LADA 1800i - pokračování III

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od Luděk Musil »

Téměř rovných 38.000 km.
Přidám ještě fotku kroužků, resp. toho co z nich zbylo.
Mimochodem ten veškerý chybějící materiál vč. pružinky ze stíracího kroužku jsem nikde nenašel.
Přílohy
DSCF0704.JPG
DSCF0706.JPG
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od MartasBrno »

Zajímalo by mně zhodnocení života toho motoru.
Myslím si, že kdyby na tom bylo něco hodně blbě, skončilo by to jako Maťkovy pokusy. Pod ponkem po pár stech kilometrech. Kdyby to bylo dobře, jezdilo by to dalších aspoň 50 nebo 100 tisíc. Tenhle motor měl nejspíš výhodu v elektronice, která jaksi zajišťovala "správný" chod, ale něco tomu chybělo. Co to bylo?

Bylo to to detonační spalování? Jestli jo, bylo jen v některých režimech, které snad nebyly časté, jinak by to snad odešlo nejspíš mnohem dřív. Jednotka neměla čidlo detonací a sama se hranice klepání dopočítat neuměla? Nevyhovující palivo nějak neuvažuju, vzhledem k LPG, ale to ví Luděk nejlíp.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od Cory »

RJ u SPi nema detonacne cidlo. Pokial si dobre pamatam, priesty uz behali v nejakom inom motore nie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od Vašátor »

Detonační spalování dokáže píst a kroužky odrovnat během několika desítek kilometrů.
Písty běhaly v motoru Fiat 131, který měl najeto nějakých 160 000km.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od Dusan »

Praskol prvy kruzok a potom to uz malo rychly spad
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od dvk »

:shock:
Každopádně je zajímavá úvaha, kde je všechne ten matroš pístu a kusy kroužků ... i kdyby se motor opravil, tohle by bylo pořád riziko.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od Cory »

Prevrtat dalsiu 1,7 a kupit nove piesty 84mm...direct pre Ladu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od Saša »

Včera jsem byl ve firmně zabívající se mnoho let opravami hlavně hlav a podobně . Dělali Nám hlavy na destu a mimo řeč jsem se zmínil že mám Ladu a jestli by mi "lízli" blok a hlavu , že chci stavět speciál na LPG . Odpověď zněla samozřejmně a že mi klidně dají i nerezové ventily .
Kecáme a kecáme a najednou jsem si vzpoměl na Luďkův nebohý motor a poněvač jsem si fotky stáhnul do telefonu tak jsem jim je ukázal .
Po shlédnutí stavu kroužků jim bylo 100% jasno o příčině ŠPATNÝ (ostrý) VÝBRUS !!! Že již to párkrát viděli . Po výbrusu musí na stěnách válce být vidět "křížky" po honování , ale na dotek musí být stěna naprosto hladká . Tady patrně došlo k chybě a je několik důvodů jak místo hladkého povrchu vzniklo "struhadlo" . Kroužky to brousilo az se kus stěráku ulomil otočil a pak to šlo jedno po sruhém . Jako nejpravděpodobnější se jeví chvění (drnčení) honovacího nástroje nebo jeho mechanická vada .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od Nulašestka »

Saša píše:Po výbrusu musí na stěnách válce být vidět "křížky" po honování , ale na dotek musí být stěna naprosto hladká .

To je fakt. Naštěstí jsem to po výbrusu tak měl. Luďkovi toto nezávidím. :(
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvek od Majo »

vidim, ze nie som jediny, kto si t tu vsimol az po 3/4te roku.
Teda, to je fakt sila a ja som si lamal hlavu s malou prasklinou medzi I. a II. kruzkom na Nive. foto tu
U mna to bolo na 100percent sposobene nekvalitnym spalovanim, presnejsie vysokou teplotou hlavne pri prevadzke na LPG. To viem isto, lebo sa mi roztopili kable od lambda sondy a plastova krytka pomocneho capu. Chyba bola vo vstrekovacoch s dlhou odozvou, apson take vysvetlenie som dostal v dobrom LPG servise.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“