Marek píše:Přesně tak. Lze to shrnout i stručně:
Model VAZ 21061 je konstrukčně odvozený od modelu 2106. Z hlediska karoserie je model 21061 shodný s modelem 2106. Liší se pohonnou jednotkou - motor, spojka a převodovka jsou použité z modelu 2103.
Souhlas, jenom drobná korekce: karosérie je shodná, pouze odrazky na zadních blatnících byly nahrazeny černým rámečkem s nápisem LADA a lodičkou (logem výrobce), samozřejmě nápis na zadním víku byl LADA 1500s místo LADA 1600. Žádné jiné vizuální změny nebyly.
Jenom na dopřesnění: vyráběly se též modely 21065 s motorem 1600 a pětirychlostní převodovkou určené pouze pro trh západní Evropy (nám známý typ 2106 měl 4-kvalt), byl o něco rychlejší (155 km oproti 150 u 2106) a svižnější (z 0 na 100 za 16 sec. oproti 17,5 u 2106) - tyhle pětikvalty se hojně vyskytovaly třeba v Západním Berlíně - a 21063, což byl zase typ 2106, ale osazený pro změnu motorem o obsahu 1300 ccm. Ten byl relativně slabý, protože 06 je přece jenom už těžší kousek, a u nás se nikdy neobjevil, ale vyvážel se masivně do NDR s označením LADA 1300s (můj známý v Berlíně, tentokrát východním, ji měl) a i v Rusku byly hojně zastoupeny. Dodnes se jich hodně nabízí na ruských bazarových web-stránkách. Zde je odkaz pro zajímavost, povšimněte si, pro nás kuriózního, nápisu LADA 1300 na zadní kapotě.
http://cars.auto.ru/cars/used/sale/1182953.html