Karbec do 03

Moderátor: Moderátoři

Re: Karbec do 03

Příspěvekod JmJ » stř zář 16, 2015 15:28

Frujko píše:Čest přátelé, mám VAZ 2103 a zjistil jsem před časem že tam mám karburátor z nějaké škodovky (pravděpodobně 120 a víko vzduchového filtru jsem sundane neměl. Ono to teda moc nejede, tak 80-100 km/h max., ale ani moc nezere do 7l/100km.


Tak ten karbec vyhod a dej tam solex a ono to pojede mozna o pul litru hur a pojede to 150 ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Frujko » stř zář 16, 2015 16:14

A poradis mě typ nebo označení nebo mam hledat podle čísel v katalogu ND
Frujko
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 16, 2015 10:20
Bydliště: Boskovice

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Cory » stř zář 16, 2015 16:22

Aj s Ozonom sa da jazdit pod 7 litrov a ide to 150. So Solexom som na 1,7ke robil na dialku aj 6,2l a dynamika bola lepsia ako s Ozonom...a to nevravim ze musela byt 100krat lepsia ako so skodovackym karbom
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Karbec do 03

Příspěvekod JmJ » stř zář 16, 2015 16:30

Frujko píše:A poradis mě typ nebo označení nebo mam hledat podle čísel v katalogu ND

Bud Ozon 2107 nebo Solex 2107 (nebo je solex pro 1.5 znaceny jinak?)

Solex se bude shanet asi blbe, ale ozon vyberes z jakekoliv "hranate (04,05,07)" Lady s 1.5 motorem a karbecem, nebo z novsich variant 2106. K ozonu i k solexu je vhodne dat rozdelovac s podtlakovou regulaci.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Cory » stř zář 16, 2015 17:37

Solex pre 1,5 ma cislo 21053
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř zář 16, 2015 20:00

Ale sehnat holy Solex 21053 bez 82 na konci ... bajny jednorozec :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Cory » stř zář 16, 2015 21:33

Chces 1 alebo 10 kusov? :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob říj 03, 2015 19:53

Zajimaci :-) . Jen tak orientacne, kolik? ... za jeden :rabbit: . Vyrobce? DAAZ?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Cory » sob říj 03, 2015 20:08

Vyrobca DAAZ, orientacne 130e
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob říj 03, 2015 20:15

Kazda sranda neco stoji. Diky za info, zatim necham svuj solexi chtic spat. Koneckoncu za ty love mam novou plynovou nadrz 8) a LPG provozu ozonik bez pruziny na podtlaku druhe komory dostacuje.

Jen informace pro jineho soukmenovce. Solex 21051 ma cenovou relaci podobnou, ze?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Cory » ned říj 04, 2015 07:16

Ano, tam nie je nejaky velky rozdiel v cenach. Daju sa kupit aj lacnejsie karby, pravdepodobne z Ciny, cenova relacia sa pohybuje do 100e, ale ako je to s kvalitou, tazko povedat. Mal som jeden taky karb, ktory u mna sluzil 2 roky bezchybne a potom som ho predal, pretoze som presiel na MPi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Frujko » úte led 03, 2017 13:20

Takže nastal čas na výše uvedenou výměnu karburátoru. Ale měl bych několik dotazů a opravdu se těchto věcech moc nevyznám.
Mám koupit nový z RU / UK - ale je otázka jak je to dnes s kvalitou, ale aspoň záruka tu je /viz. /http://www.lada-dily.cz/produkty/detail-produktu/lada--karburator-s-podtlakem-03--06--07--niva-822773.html/ nebo koupit z vrakoviště - sice levnější ale zcela bez záruky a bude asi potřeba vyčištění, seřízení, přetěsnění po těch letech, bych řekl.
Je opravdu potřeba měnit i rozdělovač za typ s podtlak. regulací?
A nebyl by tu nějaký šikula z okolí BK, BM, který by mě s tím pomohl :-)
Frujko
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 16, 2015 10:20
Bydliště: Boskovice

Re: Karbec do 03

Příspěvekod koprfilmtatra » úte led 03, 2017 18:27

Já rozhodně doporučuji repasi starého originálu. Ten nový je k ničemu, nepoužitelný díl(jehlové ventily netěsní, špatné plováky, trysky hodnotami úplně mimo, otřepy v kanálcích, atd.). Kvalitní materiál na repasi(když koupíš díly WEBER a né ruské) výjdou okolo 500,- a potom už nějaký ten čas. Chce to ale někoho, kdo tomu rozumí....karburátor není zrovna jednoduchá věc, aby fungoval 100%.
Rozdělovač je třeba vyměnit za ten s podlakem, aby to fungovalo jak má. Pokud tam necháš bez podtlaku, tak to taky pojede, ale....A taktéž nedoporučuji nákup nového rozdělovače..ale repasi starého...pokud možno originálními díly CCCP.
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Jimmi » úte led 03, 2017 23:40

Starý karburátor stačí otevřít a prohlédnout. Tam se toho zas tak moc pokazit nemůže. Opravná sada s těsněním je asi za kilo. Plovák, uzavírací ventil, pohyb klapek, membránka sytiče, trysky nezkurvené šroubovákem apod.
Podle mě případná kombinace karburátor s podtlakem (zaslepený) a původní rozdělovač bez podtlaku vadit nebude. Ale zase mi tu někdo určitě uspořádá přednášku, tak nevím..... :roll:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Karbec do 03

Příspěvekod Vašátor » stř led 04, 2017 21:04

Na karburátoru se toho naopak může pokazit hodně. Samotné prohlédnutí a vyčištění v 99% nestačí. Největším problémem jsou zkroucené příruby. ZinkAlové tělo karburátoru se vlivem teploty kroutí a po několika letech provozu je pěkně prohnuté, načež to mezi díly přisává falešný vzduch.
Zda zvolit rozdělovač s/bez podtlaku je otázkou. V první řadě je důležité si uvědomit, k čemu tam ta podtlaková regulace je a kdy funguje. Stručně: Při jízdě v nízkých otáčkách s lehkou nohou motor spaluje chudší palivovou směs. Tato směs hoří déle, proto je velmi dobré v tento moment zvýšit předstih (sníží se i emise) - a to dělá podtlaková regulace. Jakmile plynový pedál sešlápnete více, klesne podtlak v sání, podtlaková regulace "nefunguje". Odstranění podtlakové regulace tedy na výkonu motoru nic nezmění, je ovšem velmi dobré nastavit křivku odstředivé regulace rozdělovače.

To Frujko: dílnu máme od Blanska 45km ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků