vodní pumpa

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod vintera » stř črc 28, 2010 20:05

jestli jsou hadice tak zanešené kamenem propláchl bych pořádně všechny vodní cesty, při manipulaci s hadicemi, ve kterých praská kámen, je docela pravděpodobné, že se kousky někde usadí.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod MartasBrno » stř črc 28, 2010 20:45

No, ono je to totiž prakticky nejetý auto po hrozném šetřílkovi. Předpokládám, že v tom byla celou dobu voda, čert ví, kolikrát měněná. Když jsem po koupi dával nové náplně, udělal jsme několikanásobný výplach vodou dokud netekla čistá (předtím tekla různobarevná). V chladiči to vypadalo poměrně slušně, tzn. všude tenoučký film, ale nikde nic dramatického. Ani zdaleka. Pak jsem použil Fridex.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod rosta » stř črc 28, 2010 20:50

to křupání můžou dělat ztvrdlý hadice-uvnitř je výplet
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod vintera » stř črc 28, 2010 21:10

jestli jsou hadice tak tvrdý až křupou, nečekal bych až mi někde opravdu křupnou a dal nový.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod MartasBrno » stř črc 28, 2010 21:13

To snad ne, mám tu hadice skoro 40ti letý a nekřupou, tak tyhle 30ti letý stejný snad nebudo ušpatný. Jsou normálně pružný, neporušený, akorát při prvním stisku cítíš, jak tam likviduješ ten nános, pak je OK. Ale už není dobrý to s tím zřejmě startovat, prostě to rozeberu a po vypucování a výplachu zase složím, ovšem s "novou" pumpou a "novým" termostatem.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Ivo » stř črc 28, 2010 21:29

Pokud by mi při stisku praskalo v hadicích a je jedno, jestli výplet, nebo vodní kámen, tak bych je vyměnil. Není jich tam zase tolik a nejsou tak drahé. Pořád lepší vyměnit si je doma v klidu, než někde na cestě, třeba v noci a v zimě.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Sid » stř črc 28, 2010 21:47

Vedel by niekto dobre podať postup na výmenu ložiska vodnej pumpy.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod MartasBrno » stř črc 28, 2010 22:10

Zatím všichni od toho odrazují... Mne to taky zajímalo, protože mám ložisko i ucpávku nové, ale jen do té doby, kdy jsem sundal ze záložního motoru celou pumpu...
Řekl bych, že po úspěšném slisování unašeče řemenice (a u mne i vrtule) a lopatkového kola je to sranda až po opětovné nalisování unašeče a lopatkového kola. Samotný ložisko totiž drží jen červík.
A jestli jsem dobře pochopil obrázek v Tůmovi, tak je potřeba, aby se lopatkové kolo zalisovalo právě tak, aby po sestavení pumpy byl amezera mezi lopatkama a tělesem pumpy vůle 0,9 - 1,3mm. Takže postup lisování lopatkového kola by byl asi zalisovat kolo tak aby dosedlo na těsnicí ucpávku, složit, zkontrolovat vůli, změřit ji a o potřebný kus dolisovat lopatkové kolo + znova složit a zkontrolovat vůli.

Až budu mít opravu hotovou, chci si to na té staré pumpě (nájezd 28 000km :? ) zkusit, bo nové ložisko i ucpávku v zásobách mám... Ale dokud nebude vyhovující stahovák a pokud možno i lis, nechci to dráždit.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Teepee » čtv črc 29, 2010 07:25

Jestli jsi neměl venku chladič, tak ven s ním, kousky kamene se z něj jinak než výplachem s nakloněním spodním hrdlem dolů nedostanou. Raději to hned neobracej nalévacím hrdlem dolů ať si neucpeš voštiny.
A jestli je to u 2101, tak to musí být jednodušší než u čtyřsvětla, kde je držák AKU šikmo, tudíž se ke spodnímu hrdlu a termostatu může o něco hůř.
Já to na Bílém řešil výměnou "víka pumpy", zhruba tak jak popisuje Cooper, jen jsem si řemenici povolil s držením klíčem za druhý šroub, který se sice dotahoval a hrozil stržením, ale co už, když starou pumpu vyndavám a vyhazuju. A na šrouby řemenice ořech, případně očko, stranovým jsem to žvejknul. I když u Tebe nebude tak utažená, když drží ještě plastovou vrtuli.
Zajímavé bylo, že pumpa s mamutí vůli chvíli po vyndání začala jít ztěžka a vůle zmizela. Po nějaké době se s ní nedalo hnout vůbec, pak jsem jí asi vyhodil.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod MartasBrno » čtv črc 29, 2010 09:27

