Aký olej do 2105 ?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Pato píše:Po vselijakych experimentoch (Castrol, Hypol a pod...) som nakoniec prisiel na asi najlepsie riesenie do diferaku (s tym som si tiez uzil)
MADIT AXOL API GL5 PP 85W 140Hhttp://www.slovnaft.sk/showdoc.do?docid=1001
najviac sa podoba na rusky original
Je ale problem ho zohnat, je len 4L balenie, podla obchodaka zo Slovnaftu najlepsie hladat na pumpach Jurki (SR) na Slovnafte je len sporadicky. Ja som ho zohnal V BA na Jurki pod pristavnym mostom
Tento olej (a jeho ceska varianta PARAMO GYROL 85W-140H) je mozne pouzivat, ale pouze pri prevladajicim provozu na delsi vzdalenosti, pri provozu na kratsich tratich nedosahne priznive viskozity a muze i negativne ovlivnovat spotrebu. W.
Uživatelský avatar
Pato
Příspěvky: 88
Registrován: sob bře 19, 2005 22:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pato »

Sorry Axol je 80W 140

85W 140 je Axol Heavy

Ked ma spodny index rovnaky ako Hypol tak by to nemalo robit problemy...
A vrchny index je vyhodny vyssi prave pri dlhsich jazdach ked sa olej pekne prehreje a "vyslaha"
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Problemy to urcite delat nebude a jeho pouziti je mozne. Jenom proti olejum predepsanym pro osobni auta (nebot tento je predepsan pro trochu vetsi napravy) to po nekolik km od vyjeti je jako jizdy s prazdnym vozikem. Vim to, jiz jsem v ruznych autech zkousel ruzne oleje. W.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

ja mam ten 85w-140h ale od shellu, ziskal som ho od chlapika co ma 200l sud a leje to do diferakov do traktorov...tiez mam diferak suchy...ale zato motor...z toho mi !tecie! 1l na 1000km...(neverim zeby 8500km po GO zral)...tecie mi okol benz.pumpy, okolo vypustneho srobu na vani, a vyzera to tak ze kvalitne tesnenie pod vanou je uuuplne v pici....no ked som ten motor cez vikend zo spodu videl skoro som dal maslu...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Myso píše:ja mam ten 85w-140h ale od shellu, ziskal som ho od chlapika co ma 200l sud a leje to do diferakov do traktorov...tiez mam diferak suchy...ale zato motor...z toho mi !tecie! 1l na 1000km...(neverim zeby 8500km po GO zral)...tecie mi okol benz.pumpy, okolo vypustneho srobu na vani, a vyzera to tak ze kvalitne tesnenie pod vanou je uuuplne v pici....no ked som ten motor cez vikend zo spodu videl skoro som dal maslu...
U tebe bych to nečekal :?

Kouknu se, už mám v těch olejích binec. Když jsem ho měnil, spoléhal jsem na to, co mi řekli v krámě a možná jsem tehdy taky spletl flašky. I když o tom pochybuju, ale kdo z vás si pamatuje, kterou flašku před čtyřmi lety měl v ruce?:cry: . Budiž má osoba ohledně rozvodovky považována za odstrašující příklad. Já tehdy měl asi půl roku řidičák a ty flašky od MOGULU vypadaj úplně stejně (šedivý), jen nápis se lišil jedním číslem, to si ještě pamatuju. Myslím, že teď už to prodávaj v jiných obalech :wink:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Dusan
Příspěvky: 3935
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Myšo myslim že vyrobca udava spotrebu 0,8l na 1000km (alebo 10000km už neviem :) Ale to je už krajna hodnota spotreby oleja :D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wolf píše:Problemy to urcite delat nebude a jeho pouziti je mozne. Jenom proti olejum predepsanym pro osobni auta (nebot tento je predepsan pro trochu vetsi napravy) to po nekolik km od vyjeti je jako jizdy s prazdnym vozikem. Vim to, jiz jsem v ruznych autech zkousel ruzne oleje. W.
Plně souhlasím!!! Prvních 30 km jízdy bylo auto jako plně naložené - po prohřátí oleje se jeho jízdní vlastnosti rapidně změnily. Proto jsem olej nahradil olejem PP80W/90H a je po problému!!! :lol:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Dusan píše:Myšo myslim že vyrobca udava spotrebu 0,8l na 1000km (alebo 10000km už neviem :) Ale to je už krajna hodnota spotreby oleja :D
0,8l/1000 km to snad asi ani ne!! Po výměně gufer mám najeto cca 950 KM a olej mi asi zatím žádný neubyl. Motor je taky poněkud vyčištěný a sleduju úniky kapalin..
Sefir
Příspěvky: 35
Registrován: pát led 14, 2005 14:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sefir »

No dneska som bol kupovat ten olej do prevodovky a rozvodovky...
V predajni na Prievozskej mi poradil do prevodovky dat
MADIT hypol API GL5 SAE 80W-90 /125sk/l/,,,, zevraj je lepsi ako ako PP90 ,,,
a do rozvodovky Shell Spirax 85W-140 /225sk/l/.... lebo zevraj ked tam dam obycajny hypol od Maditu moze to ist hlucnejsie .....

co na to hovorite ?
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Sefir píše:No dneska som bol kupovat ten olej do prevodovky a rozvodovky...
V predajni na Prievozskej mi poradil do prevodovky dat
MADIT hypol API GL5 SAE 80W-90 /125sk/l/,,,, zevraj je lepsi ako ako PP90 ,,,
a do rozvodovky Shell Spirax 85W-140 /225sk/l/.... lebo zevraj ked tam dam obycajny hypol od Maditu moze to ist hlucnejsie .....

co na to hovorite ?
No už tady kvůli tomu jednou byla skoro hádka ale myslím že do rozvodovky by snad měl bejt olej pro hypoidní soukolí. Tedy 85W 140H
Sefir
Příspěvky: 35
Registrován: pát led 14, 2005 14:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sefir »

neviem som pozeral na tranku shellu a celkom ta specifikacia sedi...
a on ma presviedcal.... uz som s toho jelen lebo kazdy povie nieco ine

http://www.shell.com/home/Framework?sit ... 640.html#6
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Sefir píše:No dneska som bol kupovat ten olej do prevodovky a rozvodovky...
V predajni na Prievozskej mi poradil do prevodovky dat
MADIT hypol API GL5 SAE 80W-90 /125sk/l/,,,, zevraj je lepsi ako ako PP90 ,,,
a do rozvodovky Shell Spirax 85W-140 /225sk/l/.... lebo zevraj ked tam dam obycajny hypol od Maditu moze to ist hlucnejsie .....

co na to hovorite ?
MADIT hypol je urcen zejmena pro mazani stalych soukoli s hypoidnim prevodem (= API GL5) a jeho pouziti v prevodovkach Lada je mozne (i kdyz nekteri vyrobci oleju to nedoporucuji). Vhodnejsi by byl olej od stejneho vyrobce MADIT PP 80W-90. Shell Spirax vhodny pro hypoidni soukoli ma oznaceni AX, resp. cely nazev je Shell Spirax AX 85W-140. O viskozite tohoto oleje a jizdnich "prozitcich" behem ohrevu oleju viz vyse.
S vhodnou viskozitni tridou je ale tento olej pro hypoidni soukoli vynikajici, sam ho v naprave pouzivam (AX 80W-90). Dalsi jeho vyhodou je snadne plneni, pod vickem je plnici trubice. W.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Já dostal jako olej do převodovky i rozvodovky Hekra PP80, má API GL4 a SAE 80W. Zatím jsem to nikam nenalil, protože si nějak nejsem jistej...

http://www.hekra.cz

- mají tam i podrobný specifikace, což mě mile překvapilo. Bohužel nemám srovnání s jinými, protože třeba u "kastrólu" jsem nic takovýho neviděl.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Specifikace API je vždy uvedena na každém balení - bez ohledu na výrobce.

Pokud má olej specifikaci API GL-4, NELZE jej použít do rozvodovky!!! Pro hypoidní (mimoběžné) soukolí je nutné používat olej dle API GL-5, protože soukolí v důsledku své mimoběžnosti je namáháno smykem, což olej GL-4 neumaže!!! Bacha na to.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

API i SAE jsou na balení, ale číselný hodnoty vizkozit jsem ještě neviděl. Ačkoliv momentálně ani nevím, k čemu by mi byly, překvapila mě ochota tyhle údaje vůbec zveřejňovat.

API jsem si bohužel nevšiml včas. Je ten olej nahoře aspoň obstojnej pro převodovku?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“