Stránka 1 z 2

LPG a 1,7

PříspěvekNapsal: sob čer 08, 2013 17:00
od mušketýr
Tak mě Pátračův kombík trochu trestá.Ve vozidle je namontován plyn Elpigaz, který se samovolně při poklesu otáček přepíná na benzín.Někdy již při 2tis. jindy při nižších.
Taky začlo být toto přepnutí doprovázeno cuknutím a to se dřív nedělo.
Jsem objednán na diagnostiku ale kdyby někdo věděl co to může být, tak předem děkuji.Vyčistil sem filtr a je OK.Jinak se to motoricky chová normálně.
Mušketýr

Re: PLG a 1,7

PříspěvekNapsal: ned čer 09, 2013 12:49
od Luděk Musil
Víš Honzo, já bych řekl, že Tě netrestá Pátračův kombík ale Tvůj kombík.
To asi tak, jako bych si já stěžoval na pana Koláře (původní majitel mého vozu) po pěti letech od koupě, že tam nenamontoval centrál na zadní dveře.
To jen tak mimo Tebou popisovaný problém. L.

Re: PLG a 1,7

PříspěvekNapsal: ned čer 09, 2013 21:56
od mušketýr
To jsi špatně pochopil.Vůbec jsem nechtěl si stěžovat na to že mi Pátrač prodal něco špatného.Jen jsem chtěl znalcům připomenout auto, co ještě pamatujou a že ještě v dobré kondici žije.Pro mě to navždy bude Pátračův kombík i když jsem majitel já.Každej kdo mě potká a znal auto z dřívějška na něj koukne a řekne:Pátračův kom...
To tak bude ať bude majitel kdokoli.
Je ti jako vídeňské párky, segedýnský guláš, olej polosyntetika a spoustu jinejch věcí.
Jinak zdravim do Brna!
M.:S

Re: PLG a 1,7

PříspěvekNapsal: pon čer 10, 2013 06:19
od Luděk Musil
Dobrá, takže tuhle věc jsme si vyjasnili.
Nyní k problému: tohle asi opravdu bez diagnostiky nevyřešíš. L.

Re: PLG a 1,7

PříspěvekNapsal: pon čer 10, 2013 11:03
od Míra151
asi bude poblázněná řídící jednotka , většinou stačí vyměnit ten přepínač s elektronikou co je v autě na přepínání LPG a benzinu protože nic jiného tam nebude ,jen relátko v motorovém prostoru a tím to určitě není

Re: PLG a 1,7

PříspěvekNapsal: pon čer 10, 2013 11:13
od Luděk Musil
Míra151 píše:asi bude poblázněná řídící jednotka , většinou stačí vyměnit ten přepínač s elektronikou co je v autě na přepínání LPG a benzinu protože nic jiného tam nebude ,jen relátko v motorovém prostoru a tím to určitě není

Hm ... to stačit nebude. Tam je normální (plnohodnotná) řídící jednotka. tuším nějaký Bingo III. Já mám v autě pro změnu Leonardo. L.

Re: PLG a 1,7

PříspěvekNapsal: pon čer 10, 2013 20:45
od Míra151
omlouvám se Ludku, je tam. splet jsem to z karbecem, je to asi 1,7 jednobod ,
hele oprav si nějak ten nadpis na LPG

Re: PLG a 1,7

PříspěvekNapsal: úte čer 11, 2013 06:27
od Luděk Musil
Míra151 píše:omlouvám se Ludku...
To je v pohodě - jsme jen lidi. Jedno přísloví říká: I moudrý se mýlí 7x denně
Míra151 píše:... 1,7 jednobod ...
ano, je to 21044i tedy v podstatě SPi. A plyn v tom má vlastní elektronickou soustavu.
Míra151 píše:...nadpis na LPG
Opraveno.
Mušketýr píše:...přepnutí doprovázeno cuknutím...
Dělat by to nemělo, protože přepnutí z jedné směsi na druhou je skokové, trvající v řádu setin sekundy, takže prodleva dodávky paliva by v podstatě neměla být.
Ta závada je vskutku zajímavá. Nevím, je to otázka spíše pro odborníky - plynaře, proč to pod 2 tisíce samovolně přepíná i zahřátý. Čidel tam pár je. Mám pocit, že to Bingo je o trochu chytřejší než moje Leonardo. Jestli to někde ještě nemá "drát" na teplotu, i tam by mohla být chybka.
Honzo - jak se to chová na benzín? Jsou tam nějaké neobvyklé projevy? Bude to asi chtít projít všechny vodivé spoje, hlavně kostry. L.

Re: LPG a 1,7

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2013 08:21
od Jan Vaníček
Nejsem odborník přes LPG, ale již dlouho ho používám. Typoval bych, že se pobláznil software. Kdysi mi právě nastavovali na Berlingu, jestli má p přepínání docházet při stoupání otáček - tady např. při 2000, nebo při poklesu (předělávali mi to na pokles). Tady by mohla být chybka.
Jinak jsem ještě zažil u tohoto systému dvě vady (už si nepamatuji, co to bylo, tohle auto už rok nemám). K přepínání na benzín docházelo kvůli orezlému pinu v tom "tisíci" pinovém konektoru - to jsem se pak naučil opravovat a druhá poslední vada byla v tom, že se přidřel krokový motorek, který pouštěl plyn (nebylo to ještě sekvenční vstřikování).

