Je to rok, přesněji 13,5 měsíce, co jsem poprvé uvedl v život motor o kubatuře 1800 ccm na standartním vstřikování. Najezdil jsem na něm cca 11 kkm od začátku května do konce října loňského roku. Poté se mi naskytla výhodná koupě nynější 21044i a prodej 21073i.
Před prodejem sedana šel motor samozřejmě ven a čekal celou zimu na znovuvzkříšení.
Tento (vlastně již uplynulý) víkend jsem opět provedl výměnu motorů. Celá akce zabrala sice celý víkend (vše jsem dělal sám - společnici mi dělala pouze řetězová kočka/kladka a několik sad nářadí), ale u auta jsem skutečně byl 4 hodiny v pátek (zvedl jsem motor), 4 hodiny v sobotu (osadil jsem nový motor a částečná montáž "okolí") a v neděli cca 2 hodiny (dokončení montáže, nalití vody a oleje a zkušební start). Po obědě jsem uskutečnil zkušební jízdu a zhruba v její polovině se začaly z motoru ozývat podivné řachtavé zvuky ... . Opatrně jsem se vrátil a přemýšlel co to? Po zvednutí ventilového víka bylo vše jasné! Obdobná závada jako u Tommela - nový napínák mi řekl: S Bohem! Naštěstí se to obešlo bez přeskočení řetězu či cinknutí ventilů. Napínák letěl do kopřiv a já letěl pro napínák ze sedmnáctky. Po jeho osazení, napnutí řetězu a seskládání dohromady bylo opět vše v pořádku.
Takže ode dneška brázdí naše silnice nový model 21048i. Nárůst výkonu o těch plánovaných/předpovídaných/počítaných cca 8 - 10 % je cítit. Nikoliv na topspeedu ale na tahu motoru. L.