Ventily - seřizování a vše okolo

Moderátor: Moderátoři

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod tomass » pon úno 10, 2014 10:25

Asi jsem to zakřiknul. Tak mám další jobovku s elektrikou. Krásný sobotní sluníčko, 9 stupňů nad nulou. Asi po 3 km od začátku jízdy najednou motor nejede, otáčkoměr padá z asi 3000 ot/min na nulu. Bez cuknutí, výpadek trval asi 2 sekundy, zase bez cuknutí najednou pak jede dál. Už se to neopakovalo.
To naštve, když už mám celou cestu elektriky zapalování prokontrolovanou, proměřenou, přemačkaný konektory (na podzim). Jediné co je původní z celého elektronického zapalování u 21043 je rozdělovač s hallovou sondou, kabeláž mezi rozdělovačem a elektronikou zapalování (ale i tady byly očištěné piny na konektorech). Vše ostatní je před 0,5- 2 roky měněné. Prohlížel jsem pojistky a ani tam jsem nic nenašel.
Kdyby současně s tím výpadkem nespadnul i otáčkoměr, měl bych za to, že je chyba v dodávce plynu, nebo třeba jiný jev v souvislosti s palivem.

Že by nějaká náhlá vlhkost, nebo nahodilý přechoďák v elektrice a třeba se to už nezopakuje ?
Má někdo podobnou zkušennost ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Vašátor » pon úno 10, 2014 11:48

Toto značí jednoznačně na ztrátu jiskry (předpokládám, že otáčkoměr padnul na nulu ihned, i když se motor dál točil). Nevím jak u Lady, ale u Favoritu s bezkontaktem toto dělala cívečka hallova snímače.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9305
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod tomass » pon úno 10, 2014 14:01

Jel jsem na čtyřku, tak asi něco kolem 90 km/hod. Kleslo to poměrně rychle, prakticky hned. Jako kdybych odpojil přívod otáčkoměru, nebo sundal nohu z plynu u úplně studenýho motoru při stání na místě. Krásně čistě, bez zaškubání na krásně rovný silnici. Jen jednou a pak už to neneslo žádný známky nespolehlivosti, takže to dál nereagovalo ani na další vibrace z jízdy, od motoru. Prostě to jelo jako předtím. Napadlo mě, že se to prostě někde v té souvislosti přerušilo buď na Hallovce, nebo na té kabeláži k ní, která je nerozebiratelná a u které můžu jen proměřit vodivost spoje a očistit piny. Kabel vibruje spolu s motorem už tolik let, tak by měl taky nárok. Mám ho prakticky od začátku ještě chycený páskem k benzinové hadici těsně nad čerpadlem, aby se předčasně neuklepal protože v konektoru jako takovém svazek uchycen není. Už jsem se dnes poptával po konektorech a nebo po nějaké nové kabeláži k modulu zapalování. Speciálky na autoelektriku nemají. A to jsem jim dokonce zaslal i číslo modulu Bosch, aby neměli takovou práci s hledáním. Budu pátrat dál a Hallův snímač půjde co nejdřív..... Možná předchozí dlouhodobý nižší výkon má počátek všeho i tady.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod tomass » pát dub 18, 2014 10:08

Na těchto stránkách jsem našel info ohledně proměření elektronickýho rozdělovače. http://www.autoprospect.ru/vaz/2107-zhi ... aniya.html
Tady to mám přeložené: http://translate.google.com/translate?u ... 8&oe=UTF-8

Mám v ruce nový rozdělovač s hallovkou. Zapojil jsem podle modrého obrázku verze zapojení B. Analogový voltmetr ukazuje trvale napětí akumulátoru 12V. Digitální multimetr neukáže nic. Osciloskop taky neukazuje nic. Stejný stav je v klidu i při otáčení rukou pomalu i rychleji. Chtěl jsem vyzkoušet rozdělovač, než ho dám na auto. Zapojení konektoru mám správně, je to při pohledu zespodu a odpovídá i se zapojením na autě. Překvapuje mne, že uvnitř je tenký červený drátek od Halovky připojen k pinu - (mínus), ostatní dva jsou bílé, nebo tak moc vybledlé. Nenašel jsem odvahu to zkusit přepojit obráceně, abych Halovku neodpálil.

Očekával bych rozpětí napětí cca 0,4 V - 1,2 V (0,4 V x3 = 1,2 V) obdélníkového průběhu. / "Mělo by se prudce mění od minimální - ne více než 0,4 V, a to až do výše - ne více než 3 ve spodní napájecího napětí". /
Měřil někdo z Vás někdy Hallovku ? Případně jaké jsou zkušennosti ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod tomass » úte dub 22, 2014 13:47

Můžete mi někdo odměřit Hallovu sondu na autě ?

Podle odkazu A) z příspěvku výše přímo na autě ? Znamená to jen napíchnout špendlíkem první dva vodiče na rozdělovači směrem od přední části auta a připojit voltmetr, stejnosměrný napětí. Pak zařadit pětku, zapnout zapalování a opřít se ramenem do auta ? Motor ani nemá tendenci zacukat, jde jen o to pootočit motorem a rozdělovačem kvuli pootočení. Já tam mám střídavě 2,5 V a 12 V podle toho v jaké pozici je hradba na sondě. Ten novej rozdělovač má stále 12 V, asi je mrtvej. Potřeboval bych se něčeho chytit, protože to neodpovídá hodnotám v tom příspěvku. Měřil jsem ručičkovým voltmetrem, ale asi by to zvládl i digitální multimetr. Pravděpodobně by to šlo odměřit kromě 21043 a 21073 i na nějaký Nivě, co má rozdělovač s elektronikou a karburátor, ale asi by to chtělo větší svaly. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Ondra52 » sob dub 26, 2014 20:37

Tak konečně mám vyměněné rozvody, ale vyskytla se mě tam taková maličkost kterou už jsem vyřešil, ale nedošel jsem na to proč to dělalo.
Výměna probíhala bez problémů vše perfektně sedí na značkách, řetěz perfektně napnut, ale po nastartování motoru začalo pískání od řemenice, tak jsem moror vypnul a díval se kde by co mohlo o něco dřít a na nic jsem nepřišel. Tak znova jsem nastartoval zase to pískalo tak jsem se díval na motor a šlo to zevnitř. Tak nic, prsa dolů koukám na řetěz jestli neni někde vydřenej, ale nic. Až potom jsem si všimnul na prsách jak jsou tam takové tři nálitky pro gufero, tak jeden byl obroušen a na řemenici byla nová široká drážka která tam předtím nebyla, tak jsem pilníkem všechny tři nálitky trochu opiloval složil zpátky a bylo po pískání. Tak by mě zajímalo jestli jste se s tím někdo už nesetkal nebo se ty prsa musí vystředit???
http://www.autoprospect.ru/vaz/2107-zhi ... ges/24.jpg
Uživatelský avatar
Ondra52
 
Příspěvky: 97
Registrován: čtv říj 27, 2011 17:50
Bydliště: Rakvice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Marek » sob dub 26, 2014 21:27

Prsa se musí dotahovat až po montáži řemenice kliky. Pokud je dotáhneš předtím, může se tohle stát.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod dmatej » ned dub 27, 2014 08:37

Aha. :D
Řeším skoro stejnej problém :D
To se mi ještě nestalo, aby někdo takhle trefil hřebíček na hlavičku, zrovna když si otevřu třetí téma po dlouhé době a najednou ... řešení současného problému :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Ondra52 » ned dub 27, 2014 20:09

Aha díky za vysvětlení :D Tak to budu muset udělat tak jak píše Marek, aby třeba gufero nebylo vyoseno?
Uživatelský avatar
Ondra52
 
Příspěvky: 97
Registrován: čtv říj 27, 2011 17:50
Bydliště: Rakvice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod dmatej » ned dub 27, 2014 20:49

Guferu je to celkem jedno, ale prsa dřou o řemenici.
Já to dnes povolil (tři ve vaně ne), protočil motor a znovu utáhnul. Pak to ale zakvílelo stejně, ale ne tak nepříjemně a po 12km si to snad sedlo, protože ten zvuk zmizel.
Jinak su asi čuně, protože mě sral nějaký lepič se Seatem, tak jsem mu ve 150 ujel ... :D ... jenže Laďka stála asi od února ... brzdy jsem už teda prošlapaný měl, takovej hazardér nejsem, abych jel takhle a nezbavil se napřed rzi :-)
Ráno s ní pojedu do práce, tak snad to bude ok :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod tomass » pon dub 28, 2014 14:16

Takový drobný pískání (sotva znatelný ale rozčiluje to) mám už asi 4 roky, ale jen v zimě, když je tak +5 stupňů, nebo méně. A prsa jsem sundaný neměl. Tak to typuju na ložisko vodní pumpy, ale ta je tam nová asi 5 let (30tkm), nebo ložisko alternátoru (původní), nebo uhlíky alternátoru (začalo to pískat asi rok po výměně vodní pumpy.
Když je teplo, tak to nepíská a ani nedělá jiný hluk. Případně bych věřil, že to dělá i řemen alternátoru, přesto, že je dobře napnutý. Kdysi jsem měl jeden tuzemský exemplář - jeden z prvních s vnitřním zvlněným vnitřkem, který jako nový svištěl asi tak jako když pustíš naprázdno Narexáckou vrtačku (o něco potišeji, ale bylo to slyšet za jízdy v kabině). Časem se to téměř ztišilo. Zmizelo to úplně až s novým řemenem a nikdy se už ten zvuk znovu neobjevil.

Ale kdyby to nebyly prsa, tak bych věřil, že ten zvuk dělají uhlíky alternátoru. Už z toho důvodu, že originál ruský uhlíky jsou někdy hodně tvrdý a je na nich někdy nepatřičně velký přítlak. Například u ventilátoru topení mi uhlíky prakticky odsoustružily kolektor a stále měly i po zhruba 12 letech velký přítlak. Zas tak moc naběháno ventilátor topení neměl....možná sotva 300 hodin.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod tomass » pon dub 28, 2014 14:32

tomass píše:Můžete mi někdo odměřit Hallovu sondu na autě ?

Podle odkazu A) z příspěvku výše přímo na autě ? Znamená to jen napíchnout špendlíkem první dva vodiče na rozdělovači směrem od přední části auta a připojit voltmetr, stejnosměrný napětí. Pak zařadit pětku, zapnout zapalování a opřít se ramenem do auta ? Motor ani nemá tendenci zacukat, jde jen o to pootočit motorem a rozdělovačem kvuli pootočení. Já tam mám střídavě 2,5 V a 12 V podle toho v jaké pozici je hradba na sondě. :D


Ten novej rozdělovač je fakt mrtvej. Motor ani neblafnul, nehází jiskru. Dal jsem tam původní rozdělovač zase zpátky a ten funguje. Mezitím jsem objevil příčinu výpadku popsanou v příspěvku výše. Přerušený červený vodič mezi sondou a elektronikou byl pájen a pájení upadlo (asi došel ve výrobě kabel). Tak jsem to nakonektoroval. Jede to o něco lépe, jsem zase o krůček dál. Novej rozdělovač je mrtvej, nefunguje ani po opravě kabelu. Výměnu jsem dělal u obou rozdělovačů 2x. I ten původní nejede na 100pro. Každou druhou cestu se mi tak minutu po vyjetí před ohřátím motoru, nebo krátce po ohřátí (tak po 10 minutách od výjezdu rozsvítí červená kontrolka. Další cestu to druhý den nedělá a následující zase jo.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte kvě 13, 2014 14:02

tomass píše:Můžete mi někdo odměřit Hallovu sondu na autě? ...
Můžeme, sice ne na autě, ale na stole a trošku jinak než jsi chtěl, ale to si dopočítáš.

clonka před snímačem:
rudý vodič 11,19 V proti kostře
zelený vodič 7,63 V proti kostře

okénko před snímačem:
rudý vodič 11,37 V proti kostře
zelený vodič 0,08 V proti kostře

bílý vodič - kostra

Měřeny byly dva rozdělovače, hodnoty se lišily tak o desetinky.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod tomass » úte kvě 13, 2014 15:18

Koko Loko, takže zapojený podle obr. 8-26 B s 2 Ohmovým odporem z tohoto odkazu ? http://translate.google.com/translate?u ... 8&oe=UTF-8

Typoval bych, že bez toho odporu, protože jinak s odporem se na zem-zelený objeví víc, než 7 V, ale bude tam patrně plný napětí jako u mě..... Tak jen + a - a měřit ?
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte kvě 13, 2014 15:41

Ne, zapojeno jsem to měl tak jak je to v přírodě (autě) včetně komutátoru s tím, že cívku jsem si nahradil rezistorem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků