Pedál plynu

Moderátor: Moderátoři

Re: Pedál plynu

Příspěvekod JmJ » sob lis 15, 2014 19:08

Ja se hlasim k tomu, ze zigulacky pedal pynu je pro me dost citlvy a noha me boli z toho, ze ji musim drzet furt nahore. Lepsi to je s lankovym plynem u strikacky. Ale nidy sem to neresil. Pedal se mlel tehdy, kdyz prasklo pouzdro na hridelce u motorove steny.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Yellow01 » sob lis 15, 2014 19:12

Ten pedál je dost nasvislo a šlape se s patou opřenou o podlahu. Podle mě je blbost šlapat pedál blíž k podlaze, protože tím nebude v noze takový cit a akorát se zvýší spotřeba.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Dalibor29 » ned lis 16, 2014 08:50

Aha, tak jste mně vyvedli z omylů.
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Dalibor29
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Mikeš » ned lis 16, 2014 12:42

Jsem někde vyčetl že ta úprava pedálu plynu na nové,zavěšené provedení byla provedena na základě připomínek majitelů vozů VAZ,jednalo se o zvýšení ergonomie řidiče,prý z toho pedálu na podlaze často bolela noha :arrow: zkusím ten pramen informací dohledat.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Pedál plynu

Příspěvekod valda1971 » ned lis 16, 2014 13:44

Mikeš - bác ho na hlavičku hřebíku :idea: :D
Kdysi, bylo mi cca 25 let, tedy svižný mlaďoch jsem jel s 2101 na otočku Bílina-Morava a měl jsem křeče v pravé noze od plynu na podlaze. Z toho důvodu jsem letos váhal zúčastnit se "expedice" do Švýcarska - za jeden den přesun 790km a ono to bylo OK - pedál nahoře. Tak to bude pravda, která mi kdysi nějak ani nedošla... A je pravda, že s pedálem na podlaze pro nohu byla optimální rychlost 100-110km/h, u horního je mi to docela jedno :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Dalibor29 » ned lis 16, 2014 16:38

Mikeš píše:Jsem někde vyčetl že ta úprava pedálu plynu na nové,zavěšené provedení byla provedena na základě připomínek majitelů vozů VAZ,jednalo se o zvýšení ergonomie řidiče,prý z toho pedálu na podlaze často bolela noha


No, tak nad tím jsem neuvažoval. Bude to ale asi pravda.
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Dalibor29
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Roman » ned lis 16, 2014 16:39

Ja som mal Daciu, ta mala plyn zhora ako novsie Lady, ale ovela mensi zdvih. Ked som mal pozicanu 2101 (1972), bolo to pre mna hodne narocne - tiez krc v pravej nohe
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Honza854 » ned úno 22, 2015 18:53

S tou křečí to tak je. Mám "velký test" ze Světa motorů z roku 1974, kde porovnávají lido-demo vozy (Trabanty, Škodky, Žigulíky) a samozřejmětam ujížděj na 2103 jak je skvostná... Ale taky je tam tabulka s různými rozměry a z ní vyplývá, že právě všechny Lady (protože mají stejnou geometrii sedění) mají poměrně daleko přední sedadlo od volantu a poměrně blízko přední sedadlo od pedálů. Samotná kombinace je asi nejhorší ze všech porovnávaných vozů. Přesně toto jsem vnímal, když jsem s Ladou po matuře jezdil, jsem vysoký a tak jsem měl sedadlo docela vzadu abych si nějak rozumně porovnal nohy, kdy jsem měl hodně ohnuté špičky nahoru k pedálům a přitom volant byl docela daleko, takže jsem se jej v zatáčkách sotva držel. Po přesednutí z dědovo Š 105 a jiných západních vozů jsem si vždycky v Ladě říkal, kdyby šlo tak pedály posunout o pět cm dopředu, to by bylo...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned úno 22, 2015 20:19

Posunout pedaly o pet cm dopredu tak uz na ne nedoslapnu :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Honza854 » ned úno 22, 2015 20:27

No právě... ;-)
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Pedál plynu

Příspěvekod smajchl » pon úno 23, 2015 13:58

A jak to delate ze vas neboli noha na dalnici (01 pedal shora) ja ted jel tak 150km a docela me z toho bolela prava noha - pokud clovek nechce jet porad plnej plyn tak ji musi jakoby nadzvedavat porad.. asi moc mekkej plyn.
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Roman » pon úno 23, 2015 15:33

Asi by to chcelo rucny plyn, ked sa nemylim polsky fiat 125 to mal, to by bolo na dialnici skoro ako tempomat :D
Alebo rovno namontovat tempomat, lenze pri cene mechanickeho tempomatu (okolo 6000Kc) by sa cena takmer kazdeho zigulika zdvojnasobila.... :roll:
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Honza854 » pon úno 23, 2015 15:45

Já si vždy na dálnici nohu zapřel tak zvláštně o středový panel... Mluvím o 2103... A bylo to, ale i tak to není dobré...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Vašátor » pon úno 23, 2015 16:32

Už jsem to tu psal několikrát. Nohu bokem opřít o středový tunel, uvolnit a hotovo ;-). Mám to odzkoušené jak u pedeálu staršího provedení (zespodu), tak i u novějšího (z vrchu). Pak jsem neměl problém i když jsme točili 1500km na jeden zátah ve dvou lidech :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Honza854 » pon úno 23, 2015 18:00

Jo, Vašátor má pravdu, je to tak, já si ji taky opírám né o středový panel, ale o středový tunel, kotníkem a pak je klid, neuvědomil jsem si to...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků