Tlakuje se nádrž u kombíka

Moderátor: Moderátoři

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř črc 01, 2015 20:09

Jsem olejem zalil odvetrani obou svych strepu a zatim pozoruji akorat to, ze mam prostory vicek zablemcane olejem. To byl zase jednou pocin radici se do kategorie s vysledkem rozpacitym :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod valda1971 » stř črc 01, 2015 21:34

Koko Loko píše:Jsem olejem zalil odvetrani obou svych strepu a zatim pozoruji akorat to, ze mam prostory vicek zablemcane olejem. To byl zase jednou pocin radici se do kategorie s vysledkem rozpacitym :-) .

Dík, žes to napsal, chtěl jsem to udělat také, ale zatím zapoměl.... :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod JmJ » čtv črc 02, 2015 11:17

Ja taky trochu nakapal, trochu mastnoty taky vyslo ven, ale uz jsem po jizde slysel i drobne zabublani, takze to neco dela a jel jsem s tim i 60 km po okreskach, vetral sem a zatim je to docela ok, rozhodne lepsi, nez to bylo driv. Ale mozna to je jen jinymi atmosferickymi podminkami ;-)

Mozna by to chtelo hustsi olej, nez motorovou 15-w40
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Vašátor » čtv črc 02, 2015 11:42

No jo, když tam toho pán K-L naleje jak do motoru, tak se nesmí divit :mrgreen:
Mě teda bublá odvětrání u obou vozů a ani u jednoho není u víčka nádrže po oleji jediná stopa.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv črc 02, 2015 13:35

Pravda, kdyz K-L frklo tech 25 ml do sedmy hodne na tesno pripojenou strikackou a ono se mu to zacalo vracet ven tak chvilku premyslelo jestli nemelo mit u toho otevrenou nadrz :-) .

Kazdopadne u sedmy zatim nic nepozoruji neb tam nic nezlobilo a s kombajnem kde to zlobi pro zmenu nejezdim :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod tomass » čtv črc 02, 2015 13:58

Mě se ten olej nezdál, ale mlčel jsem, než to prohlídnu jestli by se to nedalo domontovat dodatečně. :D Má docela logiku, že u slabé hadičky i když u ní bude prověs jako by to byl sifon, tak to občas musí šplouchnout ven a občas při podtlaku při větším odběru benzínu zase do nádrže, protože se nepřeruší hladina oleje v hadičce. Teda za předpokladu, že se nevyrobí nějaké rozšíření, aby hladina oleje po vystoupání kterýmkoliv směrem nemohla stoupat výš (přetrhne se sloupec) a zase sama stekla do toho sifonku a přitom to nevyfluslo olej. Při vyšší rychlosti může i tak zůstat odvětrání s otevřenou hladinou, protože bude podtlak prouděním vzduchu kolem hadičky prostorem pod víčkem.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Vašátor » čtv črc 02, 2015 20:52

Moc bádání nad kravinou, aneb v jednoduchosti je síla. Moje 2103 má najeto 64 000km, to za 42 let, načež pochybuji že by majitel s odvětráním někdy něco dělal a funguje jak má. Při stání na sluníčku odvětrání zabublá a tím to končí.
Nehledejte složitosti tam kde nejsou.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod tomass » pát črc 03, 2015 09:24

Máš pravdu Vašátore, je to geniálně jednoduché. Několik lidí dalo zřejmě víc oleje a teď mají zamaštěno okolo. Když dáš do hadičky vnitřního průměru nevím kolik....5 mm ? třeba 5 ml oleje, naplní hadičku v délce odhadem od oka....10 cm ? Olej steče do prověsu hadičky, potud jasné. Jakmile dojde k podtlaku - přetlaku, vytvoří se souvislý sloupec oleje a ten se dostane (nasaje) do nádrže, nebo vytlačí ven. Část oleje propálíš v benzínu, což asi moc nevadí a částí zamastíš blatník. Má to logiku. Tvrdím, že bez rozšíření, kde by se přetrhl sloupec a nemohl pokračovat dál se mizení oleje do nádrže a maštění pod víčkem neodstraní.
/O víkendu jsem měnil zadní prasátka a na odpojené PVC odvzdušňovací hadičce si to na prověsu hadičky zkoušel s brzdovou kapalinou. Sloupec se nepřetrhl, proto nemůže probublat, ale vytlačí se ven. Prostě to vždy půjde ven jednou, nebo druhou stranou. Sifon u vany, nebo umyvadla jednou stranou do místnosti funguje bezztrátově, protože má rozšíření právě tu vanu, nebo umyvadlo a tak tímto směrem obsah sifonu nepřeteče. Když nastane podtlak, což se stává třeba v paneláku, když spláchne někdo více podlaží nad Tebou, tak část sifonu se vysaje do odpadu a sníží se hladina třeba o 2-3 cm blízko úrovni probublání, vyjímečně nasátí vzduchu/.

Probublání může fungovat u průměru hadice, kde je její průměr výrazně větší, než bude procházející bublina. Snad je jasné, jak jsem to myslel, že u hadice například 15, nebo 20 mm to probublá, ale u slaboučké hadičky ne. Třeba to u Tebe za jiných okolností funguje jinak. Nevysvětlil jsi proč to Tobě funguje a ostatním ne. Jestli máš auto v klidu v garáži bez teplotního kolísání, tak možná nemá ani skoro co zafungovat a pak je skoro jedno jestli tam je olej, nebo není ? Při tak malém nájezdu km a případně v garáži ? nedochází ke změnám teplot jako u aut, které prochází venku kolísáním teplot soustavně, ať jezdí, nebo stojí. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Vašátor » pát črc 03, 2015 11:36

Dlouhé zamyšlení, ovšem dosti nedotažené do konce. Pokud by jsi to chtěl opravdu vědecky rozebrat, zamysli se nad hustotou kapaliny, v tomto případě oleje. Jak jistě víš, pojem "olej" je naprosto nic neříkající údaj. Olej ... jaký olej? Tlumičový, motorový, transformátorový ... jaké viskozity?

tomass píše: Tvrdím, že bez rozšíření, kde by se přetrhl sloupec a nemohl pokračovat dál se mizení oleje do nádrže a maštění pod víčkem neodstraní.

Podle této logiky by měla stačit jedna bublina a olej by vylítl ven. Pak by tam už logicky nebyl a nemělo se co mastit.

Já tvrdím a mám v praxi odzkoušeno na dvou vozech, že toto funguje. Rovněž tvrdím, že takto to bylo zamýšleno i ve výrobě. Jediné co nevím, je viskozita použitého oleje.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod tomass » pát črc 03, 2015 13:46

Když se udělá pokus s hadičkou a budu do ní lít různé druhy oleje, vodu, brzdovou kapalinu, nebo třeba extrém - rtuť, tak vždycky dojdu ke stejnému závěru, že se sloupec v hadičce nepřetrhne. A bude jedno jestli jde o hadičku, nebo zahradní hadici. Použitá látka bude mít s ohledem na své vlastnosti vliv jen na tlak, jaký bude potřebovat k pohybu v trubičce, nebo k úplnému vytlačení.

Neumím to popsat ani víc vysvětlit, má to něco do činění s povrchovým pnutím a změnou mezi prostředím mezi vzduchem a kapalinou.
Napadají mne jen dva způsoby, jak ten sloupec přetrhnout v hadičce: změnou průměru na větší, kde objem kapaliny nepokryje plochu a dojde k probublání a po zmizení tlaku zase steče dolů a utěsní dokud se tlak znovu neobjeví. Nebo že by se vzduch vpravil do hadičky menší trubičkou, třeba injekční stříkačkou a přerušil sloupec. V druhém případě by to fungovalo jako vzduchování v akváriu a došlo by k probublání. Ta druhá možnost je prakticky obtížně proveditelná i když je vlastně taky založená na změně průměru, vyšším tlaku, kdy je soudržnost kapaliny neudržitelná a probublá.

Kdyby to bylo jak píšeš, tak by se nedaly používat hadice k dopravě kapalin, protože by se sloupec kapaliny trhal. Nějaký aspekt jsme zjevně oba přehlédli, když se to několika lidem nepodařilo zopakovat. :D

Dnes jsem koupil dostatek nových palivových hadiček Goodyear. Jestli vedro dovolí, tak přehadičkuju pro jistotu znovu celý auto. Nekvalitou Semperitu nebyli ve specializované prodejně gumy nijak zvlášť překvapeni, Semperit dokonce vůbec nenakupují. Goodyear snad nezklame. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Roman » sob črc 04, 2015 07:47

Asi by to chcelo na nadrz namontovat nieco taketo: ( a naplnit nadrz burcakom :P )
Přílohy
obr3.gif
obr3.gif (4.18 KiB) Zobrazeno 3215 krát
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte črc 07, 2015 20:14

Mno, dlouhodoběji jsem chodil očuchávat deklíky svých střepů v různých fázích letních dní a nocí. U sedmy je benzín cítit minimálně a u kombajna je redukce "emisí" pocitově tak o dvě třetiny. Při dnešní podvečerní kondiční jízdě s kombajnem nebyl smrad benzínu za jízdy registrován. Tedy na závěr cítit byl, ale to bylo při kochání se vrčícím motorem a zjištění vadné membrány akcelerační pumpičky, vrr. Průkaznější samozřejmě bude pokusná odpolední jízda v horkém dni, ale k té dnes nedošlo neb si akumulátor postavil hlavu, respektive článek :mrgreen: .

Otázkou je za jak dlouho olej přirozeně vymizí a proč o této fičuře vazí literatura mlčí.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod tomass » stř črc 08, 2015 12:18

Hadičky Goodyear mě velmi příjemně překvapily. :D Tak nějak si představuju benzínovou hadičku. U 8 mm vnitřní průměr 7,5 mm, aby těsnila i na Lovtec ventilu, kde není olivka a trubička má průměr přesně 8mm. Na ostatní spoje včetně trubiček z nádrže bylo nutné lehce namastit olivku, abych na ní hadičku dostal. Dobře deset let jsem něměl v ruce tak dobrou hadičku i když mi prošly rukama asi 3 značky a jedna neznačka. Všechny ostatní měly jako nové průměr 8,2 mm a to bylo v několika případech jaksi úplně na nic. :(

Dal jsem pryč zbylé Semperity u nádrže, kde jsem našel ještě jednu popraskanou, ale zatím ještě netekla. Jinou Semperit co jsem měl u palivové pumpy a filtru od letošního jara, stačilo povolit sponu o 0,5 závitu na šneku a hadice hned tekla. :shock: Tak špatná je na ní guma, že se rychle omačká, než za pár měsíců popraská a rozpadne se. Šla pryč i ta ultraměkká Forward (velmi měkká) a některé starší Optimity (žlutý potisk). Optimit byl z té mizerie snad nejlepší, aspoň vydržel nejvíc. Ještě mám u motoru jednu značku hadičky, na které není vidět potisk. Taky půjde pryč.

Tlakování nádrže by podle všech zkoušek měl dělat dvojcestný plastový ventil, který má na jedné straně hadičku 8mm a na druhé 6mm. Směrem z nádrže, kde je 6mm hadička jde profouknout větším tlakem, než opačně a zdá se, že pokaždé trochu jiným tlakem. Gravitační ventil schovaný na montážním pásku za hranou karoserie funguje a "soudeček" se slabou PVC hadičkou je taky průchozí. Akorát se obávám, že dvojcestný ventil bude jeden z dílů, který už nepůjde sehnat, tak to vidím ve finále na trubičku. :mrgreen:
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Cory » stř črc 08, 2015 12:48

V sobotu som tie cierne ventilky kupoval :mrgreen: Idu tam 2, jeden prisava vzduch do nadrze pri podtlaku a druhy ho vypusta von pri pretlaku. Takze to najblizsie vymenim a porferujem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Cory » čtv črc 09, 2015 21:42

Takze tieto 2 ventily tam idu. Jeden ventil ma cislo 2105 a pusta vypary do absorbera, druhy ventil ma cislo 21214 a ten bud prisava alebo vypusta vzduch z/do nadrze. Neviem presne, nestihol som to poriadne prestudovat, pretoze sa stmievalo, kazdopadne som to vymenil a uvidime vysledok.
Přílohy
ventily.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků