Kulove cepy Lemforder

Moderátor: Moderátoři

Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Tak jsem porovnával horní Moogy a spodní Lemfordery a ty Lemfordery kladou poloviční odpor. :shock: Tak teď nevím jestli nekoupit té spodní dvojici i horní sourozence. 8) Ta představa jak točím volantem dvěma prsty... :lol:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Nulašestka, toho se zase neboj.. čepy se "rozjezděj".. navic třeba na klasickejch čepech se ti otáčí váleček v te kouli, ale v novejch je to už myslím napevno.. a otáčí se celá koule..
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Little Red Riding Hood píše:... navic třeba na klasickejch čepech se ti otáčí váleček v te kouli, ale v novejch je to už myslím napevno.. a otáčí se celá koule..

Prosím - vysvětli. Tohle jsem nějak nepochopil. L.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Nulašestka píše:Tak jsem porovnával horní Moogy a spodní Lemfordery a ty Lemfordery kladou poloviční odpor. :shock: Tak teď nevím jestli nekoupit té spodní dvojici i horní sourozence. 8) Ta představa jak točím volantem dvěma prsty... :lol:

jestli to nebude rozdílem spodního a vrchního čepu :lol: Spodní čep má dělenou kouli, vrchní je jakoby nasazena a tudíž se čep otáčí lehce. Kdyby tomu tak nebylo, musela by ta koule mít hodně velkej průměr aby to nevytlačilo drážku a čep nevystřelil...coř se mmj stane, když se zadře spodní čep-prodře si cestu ven :roll:
Nemůžeš srovnávat spodní x horní.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

hmm hmm... čepy ktere loni koupil ondra, a ktere jsme nedávno sundavali z auta (konkrétně je řeč o spodních), vzhledově vypadající jako ruské (klasické) byly konstruovány tak že dřík(váleček), kterým se čep montuje k naboji byl v kouly čepu otočný...
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

pokud máš na mysli to co já tak souhlasím...ale popravdě nejsem si jistej zda myslíme to samé. Každopádně spodní by měl být půl kouledohromady s kuželovao částí a na tom "válci" je nasazená(otočně) polokoule s patřičnou dírou... :lol:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Drobek81, asi myslíš na to na co myslím ja... :ANAL: :P ale mam takové tušení že na čepech "kvalitnějších" výrobců, na moderních čepech už je vše v jednom kuse ne??.. alespon na těch LEMF.... sem si toho nevšim že by to bylo nějak někde dělené, nebo se protáčel váleček... ani moje sýrem smrdící čepy s knirkem a čepici na hlavě neukazují tyto známky..

aha.. ted na to koukám a konečně mi to docvaklo.. :D tak to vysvětluje moji teorii s otočním válečkem.. :P sem přemýšlel jak by tam byl ukotven a dělená koule je řešení... :idea:
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

no pokud to není dělené tak budou mít nějak vyřešenou pevnost té drážky ve skořepině. Problém je, že pokud se otáčí i vrch tak se tření přenese do kulového pouzdra. U horního čepu je to pohoda, tam to tlačí...spodní ale je taženej sílou pružiny přes rameno. Každopádně by mne zajímalo, jak tohle vyřešili...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Kulove cepy Lemforder

Příspěvek od Míra151 »

nechci zakládat nové téma ale mám malou otázku, dává někdo na spodní či horní čepy mazničku tak jak se dávalo v 70-80tých letech po domácích garážích?
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kulove cepy Lemforder

Příspěvek od valda1971 »

Já mám na veteráncích staré origo CCCP a ty je mají z výroby. No a když měním olej (2roky) tak je promáznu, ač při tom malém nájezdu to moc nejde :) Není úbytek :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Kulove cepy Lemforder

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Takový čep s maznicí mi na nivu poslali prý údajně origo ruský, nový... Zkusím pohledat krabičku...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Kulove cepy Lemforder

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Cenu už si nepamatuju...
Přílohy
IMG_20190102_184524.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Kulove cepy Lemforder

Příspěvek od Dusan »

Ja to dam do sveraku dole hlavou a vrtnem zo spodu otvor pre maznici. Cap namazem hlavne z hora pod prachovkou.

Zo spodu sa to da dobre namazat az si to sadne, tj vytvori sa prevadzkova vola.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kulove cepy Lemforder

Příspěvek od Vašátor »

Mazničky nedáváme a přijde mi to zcela zbytečné. Čepy před montáží pouze pořádně naplníme vazelínou. Pokud koupíš čepy s moderní konstrukcí prachovky, žádná voda se tam nedostane. U starých je prachovka podstrčená pod čep a nedělalo to dobrotu. Dnes je kolem prachovky obtočený pružný drát a pěkně to těsní. Naopak mazání moderních čepů by mohlo vézt i k poškození prachovky. Tlaková maznice udělá pěkný tlak a vazelína musí někudy ven...
Ohledně výdrže čepů záleží především na jejich kvalitě. Už jsme měnili zánovní Fenoxy, po 3.000km vybouchané skoro na upadnutí. Já kdysi dávno na Oranžádu osadil nějaké Běloruské, nyní na nich mám nějakých 40.000km vč. terénu Rumunska a Bulharska, a čepy drží.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Kulove cepy Lemforder

Příspěvek od Míra151 »

mám na Nivušce 20 tis a čepy vržou až to pěkné neni, rok 2009, tak jsem zvažoval je trochu přimáznout z vrchu
Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“