Stránka 2 z 5

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2015 15:28
od JmJ
Frujko píše:Čest přátelé, mám VAZ 2103 a zjistil jsem před časem že tam mám karburátor z nějaké škodovky (pravděpodobně 120 a víko vzduchového filtru jsem sundane neměl. Ono to teda moc nejede, tak 80-100 km/h max., ale ani moc nezere do 7l/100km.


Tak ten karbec vyhod a dej tam solex a ono to pojede mozna o pul litru hur a pojede to 150 ;-)

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2015 16:14
od Frujko
A poradis mě typ nebo označení nebo mam hledat podle čísel v katalogu ND

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2015 16:22
od Cory
Aj s Ozonom sa da jazdit pod 7 litrov a ide to 150. So Solexom som na 1,7ke robil na dialku aj 6,2l a dynamika bola lepsia ako s Ozonom...a to nevravim ze musela byt 100krat lepsia ako so skodovackym karbom

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2015 16:30
od JmJ
Frujko píše:A poradis mě typ nebo označení nebo mam hledat podle čísel v katalogu ND

Bud Ozon 2107 nebo Solex 2107 (nebo je solex pro 1.5 znaceny jinak?)

Solex se bude shanet asi blbe, ale ozon vyberes z jakekoliv "hranate (04,05,07)" Lady s 1.5 motorem a karbecem, nebo z novsich variant 2106. K ozonu i k solexu je vhodne dat rozdelovac s podtlakovou regulaci.

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2015 17:37
od Cory
Solex pre 1,5 ma cislo 21053

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2015 20:00
od Křečík Barbuška
Ale sehnat holy Solex 21053 bez 82 na konci ... bajny jednorozec :-) .

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: stř zář 16, 2015 21:33
od Cory
Chces 1 alebo 10 kusov? :mrgreen:

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2015 19:53
od Křečík Barbuška
Zajimaci :-) . Jen tak orientacne, kolik? ... za jeden :rabbit: . Vyrobce? DAAZ?

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2015 20:08
od Cory
Vyrobca DAAZ, orientacne 130e

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2015 20:15
od Křečík Barbuška
Kazda sranda neco stoji. Diky za info, zatim necham svuj solexi chtic spat. Koneckoncu za ty love mam novou plynovou nadrz 8) a LPG provozu ozonik bez pruziny na podtlaku druhe komory dostacuje.

Jen informace pro jineho soukmenovce. Solex 21051 ma cenovou relaci podobnou, ze?

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: ned říj 04, 2015 07:16
od Cory
Ano, tam nie je nejaky velky rozdiel v cenach. Daju sa kupit aj lacnejsie karby, pravdepodobne z Ciny, cenova relacia sa pohybuje do 100e, ale ako je to s kvalitou, tazko povedat. Mal som jeden taky karb, ktory u mna sluzil 2 roky bezchybne a potom som ho predal, pretoze som presiel na MPi.

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: úte led 03, 2017 13:20
od Frujko
Takže nastal čas na výše uvedenou výměnu karburátoru. Ale měl bych několik dotazů a opravdu se těchto věcech moc nevyznám.
Mám koupit nový z RU / UK - ale je otázka jak je to dnes s kvalitou, ale aspoň záruka tu je /viz. /http://www.lada-dily.cz/produkty/detail-produktu/lada--karburator-s-podtlakem-03--06--07--niva-822773.html/ nebo koupit z vrakoviště - sice levnější ale zcela bez záruky a bude asi potřeba vyčištění, seřízení, přetěsnění po těch letech, bych řekl.
Je opravdu potřeba měnit i rozdělovač za typ s podtlak. regulací?
A nebyl by tu nějaký šikula z okolí BK, BM, který by mě s tím pomohl :-)

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: úte led 03, 2017 18:27
od koprfilmtatra
Já rozhodně doporučuji repasi starého originálu. Ten nový je k ničemu, nepoužitelný díl(jehlové ventily netěsní, špatné plováky, trysky hodnotami úplně mimo, otřepy v kanálcích, atd.). Kvalitní materiál na repasi(když koupíš díly WEBER a né ruské) výjdou okolo 500,- a potom už nějaký ten čas. Chce to ale někoho, kdo tomu rozumí....karburátor není zrovna jednoduchá věc, aby fungoval 100%.
Rozdělovač je třeba vyměnit za ten s podlakem, aby to fungovalo jak má. Pokud tam necháš bez podtlaku, tak to taky pojede, ale....A taktéž nedoporučuji nákup nového rozdělovače..ale repasi starého...pokud možno originálními díly CCCP.

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: úte led 03, 2017 23:40
od Jimmi
Starý karburátor stačí otevřít a prohlédnout. Tam se toho zas tak moc pokazit nemůže. Opravná sada s těsněním je asi za kilo. Plovák, uzavírací ventil, pohyb klapek, membránka sytiče, trysky nezkurvené šroubovákem apod.
Podle mě případná kombinace karburátor s podtlakem (zaslepený) a původní rozdělovač bez podtlaku vadit nebude. Ale zase mi tu někdo určitě uspořádá přednášku, tak nevím..... :roll:

Re: Karbec do 03

PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 21:04
od Vašátor
Na karburátoru se toho naopak může pokazit hodně. Samotné prohlédnutí a vyčištění v 99% nestačí. Největším problémem jsou zkroucené příruby. ZinkAlové tělo karburátoru se vlivem teploty kroutí a po několika letech provozu je pěkně prohnuté, načež to mezi díly přisává falešný vzduch.
Zda zvolit rozdělovač s/bez podtlaku je otázkou. V první řadě je důležité si uvědomit, k čemu tam ta podtlaková regulace je a kdy funguje. Stručně: Při jízdě v nízkých otáčkách s lehkou nohou motor spaluje chudší palivovou směs. Tato směs hoří déle, proto je velmi dobré v tento moment zvýšit předstih (sníží se i emise) - a to dělá podtlaková regulace. Jakmile plynový pedál sešlápnete více, klesne podtlak v sání, podtlaková regulace "nefunguje". Odstranění podtlakové regulace tedy na výkonu motoru nic nezmění, je ovšem velmi dobré nastavit křivku odstředivé regulace rozdělovače.

To Frujko: dílnu máme od Blanska 45km ;-)