Karburatory a emisna kontrola

Moderátor: Moderátoři

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob srp 16, 2014 06:37

Proc nekde meri emise jen na volnobehu a nekde i ve zvysenych otackach?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Marek » ned srp 17, 2014 11:34

Emise se měří VŽDY ve volnoběhu a ve zvýšených otáčkách. U neřízených motorů s karburátorem totiž každé měření má svůj důvod. Bohatost směsi ve volnoběhu se seřizuje šroubem bohatosti, zatímco bohatost směsi v otáčkách hladinou paliva v plovákové komoře. A navíc změna nastavení jednoho ovlivní nastavení druhého.

Abys měl jistotu, že obé je správné, musíš provést dvě měření.

Pokud někdo měří pouze jedno, či druhé, ojebává to.
Naposledy upravil Marek dne ned srp 17, 2014 11:49, celkově upraveno 2
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned srp 17, 2014 11:41

To zní logicky. Nicméně tam co dlouhá léta jezdívám ne emise je dělají jen na volnoběhu. Výstupem je oficiální protokol o měření emisí. To na to není nějaký závazný jednotný předpis? Nebo se nedělají kontroly? :-)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Laďuša » ned srp 17, 2014 11:44

Buď rád a nešťourej do toho :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned srp 17, 2014 11:46

V oněch místech raději nešťourám do ničeho :D , ale přecijen mne to trošku trápí :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Marek » ned srp 17, 2014 11:50

Pokud Tě trápí pouze tohle, jsi šťastný člověk ;-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Michal Pokorný » ned srp 17, 2014 12:10

Buď rád, že ti to změří alespoň na volnoběh. U nás to ojebou zcela :) Stejně vědí, že by to tak jako tak prošlo, tak na co by se s tím drbali.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Nulašestka » sob zář 13, 2014 08:58

Absolutně tomu nerozumím, nicméně teď jsem byl na emisích s focusem a auťák tam technik týral skoro 2 minuty na 4000 otáček. Nálepku jsem nakonec dostal, ale bylo kolem toho spousta keců, že je určitě díra ve výfuku a přisává to vzduch a nejde to tudíž naměřit a že musel jít do vyšších otáček, jinak by to neprošlo. Přitom je tam nové těsnění pod svody, převařený vlnovec, nové těsnění na spoji u katu a všude srovnané dosedací plochy a ještě dopatlané pastou na výfuky. Pouze u středního tlumiče před zadní nápravou to prdí dírami na odvod kondenzátu a to když jsem chtěl zadělat, tak mi můj mechanik naznačil, že jsem se asi zbláznil, že když to udělám, do půl roka to vyrezne...Tak nevim nevim. :?
Fakt je, že to auto smrdí hrozně a při stání jdou splodiny do ventilace. :( Nicméně žigul je v tomto směru i při nejlepším stavu věcí 10x horší (spoň tedy moje auta). :)
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Marek » sob zář 13, 2014 12:39

Možná se Ti to nebude líbit, ale podle mého názoru postupoval technik při měření zcela správně a buď rád, že Tě nechal jít. Kdyby byl šťoura, vyhodil Tě.

Pokud to je cítit do ventilace, výfuk těsný není. Jinak by to cítit nebylo. A pokud výfuková soustava není těsná, přisává se tudy do potrubí kyslík (vzduch), který ovlivňuje měření. A mnohdy jej ovlivní tak zásadně, že auto prostě nebude způsobilé pro provoz díky nevyhovujícím emisím kyslíku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod mayo456 » úte lis 04, 2014 15:19

ja mám tiež problém s EK. mám Ozon rok výroby 1980. dojdem na Ek a obsah CO mi namerá 4%. umelo to stiahnu aby to bolo v norme ale motor potom nejazdí dobre dusí sa pokiaľ nedosiahne prevádzkovu teplotu čiže pri cca 70-80°C vody nemá pravidelný chod. keď sa nastaví karb na 4% auto ide dobre. skúsil som vymeniť karburátor o ktorom som vdel že mal emisie dobre, došiel som to prekontrolovať na pracovisko Ek a tam mi ten druhý karb ukázal dokonca 6%. tak neviem. motor má 64 000 km, keď som ho kúpil emisie mal ukážkove. edno čo treba meniť sú simeringy na ventiloch ale že by tie mali taký vplav na zloženie výfukových plynov sa mi veriť nechce.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Marek » úte lis 04, 2014 16:03

Měl jsi při tom měření odpojenou hadici odvětrání motoru od filtru???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Vašátor » úte lis 04, 2014 20:37

Marku, můj motor má najeto 196 000km a na emisích prochází bez problému i s hadicí odvětrání připojenou ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9310
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod mayo456 » úte lis 04, 2014 21:42

Marek: nie hadicu som odpojenú nemal.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Majo » stř lis 05, 2014 06:09

Vašátor píše:Marku, můj motor má najeto 196 000km a na emisích prochází bez problému i s hadicí odvětrání připojenou ;-)

tak, tak, ved predsa ked je motor OK, tak to emisie nemoze zmrsit....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvekod Marek » stř lis 05, 2014 17:14

Nesmysl. Hadice odvětrání motoru zkresluje emisní měření naprosto vždy. Více, či méně, ale vždy. Logicky musí. Je to přisávání nečistot do spalovacího procesu. A bohužel pokaždé je toho bordelu nasáváno jiné množství a jiné složení - odvíjí se to především od stáří oleje, z něhož se ten sajrajt uvolňuje. Dalším kritériem množství toho svinstva je technický stav motoru.

Aby k tomu nedocházelo, musí se hadice odvětrání motoru při měření odpojit. Je to zákonem stanovený předpis, ne můj výmysl.

U řízených motorů se nic takového dělat nemusí (ba mnohdy ani nesmí), protože tam si bohatost směsi uřídí kyslíkový senzor ve výfuku. Takže dojde-li k obohacení směsi odvětráním motoru, sonda si to vždy naladí na lambda 1. Karburátor to však neumí.


Pokud je motor dobrý, to zkreslení nemusí být nijak významné. Ale dám hlavu na to, že i u takového motoru to seřízení motoru ovlivní a pokud takový motor seřídím s hadicí odpojenou, pojede vždy lépe, než pokud se seřízení provede na motoru s hadicí připojenou. U staršího, resp. technicky horšího motoru bude samozřejmě ovlivnění mnohem zásadnější.

Já měl motor v TOP stavu a jen málokdo na tomto fóru má motor technicky lepší. Přesto pokud jsem seřídil bohatost směsi ve volnoběhu s připojenou hadicí odvětrání, nikdy to nejelo, jak by mělo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků