od Marek » stř lis 05, 2014 17:14
Nesmysl. Hadice odvětrání motoru zkresluje emisní měření naprosto vždy. Více, či méně, ale vždy. Logicky musí. Je to přisávání nečistot do spalovacího procesu. A bohužel pokaždé je toho bordelu nasáváno jiné množství a jiné složení - odvíjí se to především od stáří oleje, z něhož se ten sajrajt uvolňuje. Dalším kritériem množství toho svinstva je technický stav motoru.
Aby k tomu nedocházelo, musí se hadice odvětrání motoru při měření odpojit. Je to zákonem stanovený předpis, ne můj výmysl.
U řízených motorů se nic takového dělat nemusí (ba mnohdy ani nesmí), protože tam si bohatost směsi uřídí kyslíkový senzor ve výfuku. Takže dojde-li k obohacení směsi odvětráním motoru, sonda si to vždy naladí na lambda 1. Karburátor to však neumí.
Pokud je motor dobrý, to zkreslení nemusí být nijak významné. Ale dám hlavu na to, že i u takového motoru to seřízení motoru ovlivní a pokud takový motor seřídím s hadicí odpojenou, pojede vždy lépe, než pokud se seřízení provede na motoru s hadicí připojenou. U staršího, resp. technicky horšího motoru bude samozřejmě ovlivnění mnohem zásadnější.
Já měl motor v TOP stavu a jen málokdo na tomto fóru má motor technicky lepší. Přesto pokud jsem seřídil bohatost směsi ve volnoběhu s připojenou hadicí odvětrání, nikdy to nejelo, jak by mělo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)