Teepee, říkal jsme si, že auto s cca 25 tisícama nemůže být zarostlé, tak jsme to nerozdělával, teda tehdy, dneska to rteda asi fakt rozdělám celé. Tolik práce navíc to není. Jen se trochu ježím z těch sponek, chci tam mít původní motexy, přitom práce s nimi je přímo úžasná.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Teepee » čtv črc 29, 2010 09:48

MartasBrno píše:Teepee, říkal jsme si, že auto s cca 25 tisícama nemůže být zarostlé, tak jsme to nerozdělával, teda tehdy, dneska to rteda asi fakt rozdělám celé. Tolik práce navíc to není. Jen se trochu ježím z těch sponek, chci tam mít původní motexy, přitom práce s nimi je přímo úžasná.

Taky jsem chtěl a nakonec zvítězila jednoduchost a spolehlivost, tudíž dole na chladiči, nahoře na chladiči a obě u hadice vyrovnávající chladič s expanzkou originály nejsou. To jsou věci, které se do originálu dají vrátit vždycky. Myslím že spíše zaujme čistá zažloutlá expanzka - nasypal jsem do ní štěrk s octem a několikrát řádně protřásl: http://lada1600.rajce.idnes.cz/000_Bily ... 172908.jpg Sponky bude hledat jen zarytý originalista, který pak i kdyby byly originály zkonstatuje, že je to stejně o ničem, když je tam modrý fridex a ne originál TOSOL :lol: :wink:
Jarda šel tehdy cestou výměny expanzky za novou a to se mi líbí méně, nová expanzka doslova nepatřičně svítí nepůvodností.
Naposledy upravil Teepee dne čtv črc 29, 2010 09:57, celkově upraveno 1
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Jelen » čtv črc 29, 2010 09:54

A co ta nádržka na ostřikovače? Tu bys mohl taky přeštěrkovat :-) nebo by mohlo pomoci SAVO :)
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Teepee » čtv črc 29, 2010 09:56

Jelen píše:A co ta nádržka na ostřikovače? Tu bys mohl taky přeštěrkovat :-) nebo by mohlo pomoci SAVO :)

To jako že bych do ní dal vodu a namočil jí? To neudělám, tam voda asi nikdy nebyla. :lol: :lol: :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod vintera » čtv črc 29, 2010 13:07

martasBrno, nechceš-li použít nové "moderní" šroubovací pásky a chceš si ulehčit trochu práci, použij nové klasické motex pásky, ale ne origo ruské, ty jsou o mnoho tvrdší. Pokud netrváš na naprosté originalitě (ani olej bys jinak nevyměnil), motex vyráběné v ČR nejsou tak hrozné na manipulaci i když se dají snáze přetrhnout. Nejlepší jsou klasické s obyčejnou závlačkou bez šroubku. Hlavně správně zatáčet závlačku a navíjet pásku spodem.

U lady, které jsem nedávno koupil, majitel tvrdil, že veškeré práce prováděl na autě vždy servis Příbram. Na hadicích byly i pásky dvě vedle sebe a kapalina prolínala. Sundal a zjistil jsem, že byly obráceně navinuty. I servisman se zmýlil. Navinul jsem je správně a je vše OK. Kdybys byl poblíž klidně ti nějaké věnuji, mám socialistických dostatečnou zásobu. :wink:
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Saša » čtv črc 29, 2010 15:57

MartasBrno píše:Ale dokud nebude vyhovující stahovák a pokud možno i lis, nechci to dráždit

A autogén . Nebo alespoň P-B hořák .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků