lada turbo!!!

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Vašátor »

Jedná taková drobnost:
- Turbo tlačí vzduch
- palivová puma tlačí benzín
Jsou to dvě naprosto rozdílné věci :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Sid »

"Chcem postaviť z motora pôvodom a konštrukciou zo 70 rokov silný turbomotor, popritom nemám ani základné znalosti o jeho jednotlivých častiach. Poraďte mi, kde na to nájdem na internete návod, lebo sa mi nič také nepodarilo nájsť"

Chyba bude asi v tom, že taký návod nikde neexistuje. S úpravami to nefunguje, že si stiahneš návod, objednáš diely a doma zošróbuješ a je to. Najprv sa nauč niečo o motoroch, funkcii jednotlivých častí a dôkladne sa zoznám so sériou. Potom pochopíš, o čom to je a uvidíš, ako ďaleko budeš schopný a ochotný zájsť..
dirtjump
Příspěvky: 67
Registrován: čtv črc 30, 2015 15:58
Bydliště: Košice okolie

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od dirtjump »

ale zle som sa vyjadril,ak turbo bude tlacit cca 0,5bar a ja budem drzat tlak benzinu cerpadlom viac ako 0,5bar aby plniaci tlak nevytlacil inde benzin tak potom by to neslo?
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6490
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od JmJ »

dirtjump píše:ale zle som sa vyjadril,ak turbo bude tlacit cca 0,5bar a ja budem drzat tlak benzinu cerpadlom viac ako 0,5bar aby plniaci tlak nevytlacil inde benzin tak potom by to neslo?


Myslim si, ze vec se ma obecne taktko. Na hladinu v plovakove komore pusobi ted atmosfericky tlak, podavaci tlak cerpadla a jehlovy ventil v karburatoru jsou vyladeny tak, aby cerpadlo v urcite poloze ventilu ventil nepretlacilo. Zaroven ale kdyz ventil otevre, tak cerpadlo musi pretlacit tlak na hladinu paliva v plovakove komore.

Takze pokud na hladinu v plovakove komore privedes treba 2x atmosfericky tlak, pak cerpadlo musi byt schopne tento tlak prekonat (coz treba v zakladu je, nevim), ale zaroven musis upravit jehlovy ventil tak, aby ho cerpadlo nepretlacilo, pokud bude v zavrenem stavu.

Tot ma ranni teoreticka uvaha.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
dirtjump
Příspěvky: 67
Registrován: čtv črc 30, 2015 15:58
Bydliště: Košice okolie

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od dirtjump »

tak ale nikto to nerobil s karburatorom za turbom? chcem hlavne intecooler a blow off,pricom ak je karbec pred turbom mozem na intercooler zabudnut a na blow off tak isto pretoze by mi zmes odfukovalo...
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Já už toho nahledal celkem dost. Myslím, že lidi tady mají pravdu v tom, že to chce zjistit opravdu hodně věcí o tom, jak pracuje karburátor. On by teoreticky nebyl problém upravit karb tak, aby fungoval pod tlakem turba, ALE není to primitivní a nikdo nedá návod. "Rozumně" uvažující člověk by se vzdal myšlenky karburátoru a řešil by to programovatelným vstřikováním. V závěru to bude levnější...

Pokud je v motoru turbo před karbem, musí se řešit minimálně tlak u emulzní trubice, tlak paliva (lepší pumpa + regulátor tlaku paliva), blow off, turbo + westgate, intercooler, chladič oleje a s tím související (výfukové svody, sání). A ani jsme se nedostali na to, aby řádně fungovalo zapalování válců, otevírání a zavírání ventilů, jejich časování a tak dál ...

U vstřiku je to "jednoduší", ale hlavně ti tam spíš někdo z lidí od chiptuningu motorů dokáže naladit směs a časování. Minimální investicí však bude 20-30tisíc za programovatelnou jednotku.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Majo »

neber nas zle, ale fakt je tazke radit cloveku, ktory si nieco zmysli, vystupuje tu tak, ze to vyzera ze nema o tom ani paru, len nejaku umienenu predstavu a chce aby sme mu poradili nejaky krok za krokom navod na vec, ktora nie je ani zdaleka bezna a malokomu (na svete) nieco take funguje.
panthymaeus píše:...U vstřiku je to "jednoduší", ale hlavně ti tam spíš někdo z lidí od chiptuningu motorů dokáže naladit směs a časování. Minimální investicí však bude 20-30tisíc za programovatelnou jednotku.

"nekdo od chiptuningu" dokaze naladit takmer kazdu RJ(pretoze kazda rj je vlastne programovatelna), "programovatelna" je urcena najma pre ludi, ktori to chcu chipovat doma a "za chodu"....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Majo píše:neber nas zle, ale fakt je tazke radit cloveku, ktory si nieco zmysli, vystupuje tu tak, ze to vyzera ze nema o tom ani paru, len nejaku umienenu predstavu a chce aby sme mu poradili nejaky krok za krokom navod na vec, ktora nie je ani zdaleka bezna a malokomu (na svete) nieco take funguje.
panthymaeus píše:...U vstřiku je to "jednoduší", ale hlavně ti tam spíš někdo z lidí od chiptuningu motorů dokáže naladit směs a časování. Minimální investicí však bude 20-30tisíc za programovatelnou jednotku.

"nekdo od chiptuningu" dokaze naladit takmer kazdu RJ(pretoze kazda rj je vlastne programovatelna), "programovatelna" je urcena najma pre ludi, ktori to chcu chipovat doma a "za chodu"....

Na to pak ale potřebuješ jeden kus Coryho (přes vstřik) a Maja (odpovědnost za mechaniku) :D A to mi v Čechách nemáme :D
edit: pochybuji, že firmy zabývající se chiptuningem ovládnou řídící jednotku Lady :roll:
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Luděk Musil »

panthymaeus píše:pochybuji, že firmy zabývající se chiptuningem ovládnou řídící jednotku Lady :roll:
Honzo - na to bych odpověděl jedním krásným českým (určitě i slovenským pořekadlem:
Kdo chce - hledá způsoby, kdo nechce - hledá důvody :idea:
Ale to je trochu mimo tému.
Mmch. Corymu se do té ŘJ podařilo vlézt a ty mapy pozměnit. Ale nevím jaká to byla (ECU) a co a jak na to použil. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Cory »

Vliezli sme do toho spolocne s Majom :mrgreen: RJ bola Bosch MP7.0, no da sa to spravit na hociktorej inej, akurát ze na MP7.0 je to najlahsie. V M7.9.7. treba prepajkovat rezistory, v M7.9.7+ treba za kazdym cipovanim prepajkovavat, v M(E)17.9.7. (s elektronickym plynom) treba napajkovat kablik, alebo aspon vyvrtat 8mm dieru do obalu RJ. Potom ruske Janvary su asi najlepsie, Janvar 5.x sa cipuje bez zasahu do RJ, Janvar 7.x s prepajkovanim, ale vseobecne sa Janvary daju cipovat za chodu motora. No a k tomu samozrejme treba softvery a kabel
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
neverican
Příspěvky: 2
Registrován: pon kvě 18, 2015 07:05

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od neverican »

a co tak najprv vydolovat z atmosféry väčši výkon
napr.: http://rallybazar.sk/index.php?option=c ... 0&Itemid=1

turbo až pak...
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Cory »

Problem je v tom, ze ked chces stavat motor, tak sa musis rozhodnut hned na zaciatku, ci pojde na turbo alebo nie. To je dost podstatne, pretoze to na atmosfere mozes vyladit ako len chces, ale pre turbo dana zostava nebude dobra.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
dirtjump
Příspěvky: 67
Registrován: čtv črc 30, 2015 15:58
Bydliště: Košice okolie

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od dirtjump »

a nemate niekto video ako to jazdi s karbecom pred turbom ?
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Cory »

A co chces z videa vycitat pruznost a reakciu motora na pohyb plynoveho pedala? A nechces ten motor aj poskladat cez Skype?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Vašátor »

Upravený Lada motor dle VFTS s dvojitou karburací dá Lada turbo motoru na prdel takovým způsobem, že si z toho cvrkneš do textilu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“