Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Moderátor: Moderátoři

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Marek » pát lis 07, 2014 17:49

Petr HC píše:O hydroštelech u OHV a SV rozvodu jsem neslyšel ani nečetl a zdá se mi, že by to byl krok zpět.

Fabia 1,0 MPi (37kW) a 1,4 MPi (44 a 50kW) má rozvod OHV s hydraulickým vymezováním vůle. Není to, pravda, tak obvyklým jevem, jako u rozvodů OHC či CIH, ale existuje to (a dokonce "doma" ;-)).






Majo píše:Marku, asi nemas parametry, tych novsich vaciek? Viem, ze SPI malo o 1mm vyssi zdvih? A co MPI? Dovcera som bol v tom, ze je rovnaka ako v SPI. Nikde sa k hodnotam neviem dopatrat.

Vačkový hřídel pro motor 1,7 SPi má časování vaček 243,5° / 229°, má delší střih o 1,5°. Sací vačky mají o cca 1 mm větší zdvih. Výfukové časování je jakoby o 3° kratší, než mají karburátorové vačky. Ovšem u 1,7 SPi se na výfukové vačce ladí větší vůle - čili pokud naladíte "karburátorovou" vůli, přiblížíte vahadlo blíž k vačce a časování bude lepší, srovnatelné s karburátorovou výfukovou vačkou.

O parametrech vačkového hřídele pro 1,7 MPi bohužel nevím vůbec nic. Pokud někdo něco zjistí, rád vsáknu informace ;-). Nemyslím si, že by byla stejná s motorem SPi - to by neměla jiné katalogové číslo. Bude určitě jiná (ale jaká...........?).


Jinak, Luďku, asi nemá cenu zatím z tohoto nic moc tahat bokem - jak se to nějak rozroste, použiju to do toho celku jako nějaký kompletní materiál a udělám z toho nějaké .pdf-ko.


SPi.jpg
SPi.jpg (20.32 KiB) Zobrazeno 1774 krát
Naposledy upravil Marek dne pát lis 07, 2014 18:15, celkově upraveno 2
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Marek » pát lis 07, 2014 18:09

U toho Favorita je třeba mít na paměti, že původní vačkový hřídel 240° / 230°, který se používal do všech motorizací Favoritu 135 (781.135, 781.135K, 781.135E, 781.135B) a do základní motorizace Favoritu 136L (781.136), byl záměrně "pokur...ý", hlavně je to vidět na časování výfuku, aby to málo žralo (ale i málo jelo).

Pozdější pokus s motorem 781.136X, kde byla použita vačka s prodlouženým časováním 248° / 248°, se podle vyjádření výrobce neosvědčil kvůli vyšší spotřebě (především v městském provozu). Tak to po osmnácti měsících přestali vyrábět.

Jen taková maličkost z minulosti:
Zkoušeli jsme onehdy do Favoritu 136 namontovat vačku z Felicie 1,3SPi 50kW, která má nejdelší sériové časování 254° / 254°, jak jsem tu už někde uváděl. Na brzdě to mělo 53,5 kW někde kolem pěti a půl tisíce otáček. Po snížení hlavy a tak zvýšení kompresního poměru na 10,5:1 se výkon dostal na 57 kW / 5900 rpm. Jelo to pěkně, ale chtělo to zásah do regulace předstihu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Vašátor » sob lis 08, 2014 11:49

Marek píše:UJen taková maličkost z minulosti:
Zkoušeli jsme onehdy do Favoritu 136 namontovat vačku z Felicie 1,3SPi 50kW, která má nejdelší sériové časování 254° / 254°, jak jsem tu už někde uváděl. Na brzdě to mělo 53,5 kW někde kolem pěti a půl tisíce otáček. Po snížení hlavy a tak zvýšení kompresního poměru na 10,5:1 se výkon dostal na 57 kW / 5900 rpm. Jelo to pěkně, ale chtělo to zásah do regulace předstihu.

Marku, jak se potom změnila spotřeba? Máš alespoň nějaký hrubý odhad? Zní to velice zajímavě ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Marek » sob lis 08, 2014 12:17

Šlo hodně o to, jak se s tím jezdilo. Pokud jsi jezdil piánko, do stovečky podle předpisů, šel jsi pod šest litrů. Pokud jsi to honil (což člověka celkem svádělo), bylo to samozřejmě o poznání víc. Ale to je s každým autem.

