Pokud je to něco, co neběželo dlouho, tak nejdřív rozjet na benzín. Plyn je mnohem víc citlivý na směšovací poměr a zapalovací soustavu. Řada motorů za jinak stejných podmínek (např i jen špatný odtrh elektrod svíček) není schopna běžet na LPG, ale na benzin vcelku jo. Tak je to i s nastavením základního předstihu i s rozptylem předstihu, sílou jiskry (tedy hlavně zapalovacím napětím) atp. Asi by se hodilo skutečně po vymontování svíček z a protočení motoru, při ucpání otvorů prsty zjistit kompresní horní úvrať prvního válce, pak správně otočit rozdělovač tak, aby pálil v této poloze, dát ho na pět stupňů a pak při vyndaných svíčkách zkusit jednotlivými kabely zapálit na kostru motoru (třeba o hlavu apod.), při protáčení startérem. Zážeh by měl být silný. Pak připojit kabely, opřít je tělem o hlavu motoru a kouknout, zda pálí (opět silná mlaskavá jiskra), pak je zašroubovat. Sundat těleso čističe paliva, napumpovat benzín, nastříkat ho akcelerační pumpičkou (měl by být vidět a slyšet paprsek (otevřený sytič)), očuchat, zda to i benzínem smrdí a pak zkusit zastartovat. Pokud neblafne, pak zkusit stříknout injekční stříkačkou do sání karburátoru a zastartovat, nebo ještě lépe, nechat jednoho člověka startovat a stříknout to tam při otáčení motoru startérem. Mělo by to blafnout. Pokud ne, pak hledat dál v zapalování, nejlépe změřit skutečné napětí mezi hlavou motoru a zapalovacím kabelem svíčky při zážehu a stroboskopem zjistit, při jakém úhlu skutečně pálí a jaký je rozptyl (vše souvisí se vším - i zakouslé olejové čerpadlo nadělá neplechu v předstihu). Pokud motor po vstřiku stříkačkou blafne, tak na stojícím motoru sundat pět horních šroubů karburátoru a sundat vrchní víko a zkontrolovat, jestli je jakžtakž dostatečná hladina v plovákovce. Pokud nebude, hledat, proč není (ventil, ale spíše neteče do karbu, pokud bude, sundat karburátor, pořídit opravnou sadu a vyměnit membránky, trysky, vzdušníky, ventil s plovákem, sítko a hlavně seřídit plovák na správnou hodnotu... Pak by to po smontování mělo chytit a je třeba ladit. No a po rozježdění auta na benzín (je schopné ujet v poho cca 30 km v kuse), začit ladit provoz na LPG (obvykle membrány reduktoru na výměnu, vyčištění prostor apod.).
Ovšem jsou to rady od stolu... Že?