od Nulašestka » stř říj 19, 2016 18:54
Tak jsem se konečně dokopal k těm fotkám pedálu po úpravě. Čili - podložený mechanismus na mezistěně motor. prostoru co to šlo vzhledem k délce šteftů, rozplácnutý dorazový plech na podlaze pro zajištění maximálního zdvihu pedálu a úprava sklonu plastové šlapky pod botou - víc na plocho po vzoru Fiatu. Ještě by to chtělo sehnat ten druhý mechanismus s kratší tyčkou pedálu - dělalo se víc typů a tento je zrovna ještě ten starší a delší. Jak už jsem psal předtím - s debilním tvarováním tunelu převodovky na straně řidiče nic moc dělat nejde a vyřezávat a převařovat tu podlahu nehodlám. Nicméně i toto už je výrazný ergonomický posun. Na fotce s pracovním škrpálem je jednak vidět daleko přirozenější úhel mezi nártem a bércem, ale i posunutá poloha nohy "víc dopředu". Na fotce je pozice, kdy pedál začíná zabírat. Schválně se podívejte, jak vám to vychází u vašich aut. Ve standardu máte botu o minimálně 2-3 cm blíž k sedačce.
A ještě jeden postřeh k ergonomii - u modelu 2106 muselo dojít v roce 1981 k nenápadné, ale o to podstatnější změně, kdy jsou totiž níž všechny sedačky (ano - i zadní lavice!) a je zcela jiná poloha sloupku volantu - volant je níž a víc na plocho (a neptejte se mě, jak je to možné, když je tam rovná tyč přímo do převodky bez lomeného kloubu). Srovnával jsem to s 2x 2101 (1973), 2103 (1978), 2105 (1984) a 21061 (1980). U starších aut je proto hůř vidět na budíky a volant je víc naklopený na palubní desku. Zkoušel jsem dát místo nízkého sedáku 2106 sedačku z 21053 a najednou jsem seděl mnohem výš a hlavně - při nastupování skoro nešlo protáhnout nohy pod volantem. A sedělo se...no jako ve většině ostatních modelů. Tu nízkou polohu sedaček mají 2106 od 80. let a 2107. U zbylých modelů včetně 2105 se sedí vysoko. Jsem proto rád, že při mých rozměrech mám aspoň v jednom autě možnost sedět nízko. Ve druhém je to sice jako na trůně, ale sportovnímu posezu to nepřidá, přes blbě umístěný volant nevidím na nízko položené budíky a celkově to (minimálně z mého úhlu pohledu) neladí k sportovněji založenému charakteru auta.
- Přílohy
-
-