Stránka 8 z 8

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 16:46
od Henry
Nalievat normalne do plniaceho otvoru chladica, akurat ked sa chladic zaplni a kvapalina nebude chciet tiect hornou hadicou chladica do motora a nepojdu ziadne bubliny vzduchu z motora, tak odskrutkovat cidlo teploty vody na hlave (1.6 karburator) alebo neskor podla potreby aj cidlo teploty vody na rozbocke natrubkov (1.7 SPI) a liat dalej do chladica, az to zacne vytekat z tych otvorov, kam potom znova zaskrutkujes naspat tie cidla a dolejes chladic doplna. Samozrejme to musis robit bud na rovine alebo aspon predkom do kopca, urcite nie predkom z kopca, to kvapalinu do motora a do kurenia nikdy nedostanes. A tiez nezabudni naplnit expanznu nadrzku.

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 17:03
od radoniva
no ved prave, ze to cidlo neni najvyssie miesto v okruhu, cize ponho naplnis, ale nad nim zostane bublina. aj na tom nakrese vyssie to vidiet. ci sa to len zda?

nemam to zmerane, ale podla mna je vyssie ta hadica co ide ku saniu, resp ta hadica, co ide k vyhrevu kabiny... tam to lial ten chlapik z videa od teepee

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 17:14
od Henry
Podla mna to zbytocne moc riesis. Dolezite je, aby boli riadne zaliate blok a hlava a cidlo teploty vody je asi najvyssie miesto v hlave, ak je auto postavene na rovine. Ak je cumakom do kopca, moze tam byt este vzduchova kapsa v prednej casti hlavy, preto som vyberal aj to druhe cidlo (bohuzial som to inde ako v kopci nemal kde robit). Po takom zaliati motora som nemusel nikdy nic dolievat do chladica, takze tam asi dalsi vzduch uz ani nebol alebo iba minimalne a aj kurenie normalne fungovalo. A ked das dost aj do expanznej nadrzky, tak aj po vychladnuti kvapaliny a zmenseni jej objemu si to nasaje dalsiu kvapalinu z expanzky a nie vzduch ako ked je nedostatocne naplnena. Keby sa ta chladiaca sustava nedala odvzdusnit inak ako nejakymi dodatocnymi ventilmi, tak by ich tam vyrobca snad namontoval (ako napr. Skoda 742 (105/120 atd.)).

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 17:28
od radoniva
robim to prvy raz, tak to radsej riesim viac, jak menej... ;)

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 18:29
od Vašátor
Ano, moc to řešiš. Vodu vypust dvěma vypoustecimi šrouby, na bloku a na chladiči. Na chladiči velký pozor, při povolování si natrubek podržet klíčem, tzn.dělat to dvěma klíči. Stále jsi nenapsal typ vozidla, takže nevíme jaký typ chladiče tam máš, na mosaznem a novém hliníkovem je to jinak... Pokud vypouštěci šroub na chladiči nepůjde rozumně povolit, vyprdni se na něj a vypust vodu přes spodní hadici. Pokud ji následně dobře vyčistis, očistis i trubku chladiče a maznes to vazelinou, žádná voda sáknout nebude.

Při napouštění to normálně nalej doplňovacim vickem, napln expanzku, postav to čumákem do kopce, nastartuj a nech to ohřát. Hotovo tečka.

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 20:13
od radoniva
mam v podpise obidve, idem to robit na 1.6 karb. chladic je tam hlinikovy, asi uz meneny, lebo vyzera novsie

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 21:08
od Marek
Nikdy bych nevěřil, že tak triviální věc jako je výměna chladící kapaliny na 50 let starém autě, může být pro někoho neřešitelný problém.

Možná by bylo dobré nerozporovat a nediskutovat nad tím, co je tu od jiných zkušenějších psáno, a prostě to podle jejich rad udělat. Zkus to, uvidíš, jak to bude fajn.