Re: LPG a 1,7

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2013 10:00
od ger007
mne sa raz stala taka vec ze RJ si v aute prepla z dvoch cievok na jednu a zacalo to robit psie kusy, spojenim z pc a nastavenim 2 cievok valim stastlivo dalej

Re: LPG a 1,7

PříspěvekNapsal: čtv čer 13, 2013 07:29
od mušketýr
Na benzín to jezdí normálně.Jen kolísá vobčas volnoběh.To dělalo od koupě a Pátrač nenašel čim to je a já to taky neřeším.Auto víceméně minimálně používám.Vloni jsem s ním najel cca.4tiskm.Pokud jedu tak dálku, např jsem jel vloni do Manheimu a to byl zátah přes 500km v kuse bez problémů.
Krokový motorek jsem již dávno vyhodil a dal místo něj obyčejný škrťák.Ten motorek je pomsta za levný provoz na LPG.Co vím tak padaj jak mouchy a novej stojí 1200,-
Doufám že to bude software a že to jede vnějakym nouzovym režimu.Konektory jsem zběžně prohlíd a kostry taky.Nevím kde všechny jsou...
Známej co montuje plyny bude mít konektory do týdne a pak mě napíchne.
Včera jsem to nevydržel a dojel do Strakonic k přímému dovozci BRC.Jeden ze spolumajitelů mi slíbil že na to mrknou.Nebyl tam a tak mě zdělily že dělaj jen BRC.Mezi řečí jsem vyrozuměl že Elpigaz není úplně to pravé ořechové.Spoustě lidí to prej funguje bez problémů a spousta lidí furt s něčim bojuje.
Já jsem do této závady byl spokojen.Je ale fakt že jsem provozoval asi čtyři MPI na LPG a všechny měly systém BRC (různých typů)a nikdy jsem neměl sebemenší problém a to jsem ty auta fakt nešetřil.Jedno mělo dokonce 12let staré memrány!Nyní mám nejbližší servis na Elpigaz 50km a to mě dost se...
Před závadou jsem vyměnil svíčky a taky mi došel benzín.Myslim že to ale nesouvisí.
Včera jsem jel do Prahy a zdálo se mi že auto na plyn nějak dobře jede.V Praze v zácpách to bylo s tim přepínáním peklo.Nevíte někdo o nějakém foru o LPG, tam by někdo mohl vědět.
M.:S

Re: LPG a 1,7

PříspěvekNapsal: čtv čer 13, 2013 12:19
od JmJ
Mozna bych zkusil pohledat nejaky manual k tomu LPG vstriku a snazil bych se vycist neco o tom, kdy se to snazi prepnout automaticky na benzin. Napada me nejaka rado by inteligence treba pri vypinani motoru nebo neco podobneho. Nebo pri nizke teplote motoru/vzduchu. Zkusil bych proste ten manual. To te muze nasmerovat.

Re: LPG a 1,7

PříspěvekNapsal: čtv čer 13, 2013 14:03
od JmJ
Hmm, tak jsem si rikal, ze se na ten manual mrknu a opet jsem se vydesil:

http://www.elpigaz.com/en/technical-materials/

myslim, ze jazyk a kontakt do Gdansku hovori jasne.

brrrr, uplne me otrepalo.

hodne zdaru :-))

Re: LPG a 1,7

PříspěvekNapsal: pát čer 21, 2013 18:05
od mušketýr
Tak dneska jsem byl u známýho co montuje BRC a náhodou měl v počítači program na Elpigaz typ Bingo.Přesně to v tom mám.Bohužel se nepodařilo programem připojit natož cokoli diagnostikovat.Proměřily jsme přívodní kabel do ŘJ LPG a proud tam jde.Na víc nebyl čas.Prostě sem jel kolem něj a skusil zda je doma.Neměl sem bohužel víc času.na co jsou ty počítače nevím.
Mám skusit někde si pučit ŘJ a prubnout to.M.S:

Re: LPG a 1,7

PříspěvekNapsal: sob čer 22, 2013 14:20
od MartasBrno
Přepíná to skutečně naschvál, jakoby z rozhodnutí jednotky? Jen v blbou dobu? Asi jo, pokud je zvlášť výstup jednotky pro aktivaci plynu a zvlášť pro deaktivaci benzínu.
Prověřil bych spojení od konektoru jednotky do auta. Snímání otáček, teplotu reduktoru, kvalitu napájení.

Jinak moc nevím, co si ta jednotka myslí bez toho krokového kroutítka, když se kouká na lambdu, vidí že ta lambduje, ale ať kroutí, jak kroutí, ničeho se nodokroutí. Jede pak tupě podle tabulky, nebo se vzdá a předá vládu nad motorem benzínové jednotce?
To samé s otáčkama - Jednotka po zahřátí motoru má důvod podle otáček přepínat na benzín? Nebo podle teploty reduktoru? Pouze teplotu bych bral jako vážný důvod, jako ochranu proti zamrznutí reduktoru. (Mění se signál teploty z čidla s teplotou reduktoru, resp. odpor čidla máchaného pod studeným nebo teplým kohoutkem? Zkusit v umyvadle na změnu odporu a v autě na změnu napětí při zapnutém zapalování.) Uvařil jsi někdy motor na tomhle autě?

Elektrika: Nevede kablík od teploty reduktoru poblíž zapalování? Je krátká a kvalitní kostra jednotky i reduktoru?
Výměna svíček: Neměnily se i kabely? Je dodržena kombinace odporový kabel + obyč svíčka, nebo obyč kabel + odporová svíčka? Určitě bych zkusil odporovou svíčku a jakejkoli kabel, nejlíp odporovej, pokud to přestane zlobit a dobře to pojede. Má svíčka správnou mezeru?

Snad se nezlobíš, že píšu tolik kravin, snad to něčemu pomůže... Elektrika je pro tebe španělská vesnica, nebo víš co myslím?