rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Moderátor: Moderátoři

rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Ragnaroek » čtv říj 11, 2012 23:25

Ahojte...

tak, konecne jsem tady v Anglie nasel 5ti stupnova prevodovka, repasovana. Ale ted´ se zeptam jestli auto bude moc pomalejc protoze pomer mezi stupni je jiny...

Ma tady nekdo schema nebo vice info?

Tak rychlost na "autobahn" bude vyssi, ale na startovani na semaforech bude to hur, ze jo?

Diky za odpoved!
Uživatelský avatar
Ragnaroek
 
Příspěvky: 334
Registrován: ned čer 05, 2011 11:20
Bydliště: Vojkovice nad Ohri

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Petr HC » pát říj 12, 2012 05:34

Ragnaroek píše:Tak rychlost na "autobahn" bude vyssi,O moc ne, pouze bude dosažena při nižších otáčkách motoru

Ragnaroek píše: ...ale na startovani na semaforech bude to hur, ze jo? Určitě ne. Ta 5ka je přídavek ke klasické 4 st. převodovce

V podstatě nejde o klasický pátý rychlostní stupeň, ale o variantu t.zv. rychloběhu. To měly už Tatry 57 B těsně po II sv. válce (všechny "bojové" i některé civilní).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Luděk Musil » pát říj 12, 2012 05:50

Odpověď na svou otázku nalezneš zde: viewtopic.php?f=50&t=6060 . V kostce:
V. rychlostní stupeň je v podstatě dodán do stávající převodovky, přičemž základní ( I. - IV. ) stupně jsou zachovány, pouze podle motorizace jsou mírně jinak odstupňovány první tři stupně, čtvrtý je vždy stejný ( 1,00 ).
V. stupeň je pro lepší komfort jízdy při vyšších rychlostech (nad cca 90 km/h), do této rychlosti si vystačíš se čtyřmi stupni.
Ta čísla ve mnou zmiňovaném příspěvku značí poměr mezi otáčkami na vstupu a výstupu převodovky. První tři stupně otáčky redukují, čtvrtý je "přímý" převod, pátý stupeň točí do rychla.
Ještě jedna věc. Převodovka jako stroj mění poměr síla x rychlost. Čím nižší stupeň - tím větší síla (menší rychlost) a naopak. L.
PS: má poslední věta měla jít jako první :idea:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Ragnaroek » sob říj 13, 2012 08:26

Diky za odpoved!

Ta 4ti stupnova je dobra, ale na silnice bych potreboval 5ti stupen, protoze jezdit 120 nebo vic je strasny. A chci vyzkouset a testovat maximalni rychlost po "vylepseni motoru". :)
Uživatelský avatar
Ragnaroek
 
Příspěvky: 334
Registrován: ned čer 05, 2011 11:20
Bydliště: Vojkovice nad Ohri

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Dusan » sob říj 13, 2012 19:40

No airodynamika kvadra mozno poruci ze maximalna rychlost na 5 bude rovnaka ako na 4.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob říj 13, 2012 22:34

Bude to o chlup lepší ... o chlup :mrgreen: . V první řádě jde o pohodlí, navíc je rozdíl vydráždit žigulíka při dálniční jízdě na 180 tacho při 4q či 5q. Hlavní je, aby dráha žigulíka nebyla nikým brzděna :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Petr HC » sob říj 13, 2012 22:49

To Ragnaroek - nechtěl jsem Tě původně zrazovat, ale po příspěvku K-L a Dušana jen připomenu vzorec pro výpočet aerodynamické brzdné síly :F = 0,5 * Cx * p * v^2 * S
Kde:
Cx - koeficient aerodynamického odporu
p – hustota vzduchu
v – rychlost proudění vzduchu
S – čelní plocha auta
A když uvážíš čelní plochu krabice a její Cx, plus nárůst této síly s druhou mocninou rychlosti, tak se pouštíš do experimentu s velice neefektivním výsledkem, (pokud nehodláš jezdit téměř výhradně po dálnicích).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Ragnaroek » sob říj 13, 2012 23:44

jo, vim ze to je jako skrinka na silnice, ale bude to opravdu pohodlnejsi, a take myslim ze, kdyz jsem jeste upravil motor trosku (mam druhou hlavu, budu zvetsit kanaly na sani a vyfuk, brusit o 1-2mm niz, atd...) tak potom doufam ze maximalni rychlost bude vic nez 150 v 4. stupnu (jako ted´mozna bych slo vic, ale se "bojim" :o) )
Uživatelský avatar
Ragnaroek
 
Příspěvky: 334
Registrován: ned čer 05, 2011 11:20
Bydliště: Vojkovice nad Ohri

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod dusin » ned říj 14, 2012 11:59

neboj,přeloženej žigulík,kterej i po zvýšení podložkama táhnul plácačku pozemi upaloval vTurecku po dálnici na pětku 150-a to není upravenej,jenom má udělanou hlavu.A 2000km před tím měl benzín v oleji,ale to je trochu jiná pohádka :)
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Vašátor » pon lis 19, 2012 10:26

Pokud chceš pátý rychlostní stupeň jenom kvůli zvětšení maximální rychlosti, tak věř, že to je hloupost. Aerodynamický odpor je při větších rychlostech tak velký, že motor při těžším zpřevodování už prostě nemá sílu. Lajcky řečeno, na čtyřku ta naše krabice pojede rychleji, než na pětku (pokud tedy nebude motor výrazně upraven). Ovšem to nic nemění na tom, že při zařazení pátého rychlostního stupně, se velice zvedne komfort cestování, motor a jeho hluk se sklidný a spotřeba lehce klesne.

Teď jsem si vzpoměl na jeden dotaz z Trabant fora "jaký index Cx (koeficient aerodynamického odporu ) má Trabant" a odpověď zněla "Asi jako lžíce od bagru" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Pája » pon lis 19, 2012 11:02

Nevim, jestli si to dobře pamatuju, tak 2107 má cx=0,35. Letící cihla je proti tomu šíp. :lol:
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Cory » pon lis 19, 2012 12:18

Vo vysokých rýchlostiach sa za Ladou vdaka vysokému cx tvorí vákuum a deformuje sa priestor :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod mceza » pon lis 19, 2012 12:33

No někde ta deformační zóna být musí, když není vepředu :D
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
mceza
 
Příspěvky: 2062
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Laďuša » pon lis 19, 2012 14:48

Cory píše:Vo vysokých rýchlostiach sa za Ladou vdaka vysokému cx tvorí vákuum a deformuje sa priestor :D


Za Ladou nevim, ale rozhodně ano za Karosou. Cestou z jarního srazu se za ní Jarda nalepil a jak si liboval, že mu to na neutrál za ní jede víc :D No ňákou tu desítku kilometrů jsme za ní jeli :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Míra151 » pát úno 28, 2014 20:42

sice to sem asi nepatří ale neví někdo jaký počet otáček má motor 1200+4q převodovka při 1400otáčkách na kardanu?
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron