Pozn. moderátora: První problém je vyřešen, ale objevil se problém další, tudíž na přání zakladatele přejmenovávám. Viz strana 3. A.
Zdar chlapi, mám problém a potřebuju jej co nejrychleji vyřešit - v neděli jsou závody.
Mám nízký tlak oleje. Tlačí to max 2 bary. Jedná se o můj závodní motor, na kterém je mraky úprav. Poslední úpravou byla výměna hlavy a napínáku řetězu za ten s ozubeným kolem.
Pak jsem to seřizoval a najednou se za jízdy v nižších otáčkách rozvěcelo mazání. Zastavil jsem a zase zhaslo, bohužel jsem neměl správně připojený tlakoměr, takže jsem jezdil jen "na kontrolku". Vím že je to chyba, má blbost
V hlavě kterou jsem měnil jsem dával vačku a snižoval o 1mm domek. Předtím se mi tyto problémy nestávaly. Průser je, že už slyším v motoru něco klepat nebo chrčet a nevím zdali se to nezhlasiťuje. (nevylučuju však, že to s tou výměnou vůbec nesouvisí a je to jen náhoda)
Zpět k problému: V čidle to není, měnil jsem ho 3x. Vačka má zátku dobrou. Když točím startérem tak olej teče do hlavy. Vyměnil jsem i olejový filtr. Olej dolil na MAX. Furt to zlobí. Olej tam mám už 3 roky pokaždé stejný (Fuchs 10W40 s molikou)
Dnes jsem sundal vanu a kromě nějakých větších špon, které nechápu co tam dělají jsem nic nenašel. Pod tou pružinou na olejovém čerpadle žádné nečistoty nebyly, normálně je všechno tam kde má být. Jen ten tisícihran co pohání olej. čerpadlo se mi zdál troch víc ojetej ale pokud by se protočil jednou, tak by bylo po zubech a ty tam byly všechny, jen prostě už trochu spláclé.
Co se mi zdálo divné je odpor čerpadla - to má fakt jít takle stuha?
Zkoušel jsem průchodnost pomocí kompresoru. Fouknu na místo čidla tlaku oleje a cejtím to pod olej. filtrem. Prostě všechno je na svém místě. Ráno jedu do lady podívat se, jaký má mít odpor nové olejové čerpadlo a jak má být "tvrdá" ta pružina toho redukčáku.
Možná mi někdo napíše, že mam řidky olej nebo že sem už měl dávno podložit tu pružinu podložkou ale má odpověď je: ANO, oboje mám v plánu změnit ale doteď to fungovalo s tím samým olejem a vše bylo stejné.
P.S. Obyčejně se ten olej rozsvítil když jsem hodně přidal, jel naplno a pak ubral, to se mi rozsvítilo mazání třeba při 1500 otačkach. Takto se mi to stalo 3x dokud jsem pochopil, že je asi něco fakt špatně, s autem jsem v součtu najel cca 4km ostré jízdy, při které to pravděpodobně tlačilo max 2 bary, mohl jsem něco poškodit?
Marek mi po SZ napsal toto:
"Pokud by se tlak skutečně ztrácel, musela by být někde mezera jako prase, že by to tudy utíkalo. Šála na klice, uložení vačky, ucpávka na klikovém kanálku, zadní ucpávka vačky."
- z toho jsem vyloučil ucpávku vačky
- šálu naklice nechci sundavat dokud nebudu opravdu přesvědčený, že je špatná
- uložení vačky - tam mám hledat přesně co? když jsem točil startérem bez víka ventillů, tak mi po pružinách tekl olej, takže byla vačka mazaná asi všude
- ucpávka na klikovém kanálku - TO JE KDE?
Pokud někoho ještě něco napadne, hned napište, fakt to musí nejpozději v sobotu večer vrčet (né rachtat jako ted)
Díky