Navíc ten Favorit měl (záměrně) dlouhou převodovku, která se osazovala do prvních modelů, aby to v provozu chodilo v nižším pásmu otáček. Těžko říct, co by to udělalo se spotřebou v případě kratších převodů. Ne vždycky musí nutně znamenat, že vyšší otáčky mají vyšší spotřebu. Fakt by se to muselo zkusit.

Tohle umělo dálku mimo město a mimo dálnice i za pět a půl. Ale krom toho rozdělovače to bylo komplet v sérii. Určitě bych tam dal jinak stavěnou výfukovou soustavu, která by určitě mohla přispět k nějakému tomu koníku nahoru. Myslím, že 60kW je reálná hodnota, možná i víc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Mikeš » ned lis 09, 2014 19:56

Něco málo k těm vačkám 21214 jsem našel na ruském fóru,jestli jsem to pochopil dobře tak časování 21213 a 21214 je stejné,jen ta 21214 má o desetinku nižší zdvihy,asi kvůli těm hydroštelům(jak jinak) :idea: .
Přílohy
vačky2.jpg
vačky1.JPG
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Marek » pon lis 10, 2014 12:24

No vida!!! A pak, že to nejde!!! ;-)

Dokonce jsou tam uvedené i další vačkové hřídele s vyššími zdvihy a jiným časováním.

Dobrá práce!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Cory » úte srp 18, 2015 14:19

Marek píše:No vida!!! A pak, že to nejde!!! ;-)

Dokonce jsou tam uvedené i další vačkové hřídele s vyššími zdvihy a jiným časováním.

Dobrá práce!!!


Nechcem aby sa to bralo ako rypanie, ale uvadzal si, ze vacka 2101 ma casovanie 232/232, ale podla tejto tabulky a podla dalsej, ktoru som nasiel na ruských strankach, ma 265/265 :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Marek » stř srp 19, 2015 17:32

To je nesmysl, jedná se o závodní vačkové hřídele. Pokud umím počítat, tak sériová vačka 2101 (osazovaná do všech motorů 1200 - 1600 ccm) v sání časuje 12 + 180 + 40 = 232° a rovněž u výfuku je číslo stejné, 42 + 180 + 10 = 232°.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Cory » stř srp 19, 2015 19:59

Заводские znamena tovarenske. To casovanie mi potvrdil aj predavac na UA, docital som sa o nom aj na ruskych forach a napriklad aj tu: http://www.raspredval.ru/product/dc21213.phtml

серийные - sériové

EDIT: Ha! A nasiel som už aj údaj 232/232...Kde je teda problem? Da sa to merat roznymi technikami alebo ako? Nejak mi to hlava nebere.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Cory » stř srp 19, 2015 20:53

Tak Marek, zrejme mas pravdu, no minimalne v 3 zdrojoch som nasiel 265/265, v jednom zdroji dokonca pre vacku 2101 232/232 a pre vačku 21213 283/265. V Rusku v tom asi maju zmatok, alebo maju nepresne uhlomery :mrgreen: Inak si to vysvetlit neviem. Pochopil by som to, keby som to nasiel v jednom zdroji.Ale takto?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Marek » stř srp 19, 2015 20:54

Časování je dáno konstrukcí hřídele, změnit jej prakticky nelze (jedině přebrousit). Měří se při tzv. časovací vůli ventilů - u Lady je to 0,30 mm.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Cory » stř srp 19, 2015 20:59

Marek píše:Časování je dáno konstrukcí hřídele, změnit jej prakticky nelze (jedině přebrousit). Měří se při tzv. časovací vůli ventilů - u Lady je to 0,30 mm.

A nemoze byt háčik v tom, ze tych 232°je pri casovacej vôli a tych 265 pri 0,15mm?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Marek » stř srp 19, 2015 21:01

Takový rozdíl to opravdu dělat nemůže.

Vůle ventilů 0,15 mm je zastudena. Jakmile se motor ohřeje, vůle se zvětší pravděpodobně na těch zmíněných 0,30 mm. Proto se časování uvádí u vůle na teplém motoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Typy hlav motorů LADA 2107-2107

Příspěvekod Cory » stř srp 19, 2015 21:05

Každopádne zaujímavé, mozno tych 265 je samotny uhol vacky (ako keby bez ventilovej vole) a tych 232 je s pracovnymi volami...Ale aj tak je to vela. Skusim patrat dalej.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků