?

2) Napadlo mě, že bych už nemusel sundavat pakny na výměnu prasátek, že by stačilo podložit rozpěrku asi o 5 mm na každé straně, aby šlo prasátka vyjmout. Pak jsem se dočetl v diskusi, že prý stačí zatáhnout ruční brzdu. Opravdu to pomůže ? Pohyb ručky udělá snad jen nepatrný pohyb čelistí.....vážně to zatažení ručky stačí ?

3) Mám čelisti upevněné "hřebíky" s pružinou a miskama. Rok výroby auta 1995, to jsou ta samostavná prasátka ? Pokukoval jsem po Ferodo prasátkách. Našel jsem dokonce 3 typy FWH 207, FWH 4329, FHY207. Ceník ani dostupnost jsem nikde na netu nenašel. Jak poznám ty správný prasátka ? Raději bych ty nejlepší a nejspolehlivější. Klidně i za 300 kč, nebo trochu přes.

http://www.prodejdilu.cz/cs/osobni/lada ... vy-valecek Třeba ten předposlední ATE za necelé 200 Kč i s daní ( ATE 24.3220-1103.3 ). Je to možné, že je to tak levný za značkový váleček ? Je to ten správný váleček ?

http://www.automedik.cz/ on ten celý odkaz nefunguje. Tady ATE za 231 Kč ( AM82886 ) to je asi ten samý jako v prodejdilu.cz. Po pročtení témat o brzdách jsem už začal hledat prasátka a rady na přegumičkování nových prasátek. K tomu mám vzít gumičky a hned to nový prasátko pro jistotu přetěsnit, nebo se to týkalo jen nějakých starých ještě "socialistických" uleželých kousků ???

Autodíly Krč mají Fenox, asi nebrat, na ně se docela dost nadávalo. :(
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod Cory » úte kvě 26, 2015 06:51

Nech to znie akokolvek, ale konkretne s valcekami fenox som nemal ani najmensi problem. Mozno nejaka šťastnejšia séria, alebo co :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod tomass » úte kvě 26, 2015 09:38

Cory, já Ti Tvou dobrou zkušennost s Fenoxem neberu. :D Když zadám klíčové slovo "Fenox", tak na 12 stránkách od roku 2005 až do 2014 je víc problémů, než kladných hodnocení. Zejména na problémy hned a na krátkou životnost. Možná jsi měl zrovna štěstí, že se ve Fenoxu spletli a koupil jsi kvalitní. Hodnocení vypadá spíš na jednu omylem kvalitní serii v období 9 let polozmetků. :(

Na první otázku jsem si už tak nějak sám odpověděl, že by to chtělo nový prasátka. Našel by se nějaký dobrovolník, který by mi upřesnil jak je to s tím roztažením čelistí na ručku a jak tedy poznám samostavný prasátka, který tam asi zřejmě mám ? Někde se tu psalo o jakési drážce a nastavení šroubováním. Přední třmeny jsem před 2 lety zvládnul vyměnit, tak snad jen těch pár detailíků. Předem děkuji. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod Veteranista » úte kvě 26, 2015 09:49

Hledáš v tom složitosti, které tam nejsou, já když měním prasátka, tak prostě odpojím trubku, odšroubuji prasátka a pomocí velkého šroubováku ho hodstanu jen.
Mezi paknu a váleček pichneš šroubovák a páčíš způsobem, paknu tlačím na štít, váleček ven.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod valda1971 » úte kvě 26, 2015 10:22

tomass píše:.... jak tedy poznám samostavný prasátka, :D

Za předpokladu, že jsou prasátka oboustraně funkční, tak bez samostavu s nimi v ruce můžeš posouvat sem tam (zatlačením na jeden pístek vysouváš druhý), se samostavem už Ti nevylezou.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod tomass » úte kvě 26, 2015 11:36

Valdo, pozná se samostav i na válečku, který je ještě nenapojený ? Když ho koupím a budu ho mít v ruce, že je to ten správný ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod valda1971 » úte kvě 26, 2015 11:41

tomass píše:Valdo, pozná se samostav i na válečku, který je ještě nenapojený ? Když ho koupím a budu ho mít v ruce, že je to ten správný ?

