Nefunkční ekonoměr

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Nefunkční ekonoměr

Příspěvek od Cenek »

Hledal, nenašel - nové téma:
Nepište mi prosím, že je to zařízení k ničemu atd. Dobře jsem ho využíval, dokud fungoval.
Navíc mám rád, když vše v autě funguje - zvlášť na přístrojovce.
Jednoho dne přestal fungovat, teď se drží převážně v červeném, nebo ukazuje jinou statickou hodnotu. Na změnu polohy plyn. pedálu nereaguje (předtím téměř ihned).
Když vyvodím v hadičce podtlak jinak, tak se ručka pohne. Napadá mě vyčistit hadičku, ale myslím, že to problém nevyřeší - nevím, jak by se mohla zanést.
Poraďte pls.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6489
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ja bych prosel vsechny hadicky, na ktere to je napojeno. Co si tak matne pamatuju, tak ekonomer je nekde napojen na jinou podtlakovou hadicku (k ekonomizeru?). Pokud je napojena k ekonomizeru, tak bych overil, jestli je ok membranka v ekonomizeru.

Proste bych prosel ty hadicky :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

V jednom spoji hadiček je tryska a ta je zanesená stuhlým olejem . Je to sto pro tahle vada . Najít vyčistit vrátit ! Ono to chodí i bez ní , ale když by motor "střelil" do karbecu (což se někdy stane) tak by se ten "měch" v měřáku narovnal jak pouťová frkačka .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

Obrovský dík Sašovi! Perfektní diagnostika! Když jsem měl vyčištěné všechny hadičky okolo karburátoru (i když byly čisté a průchozí), začal jsem pochybovat. Nezbývalo než se pustit do té nejdelší až k budíku přesto že jsem zanešení již téměř vyloučil. V tom jsem našel onen ventilek o kterém psal Saša. Zanesený stejně jako obě části přilehlé hadice! Vyčistil benzínem a ekonoměr chodí doslova "online"! Perfektní! Díky!
Přílohy
Je to zde.
Je to zde.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Nefunkční ekonoměr

Příspěvek od MartasBrno »

Jen pro zajímavost - rozsah budíčku ekonoměru by měl být baj voko -60kPa a rozhraní rudého a zelelného pole je -20 až -25kPa. To žluté pole nevím, tolik hubou neutáhnu. :-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
fulo
Příspěvky: 27
Registrován: stř dub 06, 2011 17:44
Bydliště: Jamník (SNV)

Re: Nefunkční ekonoměr

Příspěvek od fulo »

nazdar ja mam prerobenu 1.7-ku na karbec a neveim kam mam zapojit tu hadičku len tak tam odpočiva .. dik za radu
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Nefunkční ekonoměr

Příspěvek od Marek »

Do sacího potrubí (pod klapku karburátoru).

Jinak za sebe mohu říci asi toto: Ekonoměr (pokud se té parodii, co je v některých Ladách, dá vůbec takhle říkat) je naprosto zbytečný a nic neříkající nesmysl. Vyhodit a místo toho dát přístrojovou desku s tlakoměrem oleje - to je tisíckrát důležitější budík.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nefunkční ekonoměr

Příspěvek od Cory »

Ja som aj vďaka tomu budiku odjazdil Trnavu a spať za 6,2l/100km. Potom som ešte pár dní škúlil od sučasneho sledovania cesty a ekonomeru :mrgreen: Tlakomer dorobiť inde alebo ekonomer strčiť do otáčkomeru a tlakomer namiesto ekonomeru.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Nefunkční ekonoměr

Příspěvek od Petr HC »

Na přehlídce veteránů v Jičíně, jsem viděl kouzelný "ekonoměr" ve sportovním kabrioletu Delahaye z poválečných let.
Napalubce měl hračku - koníka z dřevěných korálků, ovládanou podtlakem. Jinak se tento koník "hroutil" stiskem tlačítka na spodku jeho základny.
Když natočil tu řadovou "osmilampovku" tak se vztyčil a podle toho, jak "prohraboval rošt" se koníkovi podlamovaly nožičky. K auťáku se pro zájem "čumilů" skoro nedalo dostat.
Několikrát jsem uvažoval, že si něco podobného udělám. Podtlaková dóza už čeká, ale tu hračku jsem už dlouho nikde neviděl.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Nefunkční ekonoměr

Příspěvek od Marek »

Nikdo mi nevymluví, že nejlepší ekonoměr je zdravý rozum, citlivá noha a muzikantské uši. Podtáčet motor a brzdit provoz jen proto, aby se proboha ekonoměr nedostal jinam, než ho chci mít - kravina.

Já jsem běžně jezdil s žigulíkem dálky pod 6,5 litru - bez ekonomizéru a se sto pěti koňmi.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Nefunkční ekonoměr

Příspěvek od Cory »

Ja vobec motor nepodtacam, prave naopak a brzdou provozu nie som už vobec. Ale mozem povedat, ze staci maly pohyb pedalom a ta rucicka je uplne niekde inde. Pri rozjazdoch sa na nu vobec nepozeram. Na motor so sto pěti koňmi sa pedal stlača asi menej, že? A ked sme pri tych ušiach, s feldou som odjazdil Bratislava - Snina za 5,1/100, z toho 200km dialnica a 300 cesty 1.triedy, za 6h 15min aj s 2 prestavkami.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Nefunkční ekonoměr

Příspěvek od MartasBrno »

Jde o to, že člověk který nechápe co rafička ukazuje do auta vůbec nemá sedat. ALe to platí pro všechny rafičky na palubce, snad kromě hodin :-)

Jak píše Cory, vše má svůj význam a správné použití člověku pomůže. Stačí si přečíst návod k autu, nebo jinou dostupnou literaturu, kde je použití ekonoměru polopaticky vysvětleno a je i napsáno, kdy a kde se může používat.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“