Tak chlapi, posluchajte dobře:
Když jsem to měl poprvé venku, tak jsem namátkově sundal šály (ty půlměsíce) a namátkově zkontroloval a byly ještě použitelné. Když jsem usoudil, že to na spodku ani rozvodech není, tak sem začal postupně rozebírat kliku abych se dostal na písty a ... [b]první ojniční lágr byl total. Byl tenky jako prase a ze strany sežvejkaný. Zámečky prasklé. Otáčel se celý uvnitř a chodil i do stran. Musel cestovat jak vertikálně tak horizontálně[b]. Množství i podoba materiálu ve vaně odpovídá. Výměna hlavy s tím souvisela nepřímo - vliven nové hlavy jsem motor točil víc a rychleji odešel. Nicméně byl už předtím načatý na 100% a ta hlava ho jen dorazila.
Vtipné je ta posloupnost náhod, člověk vymění věc A za věc B a motor klepe. Hledá problém ve věci B a vším co s ní souvisí. Když kontroluje věc C (myšleno lágry) tak zrovna neštěstnou rukou zkontroluje jen ty, které jsou dobré.
Je to ponaučení, že dokud nevyndáte lágry všechny, nemáte vyhráno. Od teď už to vím a vědět to i minulý víkend tak jsem možná mohl jet i rallye vlastním vozem
Problém ovšem je ve značně opotřebené klice. Mám ji i vyváženou se setrvákem a řemenicí ale na druhou stranu je lepší mít kliku v pořádku, než sice vyváženou ale poškrábanou. Dilema je jasné, vyměnit šály a jezdit dále nebo vyměnit/přebrousit kliku?
Každopádně všichni, kteři tipovaly ty šály (i přes veškerá moudra, že šály dělají "kašičku" a né stroužky "alobalu") mají u mě slíbené pivo na srazu (pokud na něj jedou
)
Otázkou ale zůstává:
1) proč se šála takle poškodila? nekvalitní? praskl nejdřív zámeček a pak to šlo ráz naráz, protože se "ubírala" ze dvou stran i z boku?
2) proč mi nešlo otáčet motorem když tam byly rozvody? Mohla to být náhoda, že byla zrovna ve "žvejkací" pozici a jak sem s tím zahejbal abych vyndal řetěz tak se to zrovna uvolnilo? Možná tam bude ještě nějaky problém ale ten se ukáže až po tom, co to vyměním.
Rovnou se zeptám: jsou kliky na 12,13,15,16 stejné? Máte někdo nějakou velmi pěknou použitelnou? (takovou, kterou ještě stihnu rychle namontovat abych mohl o víkendu přijet?)
Díky za všechny názory, myslím že se tahle diskuze bude určitě hodit dalším "hledačům" problémů s motorem