Ano - nejlépe tak ! to jde na novém dvěma prsty. Když bude napojený a odvzdušněný, tak se hýbat dá také, ale hůře.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod tomass » úte kvě 26, 2015 11:44

Jinak na nasazení horních pružin paken mám ještě jeden způsob nasazení, který se na foru nepopisoval. Mě se tam totiž nepodařilo vložit celou sestavu paken s horní pružinou a rozpěrkou, protože se pod váleček vejde vložit z venku pružina, nebo rozpěrka ale ne obojí. Nepřišel jsem na způsob, jak tam sestavu dostat vcelku jak se psalo na foru.

Způsob se šroubovákem tkví v tom, že vezmu plochý šroubovák, konkrétně 4x100 mm. Takový, který je pevný, nebo případně trochu pruží a neohne se. Navlíknu do oka pružiny, nasadím do dírky a páčím. Lehce otáčím šroubovákem ze strany na stranu a pružina začne sjíždět k otvoru. Oko se dostane téměř k otvoru. Druhým šroubovákem si pomůžu přitlačit oko do otvoru a za současného viklání prvního šroubováku sem a tam sjede oko do otvoru. Důležité je, mít ten první šroubovák plochý, protože po křížovým ani po hvězdě není v otvoru místo pro špičku očka pružiny. První pružinu jsem nasadil se šesti sprostými slovami a druhou už jenom s jedním. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod tomass » úte kvě 26, 2015 11:49

Zřejmě tedy mám opravdu ty samostavný prasátka, protože když jsem u jednoho prasátka zatlačil jeden konec dovnitř (měl jsem ho podvázaný provázkem, aby nemohlo vyjet samo ven) tak se mi objevila v prachovce kapalina a to mě vyděsilo. V zůženém krčku se dostala přes vnitřní otvor prachovky ven.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod Vašátor » úte kvě 26, 2015 18:30

Nevím, co jsi použil za měděnou vazelínu, ale moje zkušenosti jsou takové, že měděná vazelína vydrží na podobných místech automobilu roky. Pokud ji nevypláchne voda, není důvod, proč by tam po demontáži opětovně neměla být. A pod bubnem ji voda rozhodně nemá šanci vypláchnout.

ad 1) Pokud je pod prachovkou brzdová kapaliny, těsnící gumička prasátka netěsní = vyměnit.
ad 2) Jak už psali kluci, odšroubuje se prasátko, zatlačí se pístky, mezi pístek a paknu se vrazí šroubovák, načež prasátko vypadne skoro samo ven.
ad 3) na tvém voze by měl být správně namontován systém samostavných prasátek. Jak už psal Valda, samostavné prasátka zlehka nezatlačíš. Ba ani střední silou ho nezatlačíš. Samostavné prasátko lze zatlačit jen opravdu velkou silou, načež pokud je prasátko zarezlé, pozná se prd, protože jde také ztěžka.

V obchodech samostavné prasátko 100% zkontrolovat. Spousta autodílů tvrdí "tento díl patří dle katalogu na vaše auto", přitom prodávají prasátka klasická. Krom známých značek, jako je ATE, TRW, ... je velmi dobrý i italský Cifam.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod tomass » stř kvě 27, 2015 10:09

Vašátore, mohl bys mi prosím napsat objednací číslo samostavného prasátka od ATE ? Jeden autorizovaný prodejce Feroda u kterého jsem kupoval kotouče a čelisti mi tvrdil "a jak to jako mám zjistit z fotky ?" Další, kde jsem už taky něco kupoval se neozývá. V žádném systému, co jsem prohledával popiska o samostavnosti není. Katalog ATE nemám a kontakt na přímé zastoupení jsem taky nenašel. (Prodejci v tom mají ve svých shopech bordel jak jsem už zjistil u bubnů).

Měděnou vazelínku jsem použil Versachem v tubě z Autokelly.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod Vašátor » stř kvě 27, 2015 11:38

Měl by to být tento: ATE 24.3220-1103.3 , ale ruku do ohně za to nedám.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod tomass » stř kvě 27, 2015 12:13

Tak to je ten co jsem našel (odkaz výše) a nikdo za něj zatím nechce dát ruku do ohně, že je to samostavný. :D Děkuji za zprávu.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Bubny a pakny

Příspěvekod Roman » stř kvě 27, 2015 12:19

Valcek ATE 24.3220-1103.3 je okrem ruskych stranok pre Lady 05, 04 uvedeny aj priamo v katalogu ATE, takze aspon prst do ohna by sa za to dal dat :-)

http://outcat-cs.tecdoc.net/ows/en/A2EE ... ramesetJsp
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků