úprava motoru 2105
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Motorů, které se potkávají je celá řada, naopak těch, které se potkat nemůžou je jen zlomek, takže když budou rozvody v pořádku, musí to spolehlivě fungovat. Nebo že by pohon rozdělovače a olejového čerpadla byl větší zátěží, než druhá vačka a dalších osm ventilů, a vodní pumpa? Myslím, že to vyjde nastejno.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Dovolil bych si upozornit kolegu ignoranta na drobnou nepřesnost v jeho příspěvku:
písty s vybráním zůstanou, takže při případném prasknutí řemene k ničemu nedojde.
A pro úplnou přesnost::
Protože kolega Cabadaj píše:ignorant píše:U klasiky 1300 řemen má píst malé vybrání. V případě prasknutí rozvodového řemenu se tak nepotká píst se sedly ventilů. Kdežto u takto vyrobené řemenové 1600 se ti v případě prasknutí potkají a tím se nenávratně poškodí víc věcí, než bys chtěl...
=Cabadaj píše:Sehnal jsem si motor 1,5 z 2103 a chtěl jsem ho mírně upravený, (sníženej blok o 1mm + o 0,2mm snížená hlava, vyleštěný kanálky a ostrá vačka) s přeraženými čísly implantovat do mé 2105.
To byla moje prvotní vize, ovšem teď jsem začal uvažovat o tom, že bych z té 1,5 použil pouze kliku, sehnal kratší ojnice a udělal z mé 1,3 řemenovou 1,6
písty s vybráním zůstanou, takže při případném prasknutí řemene k ničemu nedojde.
A pro úplnou přesnost::
bych mluvil o dvojitém zápichu pro ventily. Malé vybrání přes většinu dna pístu (takový "rybníček") mají 1,7i L.ignorant píše:... má píst malé vybrání...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Kolega ignorant děkuje Patrně jsem se vyjadřoval k jiné situaci
Jinak přesné definice např. vybrání pístu taky úplně neovládám
Ještě k té legální přestavbě:
Výňatek:
PŘEHLED MOŽNÉ ZÁMĚNY MOTORU VOZIDEL LADA - VAZ
Výměna motoru která je uvedena v konkrétní skupině se považuje za záměnnou součást
vozidla podle zákona 56/2001 Sb., § 73 odst. 7.
MODEL VOZIDLA/ ZÁKLADNÍ MOTOR/ VÝMĚNA ZA / NOVÝ MODEL VOZIDLA
VAZ 2104 kombi / 2105/ 1.3 / 2103/ 1.5 / VAZ 21043
VAZ 2105 sedan / 2105/ 1.3 / 2103/ 1.5 / VAZ 21053
VAZ 2107 sedan / 2103/ 1.5 / 2106/ 1.6 / VAZ 21074
Celý dokument je myslím tady někde na fóru, nebo ho můžu zaslat přes mail...
Jen nevím jestli budou chtít na DI papír že to dovozce schvaluje...
Jinak přesné definice např. vybrání pístu taky úplně neovládám
Ještě k té legální přestavbě:
Výňatek:
PŘEHLED MOŽNÉ ZÁMĚNY MOTORU VOZIDEL LADA - VAZ
Výměna motoru která je uvedena v konkrétní skupině se považuje za záměnnou součást
vozidla podle zákona 56/2001 Sb., § 73 odst. 7.
MODEL VOZIDLA/ ZÁKLADNÍ MOTOR/ VÝMĚNA ZA / NOVÝ MODEL VOZIDLA
VAZ 2104 kombi / 2105/ 1.3 / 2103/ 1.5 / VAZ 21043
VAZ 2105 sedan / 2105/ 1.3 / 2103/ 1.5 / VAZ 21053
VAZ 2107 sedan / 2103/ 1.5 / 2106/ 1.6 / VAZ 21074
Celý dokument je myslím tady někde na fóru, nebo ho můžu zaslat přes mail...
Jen nevím jestli budou chtít na DI papír že to dovozce schvaluje...
Hrana či kulatec. Každý má své kouzlo
Tam kde ostatní končí, Niva začíná
Tam kde ostatní končí, Niva začíná
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Ani pri pouziti vacsich piestov zo Samary stretnutie nehrozi:
vid. http://myso.vizvaz.com/zigo/upravy/moto ... g&r=50&t=2
vid. http://myso.vizvaz.com/zigo/upravy/moto ... g&r=50&t=2
Roman
Edit: Tady je:
- Přílohy
-
- Přehled možné záměny motoru vozidel VAZ - LADA.xls
- (20 KiB) Staženo 281 x
Hrana či kulatec. Každý má své kouzlo
Tam kde ostatní končí, Niva začíná
Tam kde ostatní končí, Niva začíná
Re: úprava motoru 2105
Tak uz mam konecne motor temer hotov.
Co se dalo jsem vylestil, blok jsem snizil o 1,4mm a hlavu o 0,2mm a davam nove pistni krouzky, protoze jsem jeden pri rozebirani omylem zlomil.
Uz resim jen vacku. Chci to auto pouzivat na denni jezdeni, a proto nechci davat zas moc ostrou. Nekde zde na foru jsem se docetl, ze seriova vacka z motoru 1,7i je o neco ostrejsi nez klasika ovsem uz jsem se nedocetl, kolik ze presne ma.
Mel bych tedy dotaz zda nekdo nevi kolikatka to presne je?
Diky.
PS: omluvte ze pisu bez diakritiky- pisu z mobilu...
Co se dalo jsem vylestil, blok jsem snizil o 1,4mm a hlavu o 0,2mm a davam nove pistni krouzky, protoze jsem jeden pri rozebirani omylem zlomil.
Uz resim jen vacku. Chci to auto pouzivat na denni jezdeni, a proto nechci davat zas moc ostrou. Nekde zde na foru jsem se docetl, ze seriova vacka z motoru 1,7i je o neco ostrejsi nez klasika ovsem uz jsem se nedocetl, kolik ze presne ma.
Mel bych tedy dotaz zda nekdo nevi kolikatka to presne je?
Diky.
PS: omluvte ze pisu bez diakritiky- pisu z mobilu...
Re: úprava motoru 2105
No tak jsem konečně dal motor do auta a už je zas venku...
Měl jsem teď týden jarní prázdniny, tak jsem vyndal původní motor, opravil převodovku (mam tam 5q ale najezdil sem 10tis km bez synchronů na trojce, tak jsem z ní vylil pěknej zlatej olej... ) a dal jsem tam tu upravenou 1,5 na který jsem vyleštil co se dalo, snížil blok o 1,4mm a hlavu o 0,2mm a dal na to vačku z 1,7. Jinak číslo motoru jsem vyřešil tak, že jsem ho zbrousil, vyrazil číslo a typ co je napsaný v TP a na technický budu jen doufat, že tam nebude člověk co se v tom vyzná...
Bohužel jsem toho moc nenajezdil, při jízdě na benzínku a pochvalování si jak pěkně to jede to najednou ztratilo výkon a zdechlo. Po odtažení zpět do garáže a vyjmutí motoru zas ven jsem zjstil, že se mi přidřel třetí píst na klice...
Poraďte mi prosím co s tím... Jsem na ekonomce a do oboru mám tudíž celkem daleko a vůbec nevím co s tím mám dělat...
Děkuji za rady,
S pozdravem Cabadaj.
Měl jsem teď týden jarní prázdniny, tak jsem vyndal původní motor, opravil převodovku (mam tam 5q ale najezdil sem 10tis km bez synchronů na trojce, tak jsem z ní vylil pěknej zlatej olej... ) a dal jsem tam tu upravenou 1,5 na který jsem vyleštil co se dalo, snížil blok o 1,4mm a hlavu o 0,2mm a dal na to vačku z 1,7. Jinak číslo motoru jsem vyřešil tak, že jsem ho zbrousil, vyrazil číslo a typ co je napsaný v TP a na technický budu jen doufat, že tam nebude člověk co se v tom vyzná...
Bohužel jsem toho moc nenajezdil, při jízdě na benzínku a pochvalování si jak pěkně to jede to najednou ztratilo výkon a zdechlo. Po odtažení zpět do garáže a vyjmutí motoru zas ven jsem zjstil, že se mi přidřel třetí píst na klice...
Poraďte mi prosím co s tím... Jsem na ekonomce a do oboru mám tudíž celkem daleko a vůbec nevím co s tím mám dělat...
Děkuji za rady,
S pozdravem Cabadaj.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava motoru 2105
Hm ... při přemýšlení nad touto závadou a čtením tohoto tématu:
si myslím, že závada je celkem jasná ... a mohu Tě uklidnit. Nekvalitním olejem to nebylo. Ono to nemazalo. Nemělo totiž jak. V (Tebou vyfocených) šálech není díra pro mazání. V sadě ojničních šálů je 6 půlšálů s dírou a 2 půlšály bez díry . A Tobě se to (bohužel) "povedlo". Co je přesným důvodem výrobce pro tuto kombinaci nevím.
Až to budeš dělat znova, tak si ověř propustnost všech olejových kanálů. Tedy jak kanálů v bloku, tak kanálů na klikové hřídeli. L.
PS: taky jsem vystuoval ekonomku .
jinak též: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 14#p350814Cory píše:V neposlednom rade schroupe aj krúžky či šályHurikán píše:Bych se toho nebál. Žigul schroupe všechno.Koko Loko píše:Aby tento rok nebyl rokem kdy jsem zadřel dvě auta .
si myslím, že závada je celkem jasná ... a mohu Tě uklidnit. Nekvalitním olejem to nebylo. Ono to nemazalo. Nemělo totiž jak. V (Tebou vyfocených) šálech není díra pro mazání. V sadě ojničních šálů je 6 půlšálů s dírou a 2 půlšály bez díry . A Tobě se to (bohužel) "povedlo". Co je přesným důvodem výrobce pro tuto kombinaci nevím.
Až to budeš dělat znova, tak si ověř propustnost všech olejových kanálů. Tedy jak kanálů v bloku, tak kanálů na klikové hřídeli. L.
PS: taky jsem vystuoval ekonomku .
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: úprava motoru 2105
prominte velicenstvo ale pockam na odpoved ...ci tam boli diery ono ich totiž mohlo zatavit..... a okrem toho uz som videl ojnice bez diery...tj nemazalo sa strikanim oleja pod piest...je pravda ze ten motor bol KO ked som ho dostal ale šalky myslim boli OK. Stou kontrolov kanalov suhlasím.... A obavam sa ze su chytene aj hlavne loziska na kluke.... pozri literaturu z ktoreho hlavneho loziska je mazane ojnicne lozisko 3 piesta a demontuj ho pre kontrolu
Re: úprava motoru 2105
Ano ta díra na mazání tam byla, když jsem motor rozebíral tak jsem si označil všechny šály a šly přesně na ty místa kde byly.
Než se ke mě ten motor dostal tak stál nevím jak dlouho venku, pršelo na něj atd. a když jsem ho rozebral tak v něm nebyl ojel ale spíš mazut a ač jsem se snažil vše vyčistit, tak jsem asi někde něco nechal...
Blbá chyba vím...
Zas to rozeberu, vyčístím a seženu jinou kliku i se šálama...
Co mám ale udělat s touhle klikou? Dá se nějak zbrousit, dát nový šály a zas použít?
Než se ke mě ten motor dostal tak stál nevím jak dlouho venku, pršelo na něj atd. a když jsem ho rozebral tak v něm nebyl ojel ale spíš mazut a ač jsem se snažil vše vyčistit, tak jsem asi někde něco nechal...
Blbá chyba vím...
Zas to rozeberu, vyčístím a seženu jinou kliku i se šálama...
Co mám ale udělat s touhle klikou? Dá se nějak zbrousit, dát nový šály a zas použít?
Re: úprava motoru 2105
To by sme tu kluku museli vidiet...ale rozhodne by som tam nedavakluku ktora uz raz bola brusena.... Ak mas upraveny motor tak kluku max po prvom bruseni... Tj na prvy opravny rozmer.... Daj foto kluky... Moze byt v poriadku. Ak nepocitame zapchaty mazaci kanalll.
Re: úprava motoru 2105
Foto nemám a už je tam ta klika zpátky, koukal na to známej co má postavený dva žiguly ačko i béčko na závody a říkal, že ta klika je v pohodě, dal mi dvě starší šály a naskládal sem to tam po důkladném pročištění zpět.
Dnes jsem ho poprvé nastartoval a projel, zatím to vypadá celkem dobře, jen musím sehnat někoho kdo by mi to seřídil na plyn, protože to neumím a nějak mu nechutná jinak benzín je nechutně drahej dnes jsem kupoval na OMV benzin MaxxMotion 100 za 39,30kč/l hrůůza...
Všem dodatečně děkuji za předešlé rady...
Dnes jsem ho poprvé nastartoval a projel, zatím to vypadá celkem dobře, jen musím sehnat někoho kdo by mi to seřídil na plyn, protože to neumím a nějak mu nechutná jinak benzín je nechutně drahej dnes jsem kupoval na OMV benzin MaxxMotion 100 za 39,30kč/l hrůůza...
Všem dodatečně děkuji za předešlé rady...